• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مدیر ورزشی راکتس: جیمز هاردن امتیازآور بهتری نسبت به مایکل جردن است!

مدیر ورزشی راکتس: جیمز هاردن امتیازآور بهتری نسبت به مایکل جردن است!

داریل موری، مدیر ورزشی هیوستون راکتس همیشه بازیکنانش را تحسین کرده و جدیدترین این تمجیدها را متوجه جیمز هاردن کرده است.

تمجید موری از جیمز هاردن

موری در گفتگو با پادکست Selfmade with Nadeshot در این باره گفت:

واقعاً باید بگویم جیمز هاردن امتیازآور بهتری نسبت به مایکل جردن است.

موری خودش هم می‌داند که مردم از این قیاس او متنفرند اما شرح می‌دهد که چگونه آمار از گفته‌های او حمایت می‌کنند. توپ جیمز هاردن را بگیرید و قبل از اینکه آن را از دست بدهید ببنید چه تعداد امتیاز می‌توانید کسب کنید؟ این‌گونه است که باید عملکرد یک فوروارد را مورد بررسی قرار دهید. جیمز هاردن با اختلاف بسکتبالیست شماره ۱ لیگ NBA است. جیمز هاردن، ارزشمندترین بازیکن فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ NBA و کسی که دو بار بیشترین امتیاز فصل را به خود اختصاص داده از فصل ۱۴-۲۰۱۳ به بعد در هر بازی میانگین امتیازگیری خود را افزایش داده است که اوج آن در فصل قبل با میانگین ۳۶.۱ در هر بازی بوده است.

مایکل جردن، کسی که ۱۰ بار عنوان امتیازآورترین بازیکن فصل را داراست و پنج بار نیز MVP شده است در هشت فصل از ۱۵ فصل حضورش در لیگ NBA میانگین ۳۰ امتیاز در هر بازی را کسب کرده است. هاردن در معیارهای پیشرفته آمار خوبی دارد. درصد گل‌های درون زمین مؤثر، پارامتری که نشان می‌دهد یک پرتاب‌گر ۳ امتیازی از یک پرتاب‌گر ۲ امتیازی ارزش بیشتری دارد، برای جیمز در طول دوران فعالیتش ۵۲.۵ % است در حالیکه مایکل جردن ۵۰.۹ درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

جیمز هاردن

درصد شوت‌های هدفمند هاردن، که در پرتاب‌های آزاد عامل مهمی به حساب می‌آید ۶۰.۹ درصد است در حالیکه مایکل جردن در این زمینه ۵۶.۹ درصد را از خود به جای گذاشته است.

جیمز هاردن برای برتری‌های خود باید از این ممنون باشد که فضای در اختیار داده شده برای پرتاب‌های ۳ امتیازی او تفاوت بسیاری با زمان مایکل جردن دارد. در نتیجه، ادعای دانیل موری شدیداً مورد نقد قرار می‌گیرد که اگر مایکل جردن در برهه کنونی بازی می‌کرد و بیش از میانگین دوران بازیگری خود یعنی ۱.۷ پرتاب ۳ امتیازی در هر بازی، این پرتاب‌ها را انجام می‌داد آمار مساوی یا بهتری از جیمز هاردن داشت.

موری می‌گوید:

استدلال‌های مخالف، معقولانه هستند. آن‌ها می‌گویند اگر تو مایکل جردن را در تیم خود داشتی اکنون آمار بهتری نسبت به جیمز هاردن بدست می‌آورد. بله، شدنی است. اما اگر شما فقط بگویید تاریخ NBA آنگاه باید گفت اگر شما به این بزیکن توپ می‌دادید، تیم او قبل از گرفتن توپ توسط حریف امتیاز کسب می‌کرد؟ این جیمز هاردن است. من هم می‌دانم که این قیاس مردم را می‌آزارد اما یک حقیقت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *