• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • دیدار دوستانه؛ پیروزی تیم ملی بسکتبال آمریکا مقابل کانادا

دیدار دوستانه؛ پیروزی تیم ملی بسکتبال آمریکا مقابل کانادا

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • خبر
  • 0

امیدها دوباره بازگشت. بعد از رقم خوردن اولین باخت در ۱۳ سال گذشته، تیم ملی بسکتبال آمریکا بار دیگر خود را ترمیم کرد تا در دیدار تدارکاتی قبل از جام جهانی بسکتبال روز دوشنبه کانادا را ۸۴ بر ۶۸ در هم بکوبد.

پیروزی تیم ملی بسکتبال آمریکا مقابل کانادا

این پیروزی در سالنی رقم خورد که آمریکایی‌ها توانستند مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را از آن خود کنند. روز شنبه، استرالیا در شهر ملبورن و در حضور بیش از ۵۲۰۰۰ تماشاگر توانست آمریکا را با حساب ۶۸ بر ۹۴ مغلوب و نوار ۷۸ پیروزی متوالی آنان را پاره کند. آمریکا بازیکنان سطح بالای خود نظیر لبران جیمز، جیمز هاردن، پال جرج و استفن کری را از دست داده است. بعد از نتیجه هیجان‌انگیزی که روز شنبه در ملبورن رقم خورد، این پیروزی روحیه‌بخشی برای تیم ملی بسکتبال آمریکا بود و هر دو تیم ترن اورهای فراوانی در این بازی داشتند. جیلن براون ۱۹ امتیاز کسب کرد تا از این حیث بهترین بازیکن آمریکا باشد. داناوان میچل ۱۲ امتیاز و ۴ اسیست از خود به جای گذاشت؛ کمبا واکر ۱۲ امتیاز و مایلز ترنر ۱۰ امتیاز و ۱۵ ریباند در کارنامه خود ثبت کردند. جیلن براون کمتر از یک هفته قبل از شروع بازی‌های جام جهانی به رسانه‌های آمریکایی گفت:

ما مجبوریم این منحنی یادگیری را تسریع بخشیم. موارد زیادی برای رشد ما وجود دارد. وقتی همه این موارد را با یکدیگر جمع کنیم نهایتاً نتیجه خوبی می‌گیریم.

کیل ویلتجر ۲۱ امتیاز برای کانادا کسب کرد و این در حالی بود که خم بیرچ، فوروارد اورلاندو مجیک-تنها بازیکن کانادا که در NBA بازی می‌کند-۱۳ امتیاز و ۶ ریباند کسب کرد. ویلتجر پس از بازی گفت:

کارهای زیادی است که باید انجام دهیم اما از بودن در اینجا لذت می‌بریم. فراموش نکنید که این بازی تمرینی ما است.

فیلدگل کانادا ۳۵ درصد بوده و در پرتاب‌های سه‌امتیازی هم آمار ۲۶ درصد را ثبت کردند. اندرو نوبهارد که هفته گذشته زانویش آسیب دید و کازا کاجامی کین که با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می‌کرد به تیم ملی کانادا بازگشتند و بردی هسلیپ، آخرین بازیکن اضافه شده به کانادایی‌ها اولین بازی خود را انجام داد. آخرین بازی که آمریکایی‌ها یک بازی را باختند به نیمه۲نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ برمی‌گردد.«با احستاب تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی و تدارکاتی‌هایی که بازیکنان لیگ NBA در آن حضور داشتند.» تیم ملی بسکتبال آمریکا سه قهرمانی متوالی المپیک را کسب کرده و دو قهرمانی متوالی جام جهانی نیز در کارنامه این تیم است و آن‌ها همیشه برای کسب مدال طلا پای به مسابقات می‌گذارند.

تیم ملی بسکتبال آمریکا

کانادا نیز از نبود بازیکنان شاغل در لیگ NBA لطمات جدی خورده است. کلی اولینیک، بازیکن میامی هیت آخرین نام بزرگی است که به خاطر مصدومیت زانو نتوانست در جمع کانادایی‌ها حاضر باشد. این سومین نبرد میان نیک نرس، سرمربی کانادا و گرگ پوگویچ، سرمربی آمریکا بود. آن‌ها در فصل گذشته لیگ NBA هر کدام یک برد مقابل یکدیگر بدست آورده بودند و در آن زمان نرس هدایت تورنتو رپتورز را بر عهده داشت و پوپوویچ نیز سرمربی سن آنتونیو اسپرز بودذ. کانادا در بازی‌های تدارکاتی جام جهانی ۴ پیروزی و ۳ شکست داشته که دو دیدار اولش با نیجریه بوده و بقیه بازی‌ها در استرالیا انجام شد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا نیز بازی‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی را با ۳ پیروزی و ۱ شکست به اتمام رساند. آمریکا روز سه شنبه راهی شانگهای خواهد شد. نیک نرس اردوی کاملی را با کانادا داشته است. کانادا برای یک هفته یا بیشتر در استرالیا اردو زد و حالا آن‌ها برای جام جهانی چین آماده هستند. پس از آن نرس به ژاپن خواهد رفت تا برای بازی تدارکاتی تورنتو رپتورز با هیوستون راکتس در کنار تیمش باشد.

گرگ پوپویچ از اینکه مصدومیت زانوی چپ کیل کوزما فرصت حضور در جام جهانی را از بازیکن لس آنجلس لیکرز گرفت ناامید شد. آمریکایی‌ها کیل کوزما را روز شنبه به دلیل مصدومیت به آمریکا فرستادند. خط خوردن او موجب شد تا لیست ۱۲ نفره تیم ملی آمریکا برای حضور در جام جهانی تکمیل شود. آن‌ها با ۱۳ بازیکن به استرالیا آمده بودند تا از میانشان ۱۲ بازیکن انتخاب شود. گرگ پوپویچ در این باره گفت:

ناامیدی بزرگی است زیرا او یک بازیکن جوان و پرانرژی بود که واقعاً استعداد یادگیری داشت و در چندین پست می‌توانست برای ما به میدان برود. امیدوارم او سریعاً به میادین بازگردد.

کانادا در اولین دیدارش یکم سپتامبر (۱۰ شهریور) در جام جهانی به مصاف استرالیا خواهد رفت و ایالات متحده آمریکا نیز باید در همین تاریخ و در شهر شانگهای به مصاف جمهوری چک برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *