چرا کلی تامپسون به قهرمانی گلدن استیت در سال ۲۰۲۰ خوشبین است؟

کلی تامپسون ، ستاره تیم گلدن استیت معتقد است که تیمش در فصل آینده رقابت‌های NBA می‌تواند قهرمان شود.

کلی تامپسون به قهرمانی گلدن استیت خوشبین است

به ما اجازه ندهید که این بار قهرمان شویم.

این کلمات را موسس بوستون رد ساکس، کوین میلار قبل از بازی چهارم لیگ بیسبال آمریکا سال ۲۰۰۴ در مقابل نیویورک یانکیز و برای تیم هایی که مقابل آن‌ها می باختند به زبان آورد. آن‌ها عبارتی را نیز برای تیم هایی که در مرحله حذفی کنار رفتند ساخته بودند:

نگذارید آن ها فرصتی برای عرض اندام داشته باشند.

این خط فکری را در فصل ۲۰-۲۰۱۹ می‌توان به تیم گلدن استیت واریرز و تیم‌های بازنده برابر این تیم تعمیم داد. گلدن استیت واریرز با ۵ عنوان قهرمانی NBA در فصل پیش رو به دنبال این است که زخم ناشی از شکست در فینال سال ۲۰۱۹ مقابل تورنتو رپترز را التیام بخشد، حال آن‌که آن‌ها در فصل نقل و انتقالات کوین دورانت، دی مارکوس کازینز، آندره ایگودالا و شان لیوینگستون را از دست داده‌اند و تیم های دیگر کنفرانس غرب نیز قدرتمندتر شده‌اند.

کلی تامپسون از آن‌جایی که به دوران ریکاوری مصدومیت پارگی رباط صلیبی‌اش ادامه می‌دهد، حداقل نیمی از بازی‌های فصل را از دست داده است و بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که امیدهای گلدن استیت واریرز برای رسیدن به ششمین فینال NBA کم سو شده است. در حالی که در چشم‌انداز فصل بعدی، نمی‌توان برای شانس قهرمانی گلدن استیت واریرز تخمین درستی زد، بقیه تیم‌های کنفرانس غرب آنقدر منطقی هستند که به نصیحت میلار گوش فرا دهند و به واریرزِ فرصت طلب، مجالی برای عرض اندام ندهند. در حالی که کلی تامپسون می‌داند راه سختی پیش روی گلدن استیت واریرز قرار دارد، وی باور دارد که این تیم فقط به اندکی فرصت و شانس برای موفقیت نیاز دارد.

گلدن استیت کلی تامپسون

تامپسون به آرش مرکزی خبرنگار لس آنجلس تایمز دراین باره می‌گوید:

رقابت در کنفرانس غرب سنگین است نه فقط برای این که لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز در آن حضور دارند، یوتا جاز هم نقل و انتقالات موفقیت آمیزی داشته، دنور ناگتس تیم جوان و رو به پیشرفتی است و پورتلند بلیرز دفاع فوق‌العاده‌ای دارد، هیوستون راکتس دو غول دفاعی را در اختیار دارد و دو بازیکن MVP هنوز در ترکیب این تیم هستند. بنابراین این مسئله کار را برای ما سخت و دشوار خواهد کرد، اما حداقل برای عملکرد شخصی خودم فرض را بر این می‌گیرم که در زمان مناسب به بازی‌ها برسم و مثمر ثمر واقع شوم و به رقابت‌های پلی‌آف برویم. همه آن چیزی که نیاز داریم فقط پرتاب‌های خوب است.

استیو کر، سرمربی گلدن استیت واریرز چاره‌ای جز این ندارد که به استفن کری، دریموند گرین و دی آنجلو راسل تکیه کند و همه چیز را تا زمان اضافه شدن کلی تامپسون به به تیم گلدن استیت به پیش ببرند. اما واریرز عقبه قهرمانی دارد و بدون هیچ شکی به گونه‌ای عمل خواهد کرد که جواب تمام شکاکان نسبت به این تیم را بدهد. در حالی که ترکیب ۴ غول به نام‌های استفن کری، کلی تامپسون ، دریموند گرین و دی آنجلو راسل به اندازه حضور کوین دورانت در این ترکیب چهارنفره هولناک نیست، هنوز هم ترکیبی است که هیچ تیمی نمی‌خواهد در مرحله پلی‌آف با آن مواجه گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *