روش حرفه‌ای ها برای بهبود فوری چسبندگی کفش های بسکتبال

آیا تا حالا دیده‌اید بازیکنان بسکتبال زیر کفش هایشان را پاک کنند و به این فکر کرده باشید که اصلاً چرا چنین کاری می کنند؟

خب، مشخص شده که دلیل واقعا خوبی برای این کار دارند.

و این دلیل، کمک به بهبود چسبندگی یا کشش آنها روی سطح زمین بازی است.

کشش کفش های بسکتبال ، حیاتی و تعیین کننده است

افزایش چسبندگی کفش های بسکتبال با پاک کردن زیر آن

کفش هایی با چسبندگی خوب در کمک به بهبود کارایی شما در زمین، سهم عمده ای خواهند داشت. این توضیح می‌دهد که چرا بازیکنان زحمت مضاعفی را به خود می‌دهند و عمل غیرقابل تصور و ظاهراً غیربهداشتی – پاک کردن با دست – را انجام می‌دهند.

اگر کشش یا چسبندگی کفش های بسکتبال شما ضعیف است و باز هم با آنها وارد زمین می‌شوید، احتمال اینکه نتوانید بیشتر تکنیک ها را پیاده کنید زیاد است. طی کردن زمین بازی سخت‌تر می‌شود. و ترس از لیز خوردن و صدمه دیدن به واقعیت تبدیل می‌شود (باعث محدود شدن شما در نمایش تمام توانایی هایتان در زمین می‌شود).

حتی زمانی که کفش هایی با کشش عالی می‌پوشید، بعضی اوقات بنا به دلایل مختلفی می‌توانند لغزنده شوند که وجود گرد و غبار و آلودگی روی سطح زمین بازی، یکی از رایج ترین عوامل است.

در طی سالها، بازیکنان روش های خیلی زیادی را برای تقویت چسبندگی یا کشش کفش های بسکتبال خود به کار بسته‌اند که یکی از این روش ها پاک کردن آنها می‌باشد.

بگذارید ببینیم کارکرد این روش چگونه است.

پاک کردن چگونه به بهبود چسبندگی کفش های بسکتبال کمک می‌کند؟

تقویت چسبندگی با پاک کردن کفش در حین بازی

پاک کردن ساده، باعث می‌شود گرد و غبار شان از بین برود. برای این کار، به سادگی با دست زیر کفش را پاک می‌کنید و از گرد و غبار خلاص می‌شوید.

اما آیا صرفاً فقط دست های خود را روی سطح زیر کفش می‌کشید؟

نه واقعاً. بعضی بازیکنان ابتدا روی دست شان آب دهان (تف) می‌اندازند و سپس آن را به سطح زیر کفش می‌مالند که برای تقویت چسبندگی خوب عمل می‌کند. بعضی دیگر از بازیکنان عرق روی پیشانی خود را با دست پاک کرده و سپس از آن برای مرطوب کردن زیر کفش شان استفاده می‌کنند.

تنها هدف همه این تدابیر،  فقط بهبود چسبندگی کفش های بسکتبال است.

بزرگترین مزیت استفاده از این روش خاص این است که می‌توانید آن را درست درون زمین بازی انجام دهید، برخلاف سایر روش ها که شما را مجبور می‌کنند برای اجرایشان به خارج از زمین بازی بروید.

در واقع فقط باید مطمئن شوید که این کار را به درستی و در زمان درست انجام می‌دهید زیرا برای انجام دادن آن می‌بایست چند ثانیه متوقف شوید. به عبارت دیگر، درست همان موقعی که حریفان شما می‌خواهند گل بزنند نباید شروع پاک کردن کفش تان بکنید.

به هر حال، توجه به این نکته مهم است که این ترفند ها فقط باعث بهبود موقتی کشش یاچسبندگی کفش های بسکتبال می‌شود و فقط در همان لحظه خاص شما را نجات می‌دهد. اگر متوجه شدید که کفش های شما بیشتر اوقات لیز می‌خورند، احتمالا فرسوده شده‌اند و بهترین گزینه پیش رو، عوض کردن آنها و خرید یک جفت نو می‌باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *