• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • همکاری دریک با تورنتو رپترز ، موفقیتی غیر منتظره؛ پیش به سوی آینده

همکاری دریک با تورنتو رپترز ، موفقیتی غیر منتظره؛ پیش به سوی آینده

دریک تورنتو رپترز

با یکی دیگر از مقاله‌های تخصصی در سایت بسکتبال بسکتفا همراه شما هستیم. در این مقاله به بررسی تورنتو رپترز با دریک، رپر مشهور پرداخته‌ایم. اگر علاقه‌مند به مقاله‌های تحلیلی هستید، حتماً این متن را از دست ندهید. با بسکتفا همراه باشید.

تورنتو- ۳۰ سپتامر ۲۰۱۳، یکی از به یاد ماندنی‌ترین روزها در تاریخ رپترز است. به این دلیل که در آن زمان چنین چیزی انتظار نمی‌رفت. بعد از ظهری پر ماجرا در ایر کانادا سنتر، کمی عجیب و غریب، فراموش نشدنی است. اولین روزی بود که ماسای یوجیری، مدیر جدید تورنتو رپترز برابر اصحاب رسانه قرار می‌گرفت. آندریا بارنیانی تورنتو را ترک کرده بود اما بوی تلخ شکست‌ها با رفتن او از بین رفته بود!

رودی گِی هنوز بود. ادعا داشت که ۱۵ کیلو عضله به بدن خود در تابستان اضافه کرده است. یا شاید منظورش این بود که ۱۵ کیلو چربی از بدنش خارج شده بود! تشخیص دقیق این مسئله سخت است. دمار دروزن و کایل لاوری، دروزن و لاوریِ کنونی نبودند. روایت اصلی این بود که آیا رپترز همه‌ی این بازیکنان را برای جذب اندرو ویگنز قربانی می‌کرد؟ همین قدر کافی است که بگوییم بازیکنان از این خط باز جویی برای بقا یا رفتن به هیجان نیامده بودند.

سپس یک بیانیه‌‌ی بزرگ منتشر شد: میزبانی مسابقات آل استار ۲۰۱۶ به تورنتو سپرده شد و دریک، موزیسین، رپر و سرمایه‌گذار بزرگِ کانادایی تبدیل به سفیر جهانیِ جدید این تیم شد. معنایی برای‌مان وجود نداشت، همه چیز نامفهوم بود.

دریک تورنتو رپترز

تورنتو رپترز و دریک؛ رؤیا شروع شد

اما دریک- یکی از بهترین رپرهای جهان است. البته اگر نگوییم بهترین! دریک و دلارهایش (بیشترین دارایی‌های او طبق آمار فوربس ۹۰ میلیون دلار!) در کنار راب فورد، شهردار سابق تورنتو، که از یک حوله برای خشک کردن عرق پیشانی‌اش زیر چراغ‌های روشن در منطقه ۵ کانادا استفاده می‌کرد، به رپترز لبخند زدند. (اشاره به نقش راب فورد در انتخاب دریک)

به شما گفته بودم که انتخاب دریک، موضوعی عجیبی بود؟

در حالی که همکاری رپترز و دریک در ابتدا کمی احمقانه به نظر می‌رسید، اما از لحاظ تئوری باعث الصاق رپترز به یک برند جهانی شد! تبدیل به یک برند با عنوان مگاستاری بزرگ به اسم دریک. در این خصوص عیب چندانی در کار نبود. در بدترین حالت، دریک بلیط‌های اضافی در ایر کانادا سنتر را می‌فروخت (دلالت بر مشهور بودن دریک برای جذب هوادار)‌ یا چند لباس را برای هواداران امضا می‌کرد. یا حضورش در تعطیلات آخر هفته‌ی مسابقات آل استار که سال بعد به جایی دیگر منتقل می‌شود!

کمترین سودش همین بود.

دریک تورنتو رپترز

در روز چهارشنبه، رپترز و دریک بیانیه‌ی مشترکی صادر کردند. در سال آینده رپترز و دریک قصد دارند همکاری خود با هم را بیشتر کنند: یک همکاری که امتیاز بزرگی برای تیم بود. ایجاد وجهه‌ای دیگر برای رپترز و هوادارانی بیشتر در داخل و خارج از کانادا. حتی بیشتر از آن، جلب توجه‌ها در مرکز کانادا و ورزش این منطقه. دریک گفت:

برای من این یک فرصت شگفت‌انگیز است.

او در منطقه‌ی ۵ کانادا، در روز چهارشنبه پیش از بازی با دیترویت پیستونز گفت:

باید بگویم که آرزو می‌کنم همیشه اینجا باشم و برای هر بازی تیم حضور داشته باشم. متأسفانه شغل من چنین امکانی را برایم فراهم نمی‌کند اما فکر می‌کنم کلیدی وجود دارد که احساس حضور من در اینجا حتی زمانی که نیستم را فراهم می‌کند. مشتاقانه منتظر ادامه‌ی مسیری هستم که اکنون در آن گام برمی‌داریم و حس می‌کنم که پیشرفت ما در این مورد قطعی است. به این مسئله افتخار می‌کنم، به اینکه عضوی از تورنتو رپترز هستم، مفتخرم و این چیزی است که باعث حسودی سایر رپرها به من می‌شود.

برنامه‌ی جدید آنها به اسم «به تورنتو خوش آمدی» در طول ۳ سال به اندازه‌ی ۱ میلیون دلار به بازسازی زمین‌های ورزشی در تورنتو کمک کرد و در طول ۵ سال، کمکی ۲ میلیون دلاری به بسکتبال کانادا کرد.

به جای برنامه‌ی شبِ دریک، برنامه‌ی به تورنتو خوش آمدی اجرایی می‌شود. به این صورت است که در ۶ بازی خانگی تورنتو رپترز، لباس بازیکنان، ورزشگاه و زمین آن به رنگ قرمز و مشکی در می‌آید و فضای جالبی به وجود می‌آید. شب‌هایی خاطره‌انگیز که درآمد حاصل از آنها مبالغ ویژه‌ای است.

همکاری دریک و رپترز یک موفقیت بزرگ به همراه داشت. نه تنها برای تیم تورنتو بلکه برای تمام جامعه‌ی کانادا.

در سال ۲۰۱۳، تورنتو رپترز برای پنجمین سال پیاپی فرصت حضور در پلی‌آف بسکتبال NBA را از دست داد. آنها ۱۲ بازی از ۱۸ بازی ابتدایی فصل را باختند و هواداران خواهان تریدِ رودی گِی شدند.  رودی ترید شد. از آن پس تورنتو در ۶۴ درصد بازی‌هایش پیروز شد. درصدی که شامل ۳ پیروزی در پلی‌آف برابر بروکلین نتس می‌شد و در تاریخ رپترز بی‌سابقه بود. آقای سفیر درست می‌گفت. موفقیت آنها قطعی بود.

اما، اگر چنین همکاری‌ای صورت نمی‌گرفت، تورنتو تغییر می‌کرد؟ آیا همکاری دو جانبه برای دو طرف سودبخش بود؟ آیا اگر در سال ۲۰۱۴ آنها به این‌گونه فصل را به پایان نمی‌رساندند، شعار «ما شمالیا» که هواداران می‌گفتند، این‌گونه همه‌گیر می‌شد؟ قطعاً به اندازه‌ی کنونی خیر.

این همکاری یک سونامی بزرگ در کانادا بود. رویدادهای بزرگی به صورت هم‌زمان رخ داد. حضور در پلی‌آف و پیروزی در بیش از ۵۰ بازی فصل، ۲ بازیکن در آل استار، ترویج نام تجاری باشگاه که گوینده‌ای برای نام کانادا بود و دریک (دنیای در برابر ما!)

از روی نادانی است که بگوییم این موفقیت‌ها به دریک ربطی ندارد. مردم زیادی در آن جا معتقد بودند این نمایش‌ها ربطی به دریک ندارد.

دریک تورنتو رپترز

زمانی که تورنتو در فوریه ۲۰۱۶ میزبان آل استار شد، از بسیاری بازیکنان بزرگ بسکتبال NBA در خصوص رپترز سوال شد. سوالاتی که در مورد تورنتو و پیشرفت آن بود. صحبت‌هایی که یک سوی آنها به دریک متصل می‌شد و تمام آن ستارگان نقش این رپر بزرگ را تغییر تورنتو رپترز، بسیار پر رنگ می‌دانستند.

دریماند گرین، ستاره‌ی گلدن استیت وریرز گفت:

دریک به این موفقیت تورنتو کمک بسیار زیادی می‌کند. تیم آنها با سال‌های گذشته تغییر کرده است، اگر تاریخ بگذرد و به آینده برویم، خواهیم دید که اوضاع آنها از این هم بهتر می‌شود. مطئناً آنها به رشدشان ادامه خواهند داد.

دوین وید، فوق‌ستاره‌ی میامی هیت گفت:

واضح است که این تیم با عملکرد خوبی که دارد می‌تواند در پلی‌آف حضور داشته باشد. بعد از آن باید در بازار نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشند. آنها با مشارکت دریک در حال انجام کارهای بزرگی هستند. دریک اکنون عضوی از آنها است که چشم‌های زیادی را به شمال برده است.

نه، شرایط این‌گونه پیش نرفت. همکاری تورنتو رپترز با دریک باعث نشد تا ابرستاره‌ها به سمت این تیم جلب شوند. در کنسرت دریک در سال ۲۰۱۴، کوین دورانت حضور داشت. جایی که به نظر می‌رسید دریک به دنبال انجام کار بزرگی باشد. اما چیزی که هواداران رپترز می‌خواستند اتفاق نیفتاد.

البته او با لبران جیمز یک جلسه برگزار کرد. صحبت‌هایی انجام شد اما در سال ۲۰۱۴، لبران جیمز می‌خواست به خانه‌ی خود، کلیولند کاوالیرز باز گردد.

دریک تورنتو رپترز

با این حال اکنون دریک یکی از مهم‌ترین عوامل در جذابیت لیگ است. او با بسیاری از بازیکنان بسکتبال دوست است و با آنها ارتباط دارد. حضور او در NBA واقعا خوب است. در خصوص حضور ستاره‌ها در تیمِ او، غیرمنطقی است که تماماً همه چیز را به او واگذار کرد. حضور یک فوق‌ستاره در یک تیم فقط به چنین عواملی بستگی ندارد. سرمربیِ یک تیم، سبک بازی و چنین مسائلی اهمیتی ویژه دارند اما می‌توان پیش‌بینی کرد که روزی یک ابرستاره به تورنتو رپترز ملحق شود.

اکنون دریک و رپترز رو به جلو حرکت می‌کنند. به دنبال شانس هستند. توانایی آنها تمامی ندارد. رپترز اکنون کوای لنارد را دارد. فوق‌ستاره‌ای که با تریدی بی‌نظیر به جمع «ما شمالیا» اضافه شد. اکنون رپترز همه چیز دارد.

با یکی دیگر از مقاله‌های تحلیلی در سایت خبری بسکتفا همراه شما بودیم. اخبار بسکتبال، آموزش‌های بسکتبال، تاریخچه و هر چیزی بخواهید در بسکتفا مهیا شده است. از شما می‌خواهیم با دیدن مقاله‌های جذاب بسکتفا، سطح خود در بسکتبال روز دنیا را ارتقا دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *