• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • استیو کر ، سرمربی واریرز: هرگز در چنین موقعیتی مربیگری نکرده بودم

استیو کر ، سرمربی واریرز: هرگز در چنین موقعیتی مربیگری نکرده بودم

استیو کر در حال تدریس و یادگیری است. بعد از پنج سال متوالی سروری بر کنفرانس غرب بسکتبال NBA که با کسب ۳ عنوان قهرمانی NBA همراه بود گلدن استیت واریرز قعرنشین لیگ است.

مصاحبه استیو کر در خصوص وضعیت گلدن استیت

همه دلیل آن را می‌دانند؛ کوین دورانت از تیم رفت، استفن کری مصدوم شد، کلی تامپسون رباط صلیبی پاره کرد، دی آنجلو راسل با مصدومیت مواجه شد، آندره ایگودالا به تیمی دیگر انتقال یافت، شان لیوینگستون بازنشسته شد، دمارکوس کازینز تیم را ترک کرد. مشکلات یکی پس از دیگری روی سر واریرز آوار می‌شوند. استیو کلیفورد، سرمربی اورلاندو مجیک در این باره می‌گوید:

هیچ تیمی دیگر نمی‌تواند به اندازه آن‌ها بدشانس باشد.

اما بنا به گفته‌های استیو کر، گلدن استیت واریرز در بهترین شرایط خود قرار دارد! استیو کر فصلی توأم با شکست را می‌گذراند. بعد از بیش از یک ربع قرن شرایط برای او اینگونه رقم خورده است. او در قامت بازیکن تقریباً هر سال پیراهن تیم برنده را می‌پوشید، در هر سه فصل حضورش به عنوان مدیر اجرایی در فینیکس سانز تیمش برنده بود، در ۵ سال اول سرمربیگری‌اش یک پیروز تمام عیار بود. او به عنوان بازیکن ۵ بار قهرمانی NBA را بدست آورد و سال بعد با بازگشت استفن کری و کلی تامپسون، ۵ پیک سطح بالا جذب خواهند شد و به همه این‌ها باید چهره‌هایی که واریرز با پرداخت مبالغ وسوسه‌کننده جذب می‌کند را هم افزود. واریرز می‌تواند بار دیگر در کورس قهرمانی قرار گیرد. استیو کر در این باره می‌گوید:

صادقانه بگویم، در حال حاضر یاد می‌گیرم که چگونه مربی بهتری باشم. من پیش از این در چنین موقعیتی مربیگری نکرده بودم و این شرایط به خوبی یادآوری می‌کند که در هر شرایطی باید متناسب با همان شرایط رفتار کرد و هر سال متفاوت از سال قبل است. در پنج سال اخیر ما در کورس کسب عنوان قهرمانی بودیم بنابراین این معنی را می‌داد که من مجبور بودم تیم را در کل فصل مدیریت کنم، آن را برای پلی‌آف آماده سازم و هر وقت توانستم به بازیکنان استراحت می‌دادم. حالا بیشتر با بازیکنان جوان کار می‌کنم.

استیو کر

استیو کر در اولین فصل حضورش در گلدن استیت واریرز در ۱۵ بازی شکست خورد و در فصل سوم حضورش در ۳۰ بازی متحمل شکست شد. واریرز در هر یک از این دو سال توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد. در این فصل، آن‌ها همین حالا هم از رکورد ۱۵ شکست گذشته‌اند و ۷۵ درصد از بازی‌های فصل باقیمانده است. گلدن استیت قصد ندارد در این فصل تغییر و تحول اساسی در تیم خود ایفا کند اما هیچ انتخابی برای خودش ندارد. اریک اسپوئلسترا، سرمربی میامی هیت درباره وضعیت گلدن استیت واریرز گفت:

من استیو کر را تحسین می‌کنم چراکه او اساساً در تیم‌هایی بود که مدعی کسب عنوان قهرمانی بودند، چه در قامت سرمربی و چه در قامت اجرایی! آن‌ها واقعاً شرایط دشواری را می‌گذرانند حتی اگر استعدادهایی در تیم خود داشته باشند. بازی دادن به این استعدادها واقعاً کار دشواری است.

اما وقتی گلدن استیت واریرز واقعاً به فرم قبلی خود برگردد، استیو کر حتی بهتر از قبل برای رویارویی با چالش‌ها آماده خواهد بود. استیو کر در این باره می‌گوید:

من خوش‌شانسم. کادر فوق‌العاده‌ای دارم. مایک براؤن و رون آدامز واقعاً امسال به کمک من آمدند چراکه هر دوی آن‌ها قبلاً در چنین موقعیتی قرار داشتند، مربیگری تیمی جوان که برای نباختن می‌جنگد. خودم هم به شخصه چیزهای زیادی یاد می‌گیرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *