آغاز رسمی مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA با پیروزی مدعیان همراه شد

بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA

مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA از بامداد پنجشنبه به صورت رسمی بازی‌های خود را پس از پنج ماه دوری از سر گرفت تا تیم‌ها رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی مجددا از سر گیرند.

در روز اول و دوم مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA چه گذشت؟

همان طور که در خبرهای روزهای گذشته سایت بسکتفا خواندید پیش از آغاز رسمی رقابت‌ها، تیم‌های حاضر در لیگ NBA به مدت یک هفته در قالب بازی‌های دوستانه با یکدیگر به رقابت پرداختند تا تیم‌ها یک دیگر را محک بزنند و همچنین آمادگی بازیکنان خود را بررسی کنند چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این مسابقات به مدت پنج ماه به حالت تعلیق درآمد. هرکدام از تیم‌ها در سه بازی با یکدیگر به رقابت پرداختند و تیم‌های مدعی برای سایر تیم‌ها خط و نشان کشیدند.
بد نیست بدانید تیم تورنتو رپترز قهرمان سال گذشته در این سه بازی دو پیروزی و یک شکست بدست آورد.

در اولین بازی رسمی که برگزار شد تیم یوتا موفق شد با نتیجه ۱۰۶ بر ۱۰۴ تیم نیواورلینز پلیکانز را مغلوب کند. تیم بازنده در بیشتر دقایق بازی برتری را در اختیار داشت تا این که در دقایق پایانی همان طور که از نتیجه بازی مشخص است با یک اشتباه بازی را واگذار کرد و با نزدیکترین نتیجه ممکن مغلوب شد. همگی شروع کننده‌های هر دو تیم توانستند امتیازات خود را دو رقمی کنند. از برترین بازیکنان تیم یوتا از لحاظ آماری می‌توان به جردن کلارکسن که کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود و ۲۳ امتیاز کسب کرد، رودی گوبر که ۱۴ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۳ بلاک داشت و داناوان میچل نیز ۲۰ امتیاز و ۵ اسیست داشت و همچنین مایک کانلی نیز که ۲۰ امتیاز آورد، اشاره کرد. بازیکنان برتر تیم پلیکانز نیز می‌توان به رندن اینگرم با ۲۳ امتیاز و ۸ ریباند اشاره کرد که بهترین بازیکن بود و بعد از او جی جی ردیک و جرو هالیدی نیز به ترتیب ۲۱ و ۲۰ امتیاز کسب کردند. زاین ویلیامسن، ستاره جوان پلیکانز نیز در ۱۵ دقیقه، ۱۳ امتیاز آورد و جزو برترین‌ها محسوب می‌شد. با این نتیجه یوتا فعلا در رتبه چهارم جدول قرار دارد تا دیگر تیم‌ها بازی‌های خود را برگزار کنند.

در دیگر بازی دو رقیب سنتی کنفرانس غرب یعنی لس آنجلس کلیپرز و لس آنجلس لیکرز به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه نزدیک ۱۰۳- ۱۰۱  به نفع لیکرز به اتمام رسید. کلیپرز که در بیشتر دقایق بازی پیشتاز میدان بود، با درخشش لبران جیمز در تیم حریف این برتری را از دست داد و تلاشش برای ثبت اولین پیروزی بی نتیجه ماند. لیکرز در دو کوارتر اول برتری را در اختیار داشت اما کلیپرز با وجود آنکه دو مهره اصلی خود یعنی مانترز هرل و لو ویلیامز را در اختیار نداشت در کوارتر سوم با سه امتیازی های پال جرج برتری را در اختیار گرفت. اما درخشش آنتونی دیویس در دقایق پایانی کوارتر سوم، اجازه نداد کلیپرز اختیار بازی را به طور کامل در دست بگیرد. در دقایق انتهایی کوارتر چهارم، شاگردان داک ریورز توسط سه امتیازی پال جرج مجددا فاصله با حریف را جبران کردند اما بازی خیلی خوب الکس کروسو در کوارتر آخر و دو امتیاز و دفاع بی‌نقص لبران جیمز در ثانیه‌های پایانی، پیروزی را برای لیکرز قطعی کرد. آنتونی دیویس که حضورش در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، با کسب ۳۴ امتیاز، ۸ ریباند و ۴ اسیست مهمترین نقش را در پیروزی لیکرز ایفا کرد. جیمز نیز در این دیدار، ۱۶ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۸ اسیست ثبت کرد. در ترکیب کلیپرز، پال جرج با ۳۰ امتیاز و ۵ ریباند نتوانست مانع از شکست تیمش شود. کوای لنارد نیز در این دیدار ۲۸ امتیاز کسب کرد تا برترین تیم‌های کنفرانس غرب نیز اولین بازی خود را پس از مدت‌ها دوری انجام داده باشند.

در بامداد روز جمعه نیز دو تیم هیوستون راکتس و دالاکس موریکس به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه جالب ۱۵۳ بر ۱۴۹ به نفع هیوستون به پایان برسد. کوارتر اول این بازی با نتیجه مساوی ۴۲- ۴۲ به اتمام رسید. کوارتر دوم و سوم دالاس پیروز شد و در کوارتر چهارم با نتیجه ای که رقم خورد کار به تساوی کشیده شد و باعث شد بازی به وقت اضافه برود و در نهایت هیوستون پیروز میدان باشد. برترین بازیکن زمین جیمز هاردن بود که ۴۹ امتیاز به دست آورد.

بازی مهم بین دو تیم مدعی کنفرانس شرق نیز برگزار شد و میلواکی باکس و بوستون سلتیکس به مصاف هم رفتند که بازی با نتیجه ۱۱۹- ۱۱۲ به نفع صدرنشین کنفرانس شرق به پایان رسید. میلواکی باکس که پیش از شیوع ویروس کرونا صدرنشین بود و بازی‌ها و نتایج بسیار عالی از خود برجای گذاشته بود، در اولین بازی خود نیز درخشید تا به صدر نشینی خود ادامه داده باشد. یانیس آنتتوکومپوی ۲۵ ساله بازی را با ۳۶ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۷ اسیست و ۵ خطا به پایان رساند ودر فاصله ۱:۲۸ ثانیه مانده به پایان کوارتر چهارم، خطای ششم یانیس اعلام شد اما پس از بازبینی ویدیو توسط داور، رای تغییر کرد تا گریک فریک در زمین بماند و تیمش را به پیروزی برساند. کریس میدلتون ۱۸ امتیاز و ۸ اسیست ثبت کرد و بروک لوپز با ۱۴ امتیاز و ۶ بلاک بازی را به پایان رساند. اما برای سلتیکس، مارکس اسمرات با ۲۳ امتیاز بهترین بازیکن بود و جیلن براون ۲۲ امتیاز آورد تا این دیدار مهم نیز در روز دوم مسابقات به پایان برسد. در حال حاضر نیز همچنان میلواکی باکس در صدر قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *