بهترین نکات برای مربی بسکتبال

یادداشت: این مقاله مجموعه ای از توییت های بسیار خوب کِرِی دورتی است.

مربی بسکتبال کِرِی دوتی اکنون سرمربی دانشگاه ایالت امپوریا و مؤسس تیم بسکتبال نخبگان غرب است که مسؤل کمپ های بسکتبال نخبگان هم هست.

آیا شما یک آقا یا خانم جوان هستید که به دنبال وارد شدن به دنیای بسکتبال است؟ اگر جواب شما مثبت است، هیچ چیز بهتر از شنیدن تجربیات کسانی که قبل از شما به این هدف دست یافته اند نیست.

در ادامه مربی کری دوتی 23 نکته را که در مسیر سرمربی شدن دانشگاه امپوریا یاد گرفته است را با ما به اشتراک میگذارد.

بهترین نکات برای مربی بسکتبال

1. خود را درگیر وام ماشین یا قسط های سنگین نکنید

توانایی کار کردن با دستمزد کم یا صفر را داشته باشید. کافی است که وارد مسیر شوید. نگران پول نباشید، خودش می آید. درعوض روی پیشرفت تمرکز کنید.

2. در بازی ها/ مسابقات قهرمانی و تبلیغات برنده باشید

به دنبال پیشرفت در این صنعت هستید؟ پس کارها را به نحو احسن انجام دهید. در پرورش بازیکنان عالی باشید و همیشه چندین بازیکن با استعداد را در تیم خود داشته باشید.

3. نمیتوانید بدون رابطۀ صمیمی با بازیکنان به آن ها سخت بگیرید

دوران رهبران دیکتاتور دیگر گذشته است. ابتدا صمیمیت ایجاد کنید، به آنها مسؤلیت دهید و افرادی را که همکاری نمیکنند کنار بگذارید.

4. از ضمایر درست استفاده کنید

تیم «من» درست نیست، تیم «ما»، بازیکنان «من» نه بلکه بازیکنان «ما»، فقط بعد از شکست ها از ضمیر من استفاده کنید.

5. قبل از اینکه تشکیل خانواده دهید و وابستگی داشته باشید دست به کار شوید و خطر کنید

چمدان خود را جمع کنید و دل به دریا بزنید، روزانه بیش از 16 ساعت کار کنید، به تمام اردوهایی که میتوانید بروید به همۀ کلینیک ها سر بزنید. زیرا بعد از تشکیل خانواده دیگر الویت شما باید آن ها باشند و زمان کافی برای این کارها نخواهید داشت.

مربی شدن قبل از ازدواج

6. سطوح بالاتر معنی فرصت بهتر نیست

خیلی از مدیران D1 هم شغلشان مربیگری نیست. D2, NAIA, D3 & JUCO و دانشجویان بیشتر استخدام میشوند و با مربی بودن در زمین و به صورت تجربی پیشرفت میکنند و برای خود رزومه میسازند.

7. با بازیکنان صمیمی باشید اما خط قرمزها را حفظ کنید

باید تا حدی صمیمی باشید که به شما اعتماد کنند اما به یاد داشته باشید شما دوست نیستید. بعداز فارق التحصیلی این محدودیت ها از بین می روند و میتوانید باهم دوست ابدی باشید.

8. تا از دست دادن شغل فقط یک تماس تصویری فتصله دارید

شما دیگر یک چهره مردمی هستید. در تمام شرایط هوشمندانه عمل کنید و بهترین چهره مدرسه یا دانشگاهی که در آن جا مربی هستید را نشان دهید. حساب کاربری مجازی داشته باشید اما سیاست های رقابتی خود را به اشتراک نگذارید.

9. برای دو یا بیش از ده سال در تیم های دانشگاهی مربی باشید (JUCO)

بهترین راه کسب تجربه است. همه چیز را یاد میگیرید و مهارت های جذب بازیکن، دید آکادمیک، مدیریت ورزشکاران دانشجو، و پرورش بازیکنان را کسب میکنید. سطح بسیار خوبی است.

10. با انرژی باشید اما جوهره داشتن مهم تر است

نباید حتماً از شرایط موجود راضی باشید اما آن را هم از دست ندهید. خودتان باشید، متفاوت، خونگرم، و به قوانین این صنعت هم احترام بگذارید. یک رزومه و نام تجاری بسازید تا برای خیلی از فرصت ها مناسب باشد.

11. افراد مستعد را بدون در نظر گرفتن شخصیت، تحصیلات و سوابق به خدمت نگیرید

بهترین راه برای اخراج شدن این است که بازیکنی را به تیم دعوت کنید که در زمین پرخاشگر باشد، نمرات خوبی نداشته باشد و حتی خارج از زمین هم دردسر ساز باشد.

12. برای رسیدن به هدف خود تنها یک راه وجود ندارد

همه چیز به تبلیغات، خطر کردن، کمک به دیگران و کمی هم شانس بستگی دارد. هر شخصی ماجرا خود را دارد. پس داشتان خود را با دیگران به اشتراک بگذارید شاید به کسی کمک کنید.

13. سخت کار کردن و همیشه در دسترس بودن لازم است اما سعی کنید بین کار و زندگی تعادل داشته باشید

اگر تنها الویت شما مربی شدن است، قطعاً اشتباه میکنید. خانواده بسیار مهم تر است، یک سرگرمی و همینطور مطالعات خارج از مربیگری داشته باشید.

14. اینکه برای چه کسی کار میکنید مهم است

سرمربی هایی پیدا کنید که: الف) رابطه محور، ب) به خانواده اهمیت دهد، ج) پیروزی زیاد داشته باشد، د) با کارش ازدواج نکرده باشد، ی) به دستیار خود فرصت مربیگری بدهد، و) دستیار قبلی ترفیع گرفته باشد.

15. هنگامی که دنبال کار هستید انگیزه خود را از دست ندهید

پشتکار داشته باشید. مربیان جوان معمولاً بهترین فرصت شغلی را اواخر ژوئن، جولای و آگوست پیدا می کنند. وقت خود را صرف پیدا کردن شغلی کنید که برای آن صلاحیت دارید. معرف بسیار مهم است.

16. پیروزی خوب است، اما رضایت شما بعد از حفظ روابط دوستانه با بازیکنانی که از تیم می روند جلب میشود

هیچ حسی بهتر از پیام یا درخواست ضمانت شغلی نسیت.

پیروزی مسابقات

17. هیچ وقت به بازیکنان اطمینان بازی کردن را ندهید

از دید مربی و بر اساس استعدادشان توضیح دهید که چه انتظاری از آن ها می رود، اما یادآوری کنید که خودشان باید چیزی را که میخواهند به دست بیاورند.

18. با شخص مناسب ازدواج کنید

همسر شما باید حامی، وفادار، مستقل باشد، درک کند، و آمادگی فداکاری داشته باشد. اگر هر روز بعد از کار با همسر ناراضی خود روبه رو شوید یا ازدواجتان به پایان می رسد و یا دورۀ مربی بودنتان تمام میشود.

19. با انتخاب های غلط آیندۀ شغلیتان را نابود نکنید

هیچ وقت مست رانندگی نکنید و بدانید که یک چهره مردمی هستید. تصور کنید که تمام مدت یک دوربین و میکروفون در امکان عمومی به شما وصل است.

20. با مربیان دیگر ورزش ها در دانشگاه کنار بیایید

درک کنید که فصل ورزشی آن ها با شما متفاوت است. از آن ها حمایت کنید، تجهیزات ورزشی را با آنها تقسیم کنید، صمیمی باشید، وقت بگذرانید و در صورت توان کمکشان کنید. دپارتمان شما یک تیم است.

21. توضیح ندهید، عملی نشان دهید

فیلم بهترین دوست شما است. در تمرین های فردی عکس برداری کنید. آنالیزها را به خودشان نشان دهید. همکاری ها را افزایش میدهد و تمرینات روزانه را رقابتی میکند.

22. رسیدن به نقطۀ GA بسیار سخت است

پیدا کردن شغل دستیاری با حقوق بسیار سخت است. یافتن یک AD که شما را به عنوان سرمربی استخدام کند دشوار است. امنیت شغلی پایین است و آیندۀ شما در دستان جوانان قرار دارد.

23. ایجاد انگیزه

شرط بگذارید. بسکتبالیست ها را مجبور کنید در تمرینات با تنبلی مبارزه کنند. آموزش دهید که با خستگی هم بازی کنند و سریع بدوند. شخصی بخاطر نداشتن انگیزه خط نزنید، انگیزه را بسازید.

24. ذخیره ها را مربی کنید

انتظارات خود از میزان انرژی، مشارکت و گفتگو را بیان کنید. در جلسات تحلیل فیلم آن هایی را که نیستند هم صدابزنید تا مشارکت داشته باشند. حتی اگر در بازی نیستند به آن ها حس مهم بودن بدهید.

استفاده از ذخیره ها

25. در طول سال خیلی نمیتوانید خانه بروید

هرچند وقتی که در خانه هستید از آن استفاده کنید. زمان هایی را مشخص کنید که تلفن خاموش باشد، خانوادگی غذا بخورید، گپ بزنید و باهم وقت بگذرانید.

26. خودتان را از بازیکن بودن جدا کنید

بازیکنان باید شما را در غالب مربی ببینند. صفحات اجتماعی خود را پاکسازی کنید، در دورهمی های شبانه با بازیکنان نباشید، به جای دوست یک راهنما باشید.

27. بدانید که کجا هستید

ارزش های مدرسۀ خصوصی با دولتی متفاوت است. فرهنگ آنجا را بپذیرید و درمورد تاریخ و سنتهایش مطالعه کنید. سپس روش خود را اجرا کنید و روی ورزشکاران تاثیر بگذارید.

28. برای تحصیل ارزش قائل شوید و مدرک بگیرید

خیلی از شغلا به مدرک احتیاج دارند. اگر مرخصی نگیرید خیلی زود تمام میشود. حس و حال مدرسه را حفظ کنید و در صورت نیاز آنلاین درس بردارید. خودتان را محدود نکنید.

ارزش به تحصیل

29. در برنامه خود تنوع داشته باشید

کودکانی با فرهنگ و تاریخچه متفاوت را به خدمت بگیرید. آرایش تیم را حفظ کنید. تیم های ورزشی باید مصداق عشق و اتحاد باشند.

30. بدون درنظر گرفتن سن “جوان” باشید

پذیرای ایده، مفهوم و سبک بازی جدید باشید. در استفاده از تکنولوژی به روز باشید تا با ورزشکارانتان راحت تر ارتباط برقرار کنید.

31. جذب بازیکن را شخصی نکنید

بعد از رد شدن درخواست شما برای بازیکن آرزوی موفقیت کنید. برای بهتر شدن شرایط جذب افرادی که با برنامۀ شما، منطقه و مدرسه ارتباط یرقرار میکنند، متمرکز باشید.

32. شکرگذار باشید

گاهی استرس و فکر آینده تمرکز مربی را بهم میزند. پیروزی سخت است، هر سال شانس کار کردن با بچه های خوب پیش نمی آید، وقتی شما یک تیم عالی دارید نهایت استفاده را بکنید و لذت ببرید.

33. غر نزنید

هزاران نفر ممکن است دنبال این شغل باشند اما شما الان مربی هستید، بهتر است تلاش کنید تا هر روز بهتر از روز قبل باشید.

34. اگر میخواهید تاثیر گذار باشید و نامتان زنده بماند مراقب خود باشید

ورزش کنید، سالم بخورید، مرخصی بگیرید، سفر بروید، مطالعه کنید، با بقیه معاشرت کنید و از استرس خود کم کنید. اگر حال خودتان خوب نباشد نمیتوانید به بقیه کمک کنید.

مراقبت از سلامت خود

35. وظایفتان را به خاطر داشته باشید

در زمین 10-15% وظایف شما مربیگری است. برای خود بازی هم زیر 5% است. برای عالی بودن شما باید در جمع آوری کمک های نقدی، خدمات اجتماعی، پیشرفت بازیکن، جذب نیرو، دید آکادمیک و … فعالیت داشته باشید.

36. مانند رئیستان ارزش گذاری کنید

فرقی ندارد که سرمربی باشید یا دستیار هرآنچه که برای مافوق شما مهم است باید برای شما هم مهم باشد. با شخصی که به او گزارش کار میدهد خوب باشید.

37. از ابتدا امور را به دست بگیرید با پیش رفتن فصل امور را به بازیکنان بسپارید

تیمی بازیکن محور شانس قهرمانی دارد.

38. حفظ رابطه با داوران

از بازیکنان در قضاوت اشتباه دفاع کنید اما دخالت نکنید. شکایت کردن به هر سوت وجه بدی دارد. هرگز دلیل شکست را داوری ندانید، مسؤلیت پذیر باشید.

39. هنگام مشکلات

آنرا تشخیص دهید. تمرینات را تغییر دهید. دوراندیش باشید. جلسه خصوصی برگذار کنید. زمان بازی را هماهنگ کنید. همکاری را الویت اول قرار دهید.

40. استرس و سختی های خانواده

روی این مشکل کار کنید اما بدانید در مقایسه با پرستار، شخص نظامی، کارگر و دیگر مشال خیلی سختی ندارید.

41. از دستیار بودن لذت ببرید

دستیار رابطۀ متفاوتی نسبت به مربی با بازیکن ها دارد و بیشتر روی بسکتبال متمرکز است تا کار اداری. لذت ببرید و یاد بگیرید برای زمانی که خودتان سرمربی بشوید.

دستیار مربی بسکتبال

42. همسر خوب باشید

با همسر خود وقت بگذرانید. نهار بخورید. گپ بزنید. در خانه حواس پرت نباشید. وفادار باشید. قدم بزنید. او را با خود به سفرهای کوتاه کاری ببرید.

43. همراه همیشگی تیم: فرزند شما

رابطۀ آنها با اعضای تیم و درس های زندگی بسیار ارزشمند هستند.

44. ارتش دستیاران

جوری کا کنید که اگر تغییر شغل دادید دستیارتان سرمربی شود. به آنها وظایف مهم دهید. بعداز پایان هر فصل کمک کنید تا اعضا کادر فنی کار بهتری پیدا کنند.

45. برنامه هایی غیر از مربی بودن

بررسی کنید که اگر به دلیل مشکلاتی نتوانید مربی بمانید چه کاری میتوانید انجام دهید. برای شغلتان انرژی بگذارید اما باهوش باشید و همۀ شانس ها را حفظ کنید.

46. با همه صمیمی باشبد

باید بتوانید با افراد شهری، روستایی و … ارتباط برقرار کنید. همۀ تفاوت ها و فرهنگ ها را با روی باز بپذیرید.

47. با بازی بسیار پیشرفت میکنید

کشور را میببینید، تجربیات باور نکردنی خواهید داشت، دوستی های مادام العمر پیدا میکنید، و برای خود و خانواده تان درآمد کسب می کنید.

به ورزش، تاریخ آن و افراد قبل از خود احترام بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *