بهترین کفی‌های کفش بسکتبال برای انواع پاها

بارها گفته‌ایم که بسکتبال ورزشی است که بسیار به پا و کفش بسکتبال وابسته است. این به این معناست که اگر برای پای شما مشکلی مانند آسیب و جراحت پیش بیاید نمی‌توانید از این این بازی لذت ببرید. اگر از کفی مناسب استفاده کنید، زمانی که در زمین بازی هستید از پاهایتان محافظت می‌شود. بهترین کفی‌ها پاهای شما را از آسیب حفظ می‌کند و احساس راحتی و آرامش را در طول استفاده برایتان به همراه می‌آورد و به شما در زمین اعتماد به نفس می‌دهد. در زیر به ۵ نمونه از بهترین کفی‌های موجود در بازار اشاره می‌کنیم که احتیاجات پاهای شما را براورده می‌کند.

چرا باید کفی کفش بسکتبال باکیفیت بخریم؟

چرا باید کفی کفش بسکتبال باکیفیت بخریم؟

اگر یک بسکتبالیست باتجربه نیستید ، ممکن است از خودتان بپرسید که آیا خرید کفی بسکتبال واقعا مهم است؟همه بازیکنان باتجربه به شما خواهند گفت که پوشیدن کفی با کیفیت به اندازه پوشیدن یک جفت کفش بسکتبال خوب اهمیت دارد. می‌توانیم نیاز به استفاده از کفی‌های بسکتبال را در دو کلمه خلاصه کنیم: محافظت و ایمنی. همان‌طور که آگاه هستید بسکتبال جزو بازی‌های تاثیر گذار طبقه‌بندی می‌شود. در این بازی پای شما در معرض آسیب‌های بسیار جدی قرار می‌گیرد چراکه تمام حرکات در زمین مانند پریدن، فرود آمدن،چرخش و حرکات سریع بوسیله پا انجام می‌شود.خبر بد این است که: تمامی این حرکات می‌توانند به پای شما آسیب جدی وارد کنند و شما را از زمین بازی دور نگه دارند. ببعضی از این آسیب‌ها دائمی هستند و می‌توانند باقی زندگیتان را تحت تأثیر قرار دهند و برای همیشه از بازی کردن محروم بمانید.ولی برای شما خبر خوب هم داریم: استفاده از یک کفی مناسب باعث محافظت از پاها و می‌شود و آسیب‌ها را تا حد زیادی کنترل می‌کند. بعضی از آنها همرا با پدهای اضافه هستند که در گرفتن ضربات بسیار موثرند و باعث راحتی پاهای شما می‌شود. کفی‌های باکیفیت سبک هستند تا وزن اضافه‌ای را به کفش شما تحمیل نکنند. یک جفت کفی مناسب باعث فیت شدن پا در کفش می‌شود و به دلیل داشتن مواد جاذب رطوبت باعث نگه داشتن پا در محیطی خشک و خنک می‌شوند. در زیر به ۵ نمونه از موارد مناسب که در بازار می‌توانید پیدا کنید اشاره می‌کنیم:

انواع کفی

۱-کفی sof sol برای ورزشکاران و دارای یک لایه ژل کامل

با این کفی از (ساف سل) توضیح خود را شروع می‌کنیم چراکه از پیشگامان تولی کفی‌های بسیار باکیفیت است. این محصول برای افزایش راحتی و تناسب پا درون کفش طراحی شده است و می‌توانید از آنها برای پیاده‌روی، دویدن و کاربرد معمول استفاده کنید. داخل این کفی در قسمت جلوی پنجه پا و پاشنه با پدهای ژلی پوشش داده شده است که استفاده از آنها به منظور راحتی در این ۲ نقطه حساس و گرفتن ضربات ضروری است.به علاوه این نواحی دارای بالشتک‌های بسیار ریزی هستند که راحتی بیشتری را بدون اضافه کردن وزن به کفش به همراه دارند. از دیگر ویژگی‌های این محصول استفاده از جاذب رطوبت هیدرولوژیک است که در نوع خود یک روش درمانی به حساب می‌آید و باعث بالانس رطوبت در کفش و خشک و خنک ماندن آن می‌شود. قسمت خارجی کفی با ماده ضد باکتریایی پوشش داده شده که از رشد می‌کروب‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، می‌توانید با اطمینان و هرروز از این کفی بدون هیچ نگرانی درباره بوی نامطبوع پا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هریک از این کفی‌ها دارای ۵ سایز با برش‌های مختلف هستند تا بتوانید فیت مناسب خود را پیدا کنید. همچنین خود خریدار هم می‌تواند کفی مناسب را با برش زدن از روی کفی که قبلاً از آن استفاده می‌کرد سایز کند. طبق نظرات استفاده کنندگان، این محصول، سال‌ها برای استفاده معمولی کارایی دارد و توسط سازنده تا یک سال در برابر هر نوع آسیبی گارانتی می‌شود.
ویژگی‌های مهم:
-استفاده از فوم ۲۰۰% برند( ایمپلاس)
-دارای عملکردی چرخشی همراه با حرکات پا
-دارای قوس متناسب با هر نوع پا
-وجود بالشتک‌های سبک برای راحتی بیشتر
-جاذب رطوبت هیدرولوژیکی
-در دسترس بودن هر سایز در ۵ برش

۲-کفی با طول کامل اورتوتیکphysix Gear Sport

اجازه ندهید مشکلاتی از قبیل کشیدگی تاندون‌ها، تورم ساق پا و تورم کف پا مانع از لذت بردن شما از یک بازی مهیج شود. این محصول با برند بالا برای گرفتن قوس زیاد پا و ارائه راحتی برای هر نوع مشکل پا در نظر گرفته شده است. راز عملکرد مناسب این نمونه در ساخت بی‌نظیر آن است. استفاده از بهترین کیفیت، رعایت کردن نکات پزشکی، عملکرد بالای فوم به کار برده شده (دو لایه) به اضافه مواد پی.یو که باعث ایجاد کردن حسی مانند راه رفتن برروی ابرها برایتان می‌شود. همچنین برای راحتی و نرمی هرچه بیشتر در پریدن و دویدن قسمت داخلی کفی به صورت قوس‌دار و از جنس پروفیل بسیار نازکی تهیه شده است. قسمت بالایی کفی از مواد ضد میکروبی تهیه شده است که در این صورت برای استفاده روزانه پا در آن بو نمی‌گیرد. به علاوه ، وقتی که از این محصول استفاده می‌کنید فضای لازم را در کفش برای آزادی حرکت پاهای شما فراهم می‌کنند .
ویژگی‌های مهم:
-ساپورت قوس پا
-به کاربردن فوم بادوام ایوا و موار پی.یو
-طراحی غیر‌لغزنده و ارگونومیک
-استفاده از مواد آنتی باکتریال
-فوم دولایه برای رراحتی بیشتر
-خرید بدون ریسک

۳-کفی‌های مردانه اورتونیکی sof sol با پوشش کل کفش

در صورت استفاده از این کفی پای خود را در برابر ضربات کاملاً ایمن نگه می‌دارید. وقتی که در زمین بازی می‌پرید، اگر کفش نرمی و راحتی مناسب نداشته باشد به راحتی به پاهایتان آسیب وارد می‌شود.در این کفی‌ها از تکنولوژی (اسکای‌دکس) استفاده شده که شامل حباب‌های هوایی در ساختار کفش است که باعث جذب هر سطحی از ضربه در پا می‌شود و از پاشنه و ناحیه میانی پا محافظت می‌کند. به علاوه ، وجود ژلی پلیمری در ناحیه جلو پا موجب افزایش کارایی این کفی در گرفتن ضربات می‌شود. چون بازی بسکتبال پرتحرک است این سازنده از بافت‌های کمکس به منظور خشک ماندن پا در کفش و لیز نخوردن پا در آن استفاده کرده است. همچنین وجود مواد آنتی‌باکتریال در ساختار این کفی باعث جلوگیری از تولید بوی بد در پا کفش می‌شود. پای شما واقعاً با این کفی احساس راحتی می‌کند و دوام زیاد آن باعث استفاده طولانی مدت از آن می‌شود. برای انتخاب سایز مناسب خود می‌توانید ۴ آپشن داشته باشید.
ویژگی‌های مهم:
-کفی مخصوص ورزشی اورتولیت
-قسمت‌های نایلونی برای ساپورت ناحیه قوسی
-وجود حباب‌های هوا برای گرفتن ضربات
-استفاده از ماده‌ای به نام کولمکس برای جذب رطوبت
-وجود ۴ سایز مختلف برای انتخاب

۴-کفی اورتوتیکیwalkHero برای پاهای صاف

اگر به دنبال یک جفت مناسب کفی‌ بسکتبال برای کف پاهای صاف هستید این محصول بسیار مناسب است و به‌صرفه‌ترین کفی موجود در این لیست است. رعایت نکات پزشکی در تولید این کفی باعث کمک کردن به افرادی می‌شود که از صافی پا، درد پاشنه، درد در ناحیه قوس پا و سایر مشکلات شایع پا رنج می‌برند. این کفی از ساپورت اضافی در قسمت اصلی پا و پاشنه برخوردار است. به کاربردن بالشتک‌های ریز از جنس فوم ایوا باعث حفظ پا از ضربات و پاسخ‌گویی هرچه بیشتر به تغییرات قرار گرفتن پا در کفش می‌شود که درنتیجه باعث افزایش میزان عملکرد شما در زمین می‌شود. طراحی منحصر به فردقوس‌دار تضمین می‌کند که پای شما در اثر ضربه ایمن بماند. این کفه‌هم مانند نمونه‌های بالا از الیاف آنتی‌باکتریال درست شده است که هدف از استفاده از آن کشتن ۹۹% میکروب‌ها ، جلوگیری از بوی بد پا و اطمینان دادن به شما در حفظ پا در محیطی تمیز و سالم است.
ویژگی‌های مهم:
-رعایت کردن نکات پزشکی در تولید کفی
-ساپورت قوس پا
-فوم ایوا برای حداکثر نرمی
-فوم ضد باکتری
-قیمت به صرفه و ضمانت کیفیت

۵-کفی کفش بسکتبال Spenco GRF

این آخرین محصولی است که به شما معرفی می‌کنیم. همان‌طور که از اسم آن معلوم است این کفی برای کاربرد در بسکتبال طراحی شده است. بنابراین برای بازیکنان بسکتبال بسیار کاربردی است. این کفیی دارای ویژگی منحصر به ‌فردی است که براساس واکنش نیرو در سطح زمین طراحی شده است. این یک اصطلاح بیومکانیکی است که به نیرویی که در هنگام بازی بسکتبال از سطح زمین به کف کفش شما وارد می‌شود اشاره دارد. در این مدل می‌توان نیروها را در جهت‌هایی که به کفش از طرف زمین وارد می‌شوند مدل‌سازی کرد و حتی خطر پیچ خوردن مچ پا را هم کاهش داد. در کل، اگر می‌خواهید زاویه و قوس پای شما در کفش درست باشد، بیشترین بازده را داشته باشید و پاهایتان نرمی و اعطاف را تجربه کنند بهتر است این کفی را بخرید
ویژگی‌های مهم:
-ساپورت اورتوریکی قوس پا
-سیستم مدل‌سازی شده
-پد ضربه و فرود آمدن در جلو
-وجود ساختاری با اصطکاک کم در ناحیه فوقانی

قبل از خرید به چه نکاتی باید توجه کنید؟

اگر می‌خواهید پاهایتان بهترین امنیت را در زمین هنگام بازی داشته باشند، حتماً عوامل زیر را برای خرید در نظر بگیرید:

-ساپورت

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب کفی توانایی ساپورت و همراهی پای شما در زمین است. کیفیت یک نمونه خوب باید به گونه‌ای باشد که قوس کف پای بازیکن را در کفش پوشش دهد و به او امکان یک بازی بدون جراحت را بدهد. حتی اگر قبلاً آسیب دیده‌اید، در ناحیه پاشنه احساس درد می‌کنید ،صافی کف پا دارید و یا هر مشکل دیگری در پا از محصولی استفاده کنید که احتیاجات پای شما را برآورده کند.

-نرمی

این را در نظر بگیرید که برای بازی بسکتبال، باید از کفی استفاده کنید که نرمی خوبی برای پاها فراهم بیاورد که باعث جلوگیری از ضربه خوردن پا و ایجاد نرمی در هنگام دویدن و پریدن در طول روز و در زمین بسکتبال شود. توانایی کفی در جذب شوک ناشی از ضربه بسیار مهم است. این مسئله باعث حفظ امنیت پنجه و پاشنه در هنگام فرود و پرش می‌شود.

-جذب رطوبت

نکته ضروری دیگر در انتخاب کفی توجه به توانایی آن برای جذب رطوبت است. شما برای زمان طولانی از کفش استفاده می‌کنید و هنگام بازی هم عرق می‌کنید. یک نمونه خوب باید بتواند این ذرات عرق را سریعاً جذب کند تا پا خشک و راحت در کفش باقی بماند. بعضی از نمونه‌ها همراه با خاصیت ضد میکروبی هستند تا از رشد آنها جلوگیری کنند.

-سایز

اگر کفی مورد نظرتان تمام ویژگی‌های بالا را داشته باشد ولی سایز و فیت آن مناسب نباشد بی‌استفاده می‌شود.برای انتخاب سایز مناسب از چارت کارخانه سازنده کمک بگیرید و حتماً تجربه افراد دیگر را در انتخاب سایز از این سازنده مطالعه کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

– عوامل دیگر

َ
ضخامت:نمونه‌هایی که بسیار ضخیمند ، فضای داخل کفش را پر می‌کنند و پا را تحت فشار می‌گذارند که در نتیجه باعث ایجاد ناراحتی در شما می‌شود.
وزن سبک: به دنبال کفی‌هایی باشید که خیلی حجیم نباشند چراکه بار اضافه‌ای را به کفش تحمیل می‌کنند.در این صورت به سرعت در پا احساس خستگی را به همراه می‌آورند.

سوالات متداول

۱-آیا کفی‌ها بر نحوه بازی شما تأثیر می‌گذارند؟
بله ، کفی‌های خوب می‌توانند به بهبود بازی شما کمک کنند چراکه باعث بهتر شدن عملکرد حرکت پا می‌شوند. بعلاوه ، آنها در جذب شوک ناشی از ضربه به پا کمک می کنند ، درنتیجه می‌توانید مدت بیشتری در زمین فعالیت کنید
۲-قوس مناسب کفی کفش چقدر است؟
همان‌طور که در توضیح نمونه‌های بالا دیدید ، مدل‌های مختلف دارای ساختاری متفاوت هستند که شامل تفاوت در ارتفاع قوس ،قوس کف ، صافی کف و کفی بدون قوس می‌شوند که بسته به نوع مدل پایتان انتخاب آنها متفاوت می‌شود. برای افرادی که در این باره اطلاعی ندارند ، توجه به مدل‌های مختلف و امتحان کردن آنها باعث پیدا کردن بهترین کفی و شناخت پایتان می‌شود.
۳-کفی نیمه در مقایسه با کفی کامل: کدام بهتر است؟
کفی‌های نیمه تنها پشت کفش را پوشش می‌دهند و به متعادل نگه داشتن پا از پاشنه در هنگام ضربه خوردن کمک می‌کنند.این نمونه برای کفش‌هایی که ساپورت ناحیه پشت آنها ضعیف است بسیار کاربرد دارد. کفی‌های کامل ساپورتی همه جانبه را برایتان فراهم می‌کنند و پیشنهاد می‌دهیم که از این کفی‌ها استفاده کنید.
ورزش بسکتبال بر اساس حرکات پای شما انجام م‌شود. به همین دلیل، همیشه توصیه می شود که از آنها مراقبت کنید. پوشیدن کفی یکی از راههایی است که می‌توانید امنیت را برای پاهایتان ایجاد کنید. این محصول نرمی و راحتی را برای پاهای شما به همراه دارد و آنها را از آسیب حفظ می‌کنند. با توجه به لیست ما یک نمونه مناسب را انتخاب کنید و از بازی و امنیت در زمین لذت ببرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *