• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • غیبت لوکا دانچیچ، هزینه سنگین دالاس در تقابل با مثلث آتش بوستون سلتیکس

غیبت لوکا دانچیچ، هزینه سنگین دالاس در تقابل با مثلث آتش بوستون سلتیکس

بوستون سلتیکس سه بازیکن ستاره در تیم خود داشت و توانست یک پیروزی کلیدی خارج از خانه را بدست آورد.

پیروزی بوستون سلتیکس برابر دالاس

کمبا واکر ۳۲ امتیاز بدست آورد و روی هم رفته با هم‌تیمی‌های خود جیلن براؤن و جیسون تاتوم ۸۲ امتیاز کسب کردند تا بوستون سلتیکس چهارشنبه شب با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۳ مقابل دالاس ماوریکس به پیروزی برسد. جیلن براؤن ۲۶ امتیاز و جیسون تاتوم ۲۴ امتیاز بدست آوردند تا به بوستون سلتیکس کمک کردند در شبی که هر دو تیم بازیکنان کلیدی خود را از دست داده بودند و نتوانستند بیش از ۴۰ درصد پرتاب موفق فیلد داشته باشند در این دیدار پیروز شود. این دو بازیکن ۲۷ امتیاز از ۳۳ امتیاز سلتیکس در کوارتر پایانی را بدست آوردند و این در حالی بود که ماوریکس لوما دانچیچ، گارد ستاره خود را در اختیار نداشت. بوستون نیز بازیکنان مصدومی در تیم خود دارد و بدون گوردون هیوارد و مارکوس موریس پای به این میدان گذاشت. هیچ بازیکن دیگری از بوستون سلتیکس بیش از ۷ امتیاز کسب نکرد. برد استیونس، سرمربی بوستون سلتیکس در پایان بازی اظهار داشت:

این سه بازیکن امشب بازی بسیار بی‌نقصی را به نمایش گذاشتند و شب پرامتیازی را سپری کردند. از آنها متشکرم.

لوکا دانچیچ به دلیل پیچ‌خوردگی مچ پای راست دومین بازی متوالی خود را از دست داد و غیبتش بیش از پیروزی دوشنبه شب دالاس ماوریکس مقابل میلواکی باکس به چشم آمد. دالاس ماوریکس در کوارتر سوم این بازی ۱۸ امتیاز کسب کرد که پایین‌ترین امتیاز این فصل بود و علیرغم یک پرتاب سه امتیازی موفق در دقیقه پایانی، ۱۵ امتیاز زیر میانگین این فصل خود به دست آورد. کریستاپس پورزینگیس با ۲۳ امتیاز و ۱۳ ریباند بهترین بازیکن دالاس ماوریکس در این بازی بود اما در دقیقه پایانی با خطا از زمین بیرون رفت. سث کری ۲۰ امتیاز بدست آورد. جیلن برانسون در پست گارد رأس و به جای لوکا دانچیچ کار خود را در این بازی آغاز کرد و با ۱۱ پاس گل با رکورد بیشترین پاس گل دوران بازیگری خود مساوی کرد اما با ۴ پرتاب موفق از ۱۳ پرتاب در این زمینه عملکرد ضعیفی داشت و در کوارتر چهارم ۲ بار توپ‌های بسیار بدی را لو داد. برانسون در پایان بازی اظهار داشت:

نکته مهم‌ برای من این است که در لحظات پایانی بازی توپ را لو ندهم. ۲ بازی متوالی است که در لحظات پایانی توپ لو می‌رود. این تقصیر من است.

بسکتبال NBA جیسون تاتوم

بوستون سلتیکس بعد از اینکه در ابتدای هر ۳ کوارتر از حریف عقب افتاد در کوارتر چهارم با پرتاب ۲۰ فوتی جیلن براؤن و پرتاب سه امتیازی جیسون تاتوم برتری را از آن خود کرد و با نتیجه ۸۳ بر ۷۸ پیش افتاد. تاتوم در ۶:۳۸ مانده به پایان بازی یک پرتاب سه امتیازی دیگر انجام داد تا برتری سلتیکس را به ۸۸ بر ۸۰ برساند. بعد از دو پرتاب آزاد دالاس ماوریکس، کمبا واکر یک پرتاب سه امتیازی و چهار پنالتی متوالی را به درون سبد فرستاد تا اختلاف امتیاز را دو رقمی کند. کمبا واکر در پایان بازی اظهار داشت:

پیشرفت جمعی ما در حال بهبود است. هر روز و هر روز با هم هماهنگ‌تر می‌شویم.

دالاس ماوریکس در ۳:۳۴ مانده به پایان بازی، ۵ پرتاب سه امتیازی انجام داد تا اختلاف را به حداقل برساند.

نکات بازی:

بوستون سلتیکس: برد استیونس گفت که گوردون هیوارد بعد از شکستگی دست که موجب از دست دادن ۱۳ بازی برای او شد، از ناحیه پا نیز مصدوم بود. هیوارد در تمرین این هفته بهتر نشد . مارکوس اسمارت چهارمین دیدار متوالی خود را از دست داد.

دالاس ماوریکس: ریک چارلیزل، سرمربی دالاس گفت لوکا دانچیچ در حال بهبودی بود و در دو دیدار خارج از خانه مقابل فیلادلفیا سونی سیکسرز و تورنتو رپترز به ترکیب تیم اضافه خواهد شد اما این را هم گفت که بازی کردن او در هر یک از این دو بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دالاس ماوریکس حالا ۱۸ پیروزی و ۹ شکست در کارنامه خود دارد اما در خانه ۸ پیروزی و ۷ شکست را تجربه کرده ئ ۴ بازی از ۶ بازی قبلی خود را در امریکن ایرلاینز سنتر واگذار کرده است. کمبا واکر بیشترین امتیازات خود را در کوارترهای اول و چهارم کسب کرد و به ترتیب ۱۶ و ۱۳ امتیاز بدست آورد. بین این دو کوارتر، دالاس ماوریکس بهترین مدافع خود دوریان فنی اسمیت را مسئول یارگری کمبا واکر کرد و عرصه برای جولان تاتوم و براؤن باز شد.

بازی بعدی:

بوستون سلتیکس: جمعه شب مقابل دترویت پیستونز صف‌آرایی خواهند کرد.

دالاس ماوریکس: جمعه شب در خانه فیلادلفیا سونی سیکسرز به میدان خواهند رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *