ثروتمندترین بازیکنان ان بی ای در سال 2019

برخی بازیکنان ان بی ای بیش از نیم میلیارد دلار ارزش دارند. بسکتبال به یک ورزش بسیار محبوب تبدیل شده است و هر روز نیز بر محبوبیت آن افزوده می شود. در میان این بازیکنان سعی داریم لیستی ثروتمندترین بازیکنان ان بی ای را در سال 2019 برای شما معرفی کنیم. بیوگرافی مختصری از هرکدام تقدیم حضورتان خواهیم کرد و ارزش شبکه مالی هرکدام را برآورد می نماییم. حدس می زنید نفر اول این لیست چه کسی باشد؟ ادامه مطلب را با بسکتفا همراه باشید.

ثروتمندترین بازیکنان ان بی ای در سال 2019

شماره 20: یائو مینگ

ارزش شبکه: 120 میلیون دلار

یائو مینگ بازیکن ان بی ای اهل چین بود. مینگ بهترین بازیکن آسیایی تاریخ ان بی ای به شمار می رود. وی در دوران نوجوانی بازی را با تیم شانگهای شارکس شروع کرد. مینگ در سال 2002 در درفت ان بی ای توسط تیم هیوستون راکتس انتخاب شد و سومین بازیکن چینی حاضر در تاریخ رقابت های ان بی ای لقب گرفت.

ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 120 میلیون دلار تخمین زده شد و او را به یکی از ثروتمندترین بازیکنان ان بی ای و ثروتمندترین بازیکن آسیایی ان بی ای تبدیل کرد.

شماره 19: دوین وید

ارزش شبکه: 120 میلیون دلار

دوین وید بازیکن اهل شیکاگو ایالت ایلینویز آمریکا است. وی در سال 2003 توسط تیم میامی هیت به عنوان انتخاب پنجم به ان بی ای پیوست. وی در سال 2006 توانست میامی هیت را به اولین قهرمانی رقابت های ان بی ای برساند و لقب باارزش ترین بازیکن فینال ان بی ای را به خود اختصاص دهد. ارزش شبکه مالی او نیز 120 میلیون دلار در سال 2019 تخمین زده می شود.

شماره 18: کارملو آنتونی

ارزش شبکه: 120 میلیون دلار

کارملو آنتونی اهل ایالات متحده است و هم اکنون برای تیم نیویورک نیکس بازی می کند. وی در سال 2003 به عنوان انتخاب سوم توسط تیم دنور ناگتس در درفت ان بی ای برگزیده شد. آنتونی در سال 2019 ارزش شبکه مالی 120 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است و اکنون در رده 18 ثروتمندترین بازیکنان ان بی ای قرار دارد.

شماره 17: راسل وستبروک

ارزش شبکه: 125 میلیون دلار

وستبروک بازیکن شاغل در ان بی ای اهل شهر لانگ بیچ ایالت کالیفرنیا است. وی هم اکنون در پشت گارد رأس در تیم اوکلاهما سیتی تاندر بازی می کند. وی به عنوان آل استار درفت ان بی ای با 23.2 میانگین امتیاز انتخاب شد.

شماره 16: تیم دانکن

ارزش شبکه: 130 میلیون دلار

دانکن یکی از موفق ترین بازیکنان حاضر در ان بی اهل ویرجین آیلندز است. وی اکنون برای تیم سن آنتونیو اسپرز بازی می کند. دانکن صاحب شرکت «بنیاد تیم دانکن» است که در زمینه افزایش آگاهی سلامت عمومی، صندوق آموزشی و ورزش جوانان در بخش های مختلف ایالت فعالیت دارد. ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 130 میلیون دلار تخمین زده شد.

شماره 15: گری پیتون

ارزش شبکه: 130 میلیون دلار

گری پیتون یک بازیکن بازنشسته ان بی ای است که برای تیم سیاتل سوپرسانیکس بازی می کرد. وی همچنین بازی برای تیم های بوستون سلتیکس، میامی هیت و لس آنجلس لیکرز را در کارنامه خود دارد. ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 130 میلیون دلار برآورد می شود و رتبه 15 ثروتمندترین بازیکنان بسکتبال را به خود اختصاص داده است.

شماره 14: دوایت هاوارد

ارزش شبکه: 140 میلیون دلار

دوایت هاورد طی سال های 2009 تا 2011 سه سال پشت سر هم به عنوان بهترین مدافع سال انتخاب شد. وی به خاطر مهارت و تکنیک های خاص خود یکی از معروف ترین بازیکنان تاریخ ان بی ای است. وی توانسته شبکه مالی فوق العاده 140 میلیون دلار را در سال 2019 به خود اختصاص دهد.

شماره 13: درک نویتزکی

ارزش شبکه: 140 میلیون دلار

نویتزکی بازیکن شاغل ان بی ای اهل آلمان است که در پست فوروارد قدرتی برای تیم دالاس موریکس بازی می کند. وی در سال 2007 به عنوان باارزش ترین بازیکن ان بی ای انتخاب شد و اولین اروپایی لقب گرفت که موفق به کسب این عنوان شده است. وی تاکنون 10 بار به عنوان عضوی از تیم آل استار انتخاب شده است. ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 140 میلیون دلار تخمین زده شده است و به رتبه 13 لیست ما رسیده است.

شماره 12: جیمز هاردن

ارزش شبکه: 145 میلیون دلار

جیمز هاردن در حال حاضر یکی از باارزش ترین بازیکنان ان بی ای محسوب می شود. وی اهل لس آنجلس است و امسال به عنوان ششمین مرد سال ان بی ای انتخاب شد. هاردن برای در حال حاضر برای تیم هیوستن راکتس بازی می کند. اولین حضور هاردن در رقابت های ان بی ای مربوط به سال 2009 می شود که در درفت ان بی ای به تیم اوکلاهما سیتی تاندر پیوست. ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 145 میلیون دلار برآورد می شود.

شماره 11: کوین دورانت

ارزش شبکه: 170 میلیون دلار

کوین دورانت هم اکنون برای تیم گلدن استیت واریرز در ان بی ای بازی می کند. وی دومین انتخاب درفت ان بی ای در سال 2007 بود. دورانت مدال طلای المپیک 2012 را نیز با تیم ملی مردان آمریکا در کارنامه خود دارد. کوین دورانت به عنوان یازدهمین بازیکن ثروتمند ان بی ای دارای شبکه مالی به ارزش 170 میلیون دلار است.

مهم نیست که زمین بخورید، مهم این است که دوباره برخیزید. – کوین دورانت

شماره 10: گرنت هیل

ارزش شبکه: 180 میلیون دلار

گرنت هیل بازیکن بازنشسته ان بی ای است که قبلاً برای تیم دیترویت پیستونز بازی می کرد. وی در سال 1994 به ان بی ای ملحق شد در آن فصل به جایزه بهترین روکی سال دست یافت. ارزش شبکه گرنت هیل حدود 180 میلیون دلار برآورد می شود.

شماره 9: کوین گارنت

ارزش شبکه: 190 میلیون دلار

کوین گارنت بازیکن ان بی ای اهل گرینویل ایالت کارولینای جنوبی است. وی در سال 1995 توسط تیم مینه‌سوتا تیمبرولوز در درفت ان بی ای انتخاب شد. ارزش شبکه مالی گارنت حدود 190 میلیون دلار در سال 2019 است.

شماره 8: حکیم اولاژوان

ارزش شبکه: 200 میلیون دلار

اولاژوان بازیکن نیجریه ای – آمریکایی سابق ان بی ای اهل شهر لاگوس نیجریه است که طی سال های 1984 تا 2002 در پست سنتر برای تیم هیوستن راکتس بازی می کرد. وی در سال 2008 به تالار مشاهیر بسکتبال پیوست و در سال 2016 نیز به عنوان عضوی از تالار مشاهیر فیبا انتخاب شد. ارزش تقریبی شبکه مالی اولاژوان در سال 2019 حدود 200 میلیون دلار است.

شماره 7: دیوید رابینسون

ارزش شبکه: 200 میلیون دلار

دیوید رابینسون بازیکن سابق ان بی ای اهل کی وست ایالت فلوریدا است. وی دوران حرفه ای خود را در تیم سن آنتونیو اسپرز سپری کرد. وی در سال 1987 به سن آنتونیو اسپرز و ان بی ای پیوست و به عنوان یکی از بهترین سنترهای تاریخ ان بی ای شناخته می شود. ارزش تقریبی شبکه او 200 میلیون دلار در سال 2019 است.

شماره 6: کوبی برایانت

ارزش شبکه: 350 میلیون دلار

کوبی برایانت بازیکن حرفه ای بسکتبال اهل فیلادلفیا است. وی جزو کسانی بود که بیشترین میزان دستمزد را در ان بی ای دریافت می کرد. وی در سال 1996 به لس آنجلس لیکرز پیوست و در کنار شکیل اونیل زوج رؤیایی این تیم را تشکیل داد. وی که در سال 2016 از بسکتبال خداحافظی کرد، اکنون شبکه مالی با ارزش تقریبی 350 میلیون دلار را دارد.

من هر کاری برای بردن بازی انجام می دهم. ممکن است روی نیمکت در حال تکان دادن حوله باشم؛ یک لیوان آب را برای هم تیمی نگه دارم؛ در حال گرفتن امتیاز درون زمین باشم؛ هرکدام از اینها مادامی که به برد تیم منجر شود، برای من باارزش است. – کوی برایانت

شماره 5: شکیل اونیل

ارزش شبکه: 400 میلیون دلار

شکیل اونیل بازیکن سابق بسکتبال اهل شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی است. اونیل به یکی از بهترین سنترهای تاریخ بسکتبال تبدیل شده است. وی طی سال های 1996 تا 2004 در کنار کوبی برایانت برای لس آنجلس لیکرز بازی می کرد. اونیل دوران حرفه ای خود را در سال 1992 از تیم اورلاندو مجیک شروع کرد و در نهایت نیز با تیم بوستون سلتیکس در سال 2011 به پایان رساند. ارزش تقریبی شبکه اونیل در سال 2019 حدود 400 میلیون دلار برآورد می شود.

اینکه 40 درصد پرتاب های من از روی خط پرتاب آزاد بوده است، نشان دهنده این است که هیچ‌کس کامل نیست. – شکیل اونیل

شماره 4: لبران جیمز

ارزش شبکه: 440 میلیون دلار

لبران جیمز بازیکن حرفه ای کنونی ان بی ای و کارآفرین اهل آکرون ایالت اوهایو است. وی هم اکنون برای تیم لس آنجلس لیکرز بازی می کند. وی بسکتبال را با حضور در تیم کلیولند کاوالیرز شروع کرد و سابقه بازی برای میامی هیت را نیز در کارنامه خود دارد. جیمز را می توان بهترین بازیکن حال حاضر ان بی ای دانست.

در پی مصدومیت، لبران جیمز برای اولین بار پس از فصل 12-2011 در لیست بهترین بازیکنان سال ای‌اس‌پی‌ان مقام سوم را کسب کرد و پشت سر یانیس آنتتوکومپو (شماره 1) و کووای لنارد (شماره 2) قرار گرفت. با این وجود هنوز فرصت زیادی برای او باقی است و می تواند دوباره خود را به جهان بسکتبال ثابت کند.

شماره 3: مجیک جانسون

ارزش شبکه: 600 میلیون دلار

مجیک جانسون بازیکن سابق ان بی ای اهل ایالت میشیگان است. هنگامی که وی از بیماری اچ‌آی‌وی+ خود باخبر شد، بسکتبال را کنار گذاشت و به کارآفرینی مشغول شد. ارزش شبکه مالی او در سال 2019 حدود 600 میلیون دلار است.

شماره 2: جونیور بریجمن

ارزش شبکه: 600 میلیون دلار

جونیور بریجمن بازیکن سابق ان بی ای اهل شیکاگوی شرقی ایالت ایندیانا است. وی هم اکنون بیش از 160 فروشگاه خرده فروشی و تعداد زیادی از شعبه های رستوران های چیلیز است. وی در سال 1999 به عنوان عضوی از تالار مشاهیر اشینگتن اثلتیکس انتخاب شد. ارزش شبکه مالی او هم اکنون 600 میلیون دلار است و او را در رتبه دوم ثروتمندترین بازیکنان بسکتبال قرار داده است.

شماره 1: مایکل جردن

ارزش شبکه: 1.5 میلیارد دلار

تفاوت فاحش ارزش شبکه مالی مایکل جردن با دیگر بازیکنان حاضر در این لیست جای تعجب ندارد. بسیاری مایکل جردن را بهترین بازیکن تاریخ ان بی ای می دانند. برخی نیز این ادعا را رد کرده و او را تنها جزو 5 بازیکن برتر دسته بندی می کنند.

با این وجود نمی توان منکر دستاوردهای پرشمار مایکل جردن در تاریخ ان بی ای و بسکتبال حرفه ای شد. وی هم اکنون از دنیای بسکتبال بازنشسته شده و به عنوان تاجر مشغول فعالیت است. بیشتر شهرت و ثروت او از قرارداد با شرکت نایکی نشئت می گیرد. ارزش شبکه مالی او هم اکنون 1.5 میلیارد دلار است و به نظر نمی رسد به این زودی ها توسط بسکتبالیست دیگری تهدید شود.

وی دوران حرفه ای خود را از تیم شیکاگو بولز شروع کرد و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورد. 3 سال آخر حضور جردن در ان بی ای نیز در تیم واشینگتن ویزاردز سپری شد. جردن 6 قهرمانی ان بی ای را با تیم شیکاگو بولز کسب کرده است. وی 6 بار به عنوان باارزش ترین بازیکن فینال ان بی ای و 5 بار نیز به عنوان باارزش ترین بازیکن سال انتخاب شده است.

مایکل جردن 2 بار در سال های ۲۰۰۹ برای دوران بازی حرفه ای و در سال ۲۰۱۰ به عنوان عضوی از تیم بسکتبال مردان المپیک ۱۹۹۲ ایالات متحده مشمول قرار گرفتن در تالار مشاهیر بسکتبال شده است.

جمع بندی

در مجموع، این 20 بازیکن حاضر در لیست ما ارزش شبکه مالی سرسام آور در حدود 6 میلیارد دلار را دارند.

در میان ورزشکاران تمامی رشته ها وینس مک‌من، مدیر عامل اجرایی و رئیس شرکت کشتی حرفه‌ای WWE با 2.2 میلیارد دلار ثروت در صدر جدول ثروتمندترین ورزشکاران جهان قرار دارد. البته اگر بتوان این نوع کشتی را ورزش به شمار آورد.

البته این رقم ها در مقایسه با ارزش شبکه مالی ثروتمندترین شخص حال حاضر دنیا رقم ناچیزی است. در حال حاضر جف بیزوس، مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون با ثروت تقریبی 110 میلیارد دلار بر بام ثروت جهان قرار دارد.

نظر شما در خصوص لیست ما چیست؟ با کدام یک از بازیکنان حاضر در این لیست آشنایی دارید یا بازی آن‌ها را مشاهده کرده اید؟ از نظر شما هیچ‌کدام از بازیکنان بسکتبال قادر به رسیدن به شبکه مالی مایکل جردن هستند یا خیر؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *