جام جهانی بسکتبال چین ؛ برد سخت ایتالیا در اورتایم مقابل پورتوریکو

تیم ملی ایتالیا در یک بازی سخت، پورتوریکو را در مرحله دوم جام جهانی بسکتبال چین، از پیش رو برداشت.

نبرد تمام عیار ایتالیا و پورتوریکو در جام جهانی بسکتبال چین

این بازی که در چارچوب مرحله دوم گروهی انجام می شد، بین دو تیمی بود که از بازی های قبلی خود دو برد و دو باخت به دست آورده بوند و موفق به حضور در جمع هشت تیم برتر نشده بودند.

این بازی با قدرت نمایی پورتوریکویی ها آغاز شد و این تیم که به نوعی از شگفتی سازان این جام محسوب می شود، در کوارتر اول ایتالیا را کاملا تحت تسلط خود قرار داده بود. امتیاز آوری بسیار خوب بازیکنان پورتوریکو در کوارتر اول، نتیجه ۲۴ بر ۱۳ را در این کوارتر برای این تیم رقم زد.

در کوارتر دوم، پورتوریکویی ها باز هم قدرت خود را حفظ کرده بودند و بر اختلاف ۱۱ امتیازی کوارتر قبل اضافه می کردند. این تیم کاملا با اعتماد به نفس در زمین بازی می کرد و عملکردی بسیار مناسب تا با پیروزی ۲۲ بر ۱۳ در کوارتر دوم، نیمه اول را با اختلافی ۲۰ امتیازی به سود خود پایان دهد.

در ابتدای نیمه دوم، شرایط کاملا برگشت و ایتالیا به نسبت نیمه نخست کاملا احیا شده بود. این تیم دوباره شاهد درخشش بازیکنانش مثل بلینلی بود و عملکرد خود را به نسبت نیمه نخست بسیار بهتر کرده بود. آن ها در کوارتر سوم، با حساب ۲۴ بر ۱۸ پیروز شدند تا اختلاف امتیاز را در آستانه کوارتر پایانی به ۱۴ امتیاز برسانند.

در شروع کوارتر چهارم، ایتالیا پورتوریکو را با مشکل جدی گلزنی رو به رو کرد و دفاع قدرتمند این تیم، اجازه گرفتن امتیاز با به پورتوریکو نمی داد و در عوض، ایتالیا در حمله امتیازهای از دست رفته را یکی یکی جبران می کرد. این تیم در این کوارتر با ارائه یک بازی بی نقص، ۳۳ بر ۱۹ پیروز شد تا تمامی اختلاف امتیاز ایجاد شده در نیمه اول را جبران کرده و بازی به اورتایم اول کشیده شود.

در اورتایم اول چیزی از قدرت ایتالیا کم نشده و این تیم همچنان بازی بسیار خوبی را از خود نشان می داد. آن ها تسلط خوبی روی حریف داشتند و در نهایت نیز با حساب ۱۱ بر ۶، بر حریف خود غلبه کردند تا در آخرین بازی خود در جام جهانی بسکتبال چین با نتیجه ۹۴ بر ۸۹ به پیروزی دست یابند.

در تیم ایتالیا، مارکو بلینلی با ۲۷ امتیاز، ۶ ریباند و سه پاس منجر به گل بهترین بازیکن زمین و تیمش بود و در طرف مقابل نیز رنالد بالکمن با ۱۴ امتیاز، ۷ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و سه توپرباییش، بهترین بازیکن پورتوریکویی ها در این بازی بود.

جام جهانی بسکتبال چین

ایتالیا با سه برد و دو شکست از ۵ بازی خود در جام جهانی بسکتبال چین، رتبه ای بین نهم تا دوازدهم را به دست خواهد آورد و پورتوریکو نیز در بین رتبه های سیزدهم یا شانزدهم جام جهانی بسکتبال چین قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *