زندگی نامۀ بسکتبالیست دوین وید (Dwyane Wade)

تولد: 17 ژانویه 1982، 37 سال

ملیت: آمریکایی

نماد تولد: جدی یا  برج بزغاله

نام دیگر: دی – وید، فلش، دوین تایرون وید، دوین تایرون وید جونیور

زادگاه: شیکاگو، ایلینویز

شهرت: ستارۀ لیگ NBA

قد: 193 سانتی متر

همسر: گبریل یونین

فرزند: زویر زکریا وید، زایر بلسینگ دوین وید، زیون مالاچی آرامیس وید

دوین وید

دوین وید ستارۀ بسکتبال آمریکا است که در تیم شیکاگو بولز در لیگ NBA بازی می کند. او بعد از انتخاب شدن در سال 2003 ، فعالیت حرفه ای خود را برای بازی در میامی هیت آغاز کرد و در همان فصل اول در تیم All Rookie قرار گرفت. برای تبدیل شدن به یکی از شناخته شده ترین بازیکنان بسکتبال جهان، وید یک راه بسیار دشوار و طولانی طی کرده است. ساعات بی شماری که او در کالج و مدرسه برای تمرین کردن بسکتبال سپری کرد، افتخاراتی همچون 2006 NBA MVP و عنوان گلزنی NBA را برایش به ارمغان آورد. وی در سومین فصل بازی خود برای میامی هیت ، تیم رده پایینی جدول را به موقعیت بسیار قابل احترامی رساند و این تیم به اولین عنوان قهرمانی خود از بدو تأسیس رسید. در المپیک تابستانی 2008 که در پکن برگزار شد ، وید نمایندۀ تیم ملی بود و نقش مهمی در کسب مدال طلای تیمش داشت. روحیۀ تیم میامی هیت همیشه با او بود حتی در حالی که روی فرم بود و او باعث شده بود تیمش وارد چهار فینال پیاپی در سال های 2011 ، 2012 ، 2013 و 2014 در لیگ NBA شود. از آنجایی که وید دانشجوی ضعیفی بود ، وی نتوانست از دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرید ، اما ارادۀ قوی او باعث شد، از سختی های زندگی استفاده کند و به عنوان یکی از درخشان ترین ستاره های درخشان در آسمان NBA ظاهر شود.

دوران کودکی و جوانی دوین وید

  • دوین در ایلینویز، شیکاگو، در هفدهم ژانویه سال 1982 به دنیا آمد. والدین وی جولیندا و دوویان وید سینیور بودند. در چندین مصاحبه ، وید گفته است که وی کودکی بسیار غریبی را تجربه کرده و محلۀ آن ها بیشتر مکانی برای جنایت بود تا زندگی کردن. پدر و مادرش نیز در حالی که وید 4 ماهه بود ، جدا شدند. مادربزرگ و خواهر بزرگتر وی پس از جدایی والدین از وی مراقبت کردند.
  • پدرش موفق شد درآمد مناسبی داشته باشد بنابراین زندگی خود را در حومۀ شهر و همراه با وید کوچک آغاز کرد. وید ، در آن زمان 8 ساله بود ، مادر خود را از دست داد ، اما اکنون معتقد است که او مادر خوبی نبود و معتاد به مواد مخدر بود. محیط اطرافش کاملاً خشن بود و عزم وید برای عدم ورود به آن جهان مانع از رفتن او در مسیر دیگر بچه های محله او شد.

دوران حرفه ای دوین وید

وید و فرزندانش

  • با ورود به دبیرستان، فوتبال و بسکتبال راه در رو وید از آن جهان خطرناک اطافش بودند، سپس او به بسکتبال علاقمند شد و عضو تیم بسکتبال مدرسه شد. او بهترین مدافع تیم بود و با امتیازگیری در مسابقات به یکی از ستاره های دبیرستانش تبدیل شد.
  • او با والدین دوست دختر آن زمانش زندگی می کرد و این سختی ها هم مانع از رسیدن وی به بسکتبال نشدند. دوین در دوس آکادمیک هیچ استعدادی نداشت و همین امر باعث شد که از راه یافتن به دانشگاه های خوب باز بماند و سرانجام به یک دانشگاه مارکت رفت.
  • با ورود به دانشگاه وید در مدیریت سینما تحصیل کرد و سه فصل در تیم دانشگاهش بازی کرد. در سال 2000 به دلیل نمرات پایین از بازی در تیم محروم شد، اما حتی در آن دوران هم از بسکتبال دور نشد و در رهبری تیم و امتیاز گیری به هم تیمی هایش کمک می کرد. بعد از اینکه متوجه اشتباهش در زمینۀ آکادمیک شد تصمیم گرفت سخت تر درس بخواند و نمرات خوبی کسب کند تا دوباره به تیم برگردد.
  • در فصل دوم بازی ها، وید ارزش خود را نشان داد و به طور متوسط ​​17.8 امتیاز در هر بازی به دست آورد. در کنار تلاش برای کسب بهترین نمرات، برای بیشترین امتیاز در سال هم تلاش کرد و با کسب 571 امتیاز در آن سال ، در 9 بازی، به تنهایی بیش از 20 امتیاز کسب کرد. او بلافاصله بهترین بازیکن تیمش شد. او به تیمش کمک کرد تا در کنفرانس ایالات متحده آمریکا برنده شود و در مسابقات NCAA ، تیم خود را برای چهارمین بار ، برای اولین بار در بیش از 20 سال ، رهبری کرد.
  • وید در حالی که در پیش نویس NBA در انتظار او بود با دانشگاه خداحافظی کرد و میامی هیت او را در دور اول خود به عنوان انتخاب پنجم بدست آورد. در اولین سال حضور خود به عنوان تازه کار در فصل 2003-2004 ، وید در مجموع 61 بازی ای که انجام داد به طور میانگین 16.2 امتیاز در هر بازی کسب کرد. این یک شاهکار باشکوه بود که از یک بازیکن تازه کار به ثبت می رسید و هیت امیدهای خود را بر این جوان نشان داد. با پایان فصل ، وید به عنوان یکی از اعضای تیم اول NBA All-Rookie معرفی شد.
  • میامی هیت قبل از پیوستن وید، تیم ضعیفی محسوب می شد. او اولین بازیکن تیم بود که افتخارات NBA را دریافت کرد و در فوریه 2004 به عنوان بازیکن کنفرانس شرقی ماه شناخته شد. با پایان یافتن فصل ، وید قبلاً تأثیرات بسیار خوبی روی انتخاب کنندگان تیم ملی گذاشته بود و او به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی معرفی شد و در بازی های المپیک 2004 مدال برنز را برای تیم خود بدست آورد.
  • در فصل بعد ، عملکرد دوین وید بهتر شد و او به طور میانگین 24.1 امتیاز در هر بازی کسب کرد. وید با پایان سال 1854 امتیاز برای میامی هیت به دست آورد و اولین بازیکن هیت بود که این کار را انجام داد. در فصل بعد ، وید حتی فراتر رفت و به طور متوسط ​​27.2 امتیاز در هر بازی به دست آورد. وید هدایت تیم خود را به پیروزی NBA 2006 واگذار کرد و عملکرد شگفت انگیز را در چند فصل آینده ادامه داد.

وید و خانواده اش

  • با وجود مصدومیت ، وی در بازی های المپیک 2008 برای تیم ملی بازی کرد و در همان سال ، وید برای پنجمین سال متوالی برای بازی All-Star انتخاب شد. وید در فصل 2009-2010، 10،000 امین کار خود را در مقابل شیکاگو بولز به ثمر رساند و مشکل زانو تا فصل 2012-2013 ، زمانی که او جراحی انجام داد ، باعث ناراحتیش بود. در پلی آف در آن فصل ، وید با 15.9 امتیاز در هر بازی کمترین امتیاز را در کارنامه خود بدست آورد.
  • حضور او در میامی هیت در حال تلخ شدن بود ، زیرا او با همسترینگ و سایر موضوعات بهداشتی مبارزه می کرد ، به همین دلیل تصمیم گرفت در یک قرارداد دو ساله با شیکاگو بولز به میدان برود و اولین بازی را برای بازی در بولز در فصل 2016-17 انجام داد. عملکرد او در فصل اول متوسط ​​بود. او در مارس 2017 دچار مصدومیت آرنج شد ، اما بعداً در آپریل به بازی ها بازگشت.

زندگی شخصی دوین وید

  • در دبیرستان با سیوان فانچز دوست بود و سال 2002 باهم ازدواج کردند. البته این ازدواج به سرانجا نرسید و سال 2007 از هم جدا شدند و طلاق رسمی در سال 2010 به ثبت رسید. او سرپرستی هر دو پسرش را به عهده گرفت. و همچنین سرپرستی برادرزاده اش را نیز به عهده گرفت.
  • از سال 2009 دوین وارد رابطه با گبریل یونین بازیگر شدو سال 2014 باهم ازدواج کردند. در این بین او از یک دختر دیگر صاحب پسری به نام زاویر شد. همچنین سال 2003 «موسسه جهانی وید» را تاسیس کرد.

ثروت

  • ارزش خالص ثروت دوین وید 95 میلیون دلار است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *