آشنایی با تیم‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA؛ شیکاگو بولز

زاچ لاوین و لاری مارککنن پتانسیل فوق ستاره شدن در شیکاگو بولز را دارند. حالا وضعیت شیکاگو بولز را بررسی خواهیم کرد.

بررسی وضعیت شیکاگو بولز

شبیه به اکثر تابستان‌های لیگ NBA، تابستان سال ۲۰۱۹ نیز پر از تریدها، اخبار نقل و انتقالات آزاد و جابجایی جذاب بازیکنان بود. از مدافع عنوان قهرمانی، تورنتو رپتورز بگیر تا دیگر تیم‌های لیگ، واژه «تغییر» کاربردی‌ترین واژه برای توصیف ساختن ترکیب تیم‌های حاضر در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA است.

به همین منظور می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر ۳۰ تیم حاضر در لیگ NBA این فصل:

این قسمت: شیکاگو بولز

رکورد فصل قبل: ۲۲ پیروزی در مقابل ۶۰ باخت و عدم راهیابی به مرحله پلی‌آف فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ NBA

کلیدی‌ترین بازیکنان جذب شده‌: کوبی وایت (درفت)، توماس ساتورانسکی (ترید)، تادئوس یانگ (نقل و انتقالات آزاد)

مهم‌ترین بازیکنان جدا شده: رابین لوپز

دومین سال بازسازی شیکاگو بولز ناامیدکننده بود زیرا چه در زمین و چه در جدول رده‌بندی پیشرفت قابل توجهی مشاهده نشد. بولز با ۶۰ باخت بیشترین باخت خود را از فصل ۰۲-۲۰۰۱ تجربه کرد و به طور کلی پنجمین رکورد بد تاریخ خود را به ثبت رساند. بولز نمی‌توانست امتیاز کسب کند (رتبه ۲۷ از ۳۰ در فاز هجومی تیم‌های NBA) یا مهاجمی را متوقف کند. البته دلایلی نیز در این میان مطرح بود؛ مصدومیت‌ها موجب شد تا بازیکنان این تیم مجموعاً ۲۹بازی را از دست بدهند و ۲ بازیکن آینده‌دار این تیم، وندل کارتر و لاری مارککنن که به ترتیب اولین و دومین فصل خود را می‌گذراندند به ترتیب ۴۴ و ۵۲ بازی برای بولز انجام دادند، کریس دان نیز ۴۶ بازی برای شیکاگو در میدان بود. به منظور تغییر ترکیب و افزودن چند بازیکن دیگر، شیکاگو بولز مهاجمی به نام  اوتو پورتر را که توانایی خوبی در پرتاب توپ دارد به خدمت گرفت. پورتر و راچ لاوین در کنار هم می‌توانند مثمرثمر باشند و در فصل آینده برای مدافعین هر تیمی زنگ خطر را به صدا دربیاورند. لاوین (۲۳.۷ امتیاز) یک فصل عالی و بدون مصدومیت را پشت سر گذاشت که در آن مهارت‌های پرتاب او بهبود یافت و در حالی که در پست گارد رأس بازی می‌کرد حرکات انفجاری او تحسین کارشناسان را برانگیخت.

خلاصه‌ای از فعالیت‌های تابستانی:

با توجه بهاینکه شیکاگو بولز زیر سقف مالی قرار داشت و پیک شماره ۷ مراسم درفت را انتخاب کرد، سیاست نقل و انتقالاتی این تیم این بود که چرخه تیمی خود را تقویت و چند بازیکن جوان به تیم خود اضافه کند. این بدان معنی بود که آن‌ها در مراسم درفت باد یک گارد رأس متناسب با نیازهای خود انتخاب می‌کردند و علاوه بر آن با یک بازیکن کهنه‌کار عقد قرارداد کرده و یک سوئینگمن رو به پیشرفت را ترید می‌کردند. از زمانی که دریک رز، kia MVP سابق، هفت سال پیش با مصدومیت زانو مواجه شد، شیکاگو بولز به دنبال یک گارد رءس چابک می‌گشت که قابلیت رهبری و بازیسازی را داشته باشد. آن‌ها هنوز نتوانستند به خواسته خود برسند چرا که لیگ NBA خود از کمبود بازیکنی با چنین پارامترها رنج می‌برد. در نهایت آن‌ها با دان قراردادی سه ساله بستند و به تصور خود جستجوی آن‌ها به نتیجه رسید، اما او از همان ابتدا با پرتاب مشکل داشت.

شیکاگو بولز

سرانجام بولز یک بار دیگر در این تابستان فرصت جذب بازیکن مدنظر خود را بدست آورد و کوبی وایت را که یکی از مناسب‌ترین گارد رأس‌های در این کلاس است انتخاب کردند. کوبی وایت به واسطه قد، قدرت و دقت پرتاب (او رکورد پرتاب‌های ۳ امتیازی کالج کارولینای شمالی را نزد خود دارد) و توانایی بازی بدون توپ بازیکنی است که شیکاگو بولز بیش از یک بازیکن با پرتاب‌های ۲ امتیازی از او انتظار دارد. تابستان شیکاگو بولز به کوبی وایت و درفت او محدود نشد. بولز در نقل و انتقال ساین اند ترید توماس ساتورانسکی را که یک سوئینگمن ذاتی با مهارت‌های یک گارد رأس است به خدمت گرفت که فصل پیش در واشنگتون ویزارد بازی می‌کرد. کوبی وایت می‌تواند گارد رأسی باشد که شیکاگو بولز پس از جدایی دریک رز به دنبال آن بود.

تماشای این که چگونه بولز می‌خواهد زاچ لاوین، توماس ساتورانسکی و اوتو پورتر را که مهارت‌ها و قد مشابه با هم دارند در کنار یکدیگر قرار دهد جذاب خواهد بود. این مشکل شیرین و دقایق حضور آن‌ها برای هر فردی رضایت‌بخش خواهد بود. بهترین سناریو این می‌تواند باشد که شیکاگو بولز همیشه دو یا سه بازیکن امتیازآور را در ترکیب خود خواهد داشت و به این بازیکنان می‌توان مارککنن را نیز اضافه کرد. بدترین سناریو هم می‌تواند این باشد که یکی از این بازیکنان از دقایق کم بازی و نقش خود ناراحت باشد.  شیکاگو بولز با تادئوس یانگ نیز در نقل و انتقالات آزاد قرارداد بست؛ او در فیلادلفیا سونی سیکسرز و ایندیانا پیسرز دورانی نزولی داشت و پاور فورواردی است که در حال حاضر وی را دست کم می‌گیرند. یانگ باهوش و کهنه‌کار است و برای یک تیم رو به پیشرفت هدایت‌کننده خوبی نیز محسوب می‌شود. ضمناً یانگ می‌تواند مکمل خوبی برای مارککنن باشد یا حداقل این طور انتظار می‌رود.

بولز با رابین لوپز و کارتر تمدید قرارداد انجام نداد، لوپز اصلا در برنامه‌های پست سنتر این تیم جایی نداشت. اما این تیم هنوز می‌توانست قبل از ددلاین نقل و انتقالات با این بازیکن کارهایی انجام دهد. دیگر موضوعی که باید بدان پرداخت بحث سرمربی است. جیم بویلن و شیکاگو بولز یکی از عجیب‌ترین روابط سرمربی-تیم را با یکدیگر دارند. او در میان هواداران بولز محبوبیت خاصی ندارد. بازیکنان در فصل قبل رشد کرده‌اند و حالا بولز انتظار دارد بویلن از آن‌ها بهره‌برداری کند. اما او در شرایطی به فصل بعد پای می‌گذارد که قرارداد سه ساله جدیدی را با شیکاگو بولز به امضا رسانده است.

جیم بویلن کار با جوانان و بازیکنان مستعد شیکاگو بولز را دوست دارد. شاید مدیریت بولز انتخاب‌های زیادی در زمینه سرمربی نداشت. بویلن به عنوان دستیار در گلدن استیت واریرز، میلواکی باکس، هیوستون راکتس، ایندیانا پیسرز و سن آنتونیو اسپرز کار کرده است و مطمئناً چیزهایی برای ارائه در شیکاگو بولز در چنته دارد. البته این سؤال مطرح است که او شاید فقط در قامت یک دستیار موفق باشد. در هر صورت شیکاگو بولز به بویلن اعتماد کرده و فعلاً خطری او را تهدید نمی‌کند. شیکاگو بولز در این فصل فرآیند بازسازی خود را ادامه خواهد داد، به عدم مصدومیت بازیکنانش امیدوار است و روی قدرت بازیکنانی مانند زاچ لاوین که پتانسیل ستاره شدن دارند حساب باز کرده است و امیدوار است که بازیکنان جوان دیگری را هم بسازد که در پیشبرد اهداف این تیم کمک حال بولز باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *