• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • رقابت لبران جیمز و دونکیچ ۲تریپل دبل همزمان را در بازی لیکرز و دالاس رقم زد

رقابت لبران جیمز و دونکیچ ۲تریپل دبل همزمان را در بازی لیکرز و دالاس رقم زد

لبران جیمز ، فوروارد لس آنجلس لیکرز پس از دانک در وقت اضافه به شدت توسط هواداران مورد تشویق قرار گرفت.

درخشش لبران جیمز

بیشتر نگاه‌ها در زمین بازی به ستاره لس آنجلس لیکرز دوخته شده بود و شاید این به خاطر همکاری او با آنتونی دیویس و تقابل با دو زوج جوان اروپایی یعنی لوکا دونکیچ و کریستاپس پورزینگیس بود. در وقت اضافه بعد از پرتاب سه امتیازی دنی گرین شاهد دانک آنتونی دیویس بودیم و در شب جمعه لس آنجلس لیکرز موفق شد با حساب ۱۱۹ بر ۱۱۰ دالاس موریکس را از پیش رو بردارد و لبران جیمز و لوکا دونکیچ در این دیدار تریپل دبل کردند. دونکیچ ۴ بار عنوان MVP را به خود اختصاص داده است. لبران جیمز پس از پایان بازی گفت:

برای من مهم این است که با شیوه‌ای درست بازی کنم، با همبازی‌هایم همکاری داشته باشم و فقط روی خود بازی تمرکز داشته باشم. در این صورت است که می‌توانم برای کودکی که حتی در آمریکا هم متولد نشده الهام‌بخش باشم. این فوق‌العاده است.

لبران جیمز با ۳۹ امتیاز بیشترین امتیاز این فصل خود را کسب کرد و در کنار آن ۱۶ اسیست و ۱۰ ریباند نیز داشت و این در حالیست که لوکا دونکیچ با ۳۱ امتیاز، ۱۵ اسیست (بالاترین اسیست دوران بازیگری) و ۱۳ ریباند کار خود را به پایان رساند. آن‌ها به پیرتریتن و جوان‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ NBA تبدیل شدند که تریپل دبلی به میزان حداقل ۳۰ امتیاز و ۱۵ اسسیت داشتند که در یک بازی رقم خورده است. دونکیچ ۲۰ ساله دهمین تریپل دبل دوران بازیگری خود را انجام داد و بیشترین تریپل دبل بازیکنان زیر ۲۱ سال را در تاریخ لیگ NBA بدست آورد. لبران جیمز نیز با ۸۲ تریپل دبل در مکان سوم جدول قرار دارد. لبران جیمز در وقت اضافه ۹ امتیاز کسب کرد و این ۹ امتیاز را با پرتاب ۳ امتیازی شروع کرد.

آخرین اسیست لوکا دونکیچ برای دوریان فنی اسمیت در دقیقه پایانی وقت‌های عادی بود که با پرتاب ۳ امتیازی اسمیت همراه شد. دوایت پاول یکی از دو پرتاب ۳ امتیازی خود را از دست داد تا موریکس با ۳ امتیاز اختلاف از لیکرز پیش افتاد ولی پرتاب ۳ امتیازی دنی گرین با اسیست لبران جیمز همه چیز را مساوی کرد. آنتونی دیویس ۳۱ امتیاز و ۸ ریباند به دست آورد. کریستاپس پورزینگیس با ۱۶ امتیاز و ۹ ریباند به کار خود پایان داد. لوکا دونکیچ قبل از پایان کوارتر سوم تریپل دبل خود را بدست آورد. کارلیزل در این باره گفت:

نمی‌شود این بازی را تماشا کنید و بگویید NBA یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزهای قابل تماشا در جهان نیست. ما از باخت خود خوشحال نیستیم. منظور من روند کلی بازی است.

لبران جیمز

دالاس موریکس در حالیکه لوکا دونکیچ و کریستاپس پورزینگیس را به واسطه خطای فنی تقریباً برای یک کوارتر کامل در اختیار نداشت در نیمه اول برتری ۹ امتیازی خود را به ۱۱ امتیاز افزایش داد. بوبان مرجانوویچ که اولین بازی فصل خود را برای دالاس موریکس انجام می‌داد ۴ امتیاز و ۷ ریباند در ۱۱ دقیقه حضورش کسب کرد.

نکات بازی

لس آنجلس لیکرز: لبران جیمز بعد از این‌که قبل از پایان نیمه اول ۲ پرتاب ۳ امتیازی را از دست داد، ۴ پرتاب از ۷ پرتاب ۳ امتیازی خود در نیمه دوم را تبدیل به امتیاز کرد. دنی گرین بازی خود را با ۱۴ امتیاز به پایان رساند. اوری بردلی ۱۱ امتیاز بدست آورد. لیکرز با رکورد ۴ پیروزی و ۱ شکست بهترین نتیجه خود را از فصل ۱۱-۲۰۱۰ و ثبت رکورد ۸ پیروزی بدون شکست بدست آورد.

دالاس موریکس: موریکس برای اولین بار در دو بازی این فصل از یک ترکیب اصلی استفاده کرد و ترکیب این بازی همان ترکیبی بود که با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۶ مقابل دنور ناگتس پیروز از زمین مسابقه خارج شد. لوکا دونکیچ، کریستاپس پورزینگیس، دوایت پاول، سث کری و دوریان فنی اسمیت. دونکیچ و پورزینگیس تنها بازیکنان دالاس موریکس هستند که در هر ۵ بازی ابتدایی در ترکیب اصلی حاضر بودند. دوایت پاول ۱۴ امتیاز بدست آورد، دلون رایت ۱۲ امتیازی بود و تیم هارداوی جی آر نیز ۱۱ امتیاز کسب کرد. دالاس پنج بازیکن داشت که امتیازات دو رقمی بدست آوردند و شانس خود را برای رسیدن به دنور ناگتس با ۹ ابزیکن با امتیازات دو رقمی امتحان کرد.

لوکا دونکیچ سقوط خطرناکی در دقیقه پایانی وقت عادی داشت و حتی بعد از فرود آمدن گمان می‌کرد از سر او خون می‌آید اما مصدومیتی پیش نیامد و او به کار خود ادامه داد. کایل کوزما در اولین بازی فصل خود برای لیکرز ۹ امتیاز و ۳ ریباند در ۱۹ دقیقه حضورش بدست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *