• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • چگونه لوکا دانچیچ نوار ۱۰ پیروزی متوالی لس آنجلس لیکرز را پاره کرد؟

چگونه لوکا دانچیچ نوار ۱۰ پیروزی متوالی لس آنجلس لیکرز را پاره کرد؟

لوکا دانچیچ ، لبران جیمز را دریبل زد، استپ بک انجام داد و یک پرتاب سه امتیازی عالی را روانه سبد کرد. وقتی دالاس ماوریکس یک سال پیش در سالن استپلس سنتر به میدان رفت، دانچیچ عصبی به نظر می‌رسید اما حالا می‌توان او را در جمع کهکشانی‌ها قرار داد.

درخشش لوکا دانچیچ برابر لیکرز

لوکا دانچیچ ۲۱ امتیاز از ۲۷ امتیاز خود را در نیمه دوم بازی کسب کرد تا یکشنبه شب دالاس ماوریکس با پیروزی ۱۱۴ بر ۱۰۰ مقابل لس آنجلس لیکرز به ۱۰ پیروزی متوالی حریف خود پایان بدهد. دانچیچ ۱۰ پاس گل و ۹ ریباند نیز بدست آورد تا دالاس در ۸ بازی اخیر خود ۷ پیروزی بدست آورد. دالاس اختلاف امتیاز یک نیمه‌ای خود را در کوارتر سوم با کسب ۲۸ امتیاز و فقط دادن ۵ امتیاز پاک کرد و لوکا دانچیچ در این کوارتر ۱۶ امتیاز و ۵ پاس گل به دست آورد و این در حالی بود که او با ۲ پرتاب موفق از ۹ پرتاب خود در نیمه اول به قول خودش عملکرد افتضاحی داشت. دانچیچ در پایان بازی اظهار داشت:

پیروزی بزرگی بود که پیغام‌های زیادی برای ما داشت. این بازی نشان داد که می‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ نیز بازی کنیم. فقط باید به مسیرمان ادامه دهیم.

دالاس ماوریکس پیروزی بزرگ خود را در کوارتر چهارم حفظ کردند و دانچیچ با چهارمین پرتاب سه امتیازی خود امتیازی لحظه آخری بدست آورد. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس با اشاره به دانچیچ گفت:

او ۲ پرتاب بسیار سخت را تبدیل به امتیاز کرد. تعداد کمی از بازیکنان هستند که می‌توانند این پرتاب‌ها را تبدیل به امتیاز کنند. لبران جیمز یکی از آن‌هاست. دانچیچ از این دست بازیکنان است. توضیح آن سخت است که تا چه اندازه این پرتاب مشکل بود اما او به راحتی این کار را انجام داد.

دلون رایت ۱۷ امتیاز و ۹ پاس گل کسب کرد و کریستاپس پورزینگیس ۱۵ امتیاز بدست آورد. چارلیزل در پایان بازی گفت:

این بدان معنی است که ما روز خوبی داشتیم و عملکرد خوبی ارائه دادیم اما باید فروتن باشیم. هر زمانی که دیداری مثل این داریم، تیم حریف بهترین بازی خود را مقابل ما ارائه خواهد داد. اینجا بحث مسئولیت‌پذیری مطرح است که شما باید این نقش را ایفا کنید.

لوکا دانچیچ

لبران جیمز ۲۵ امتیاز، ۹ ریباند و ۸ پاس گل برای لس آنجلس لیکرز به دست آورد. لیکرز حالا ۱۷ پیروزی و ۳ شکست در کارنامه خود دارد و ۲ شکست مقابل تیم‌هایی بوده که بیشترین امتیاز بسکتبال NBA را بدست آورده‌اند. آنتونی دیویس که ۲۷ امتیاز و ۱۰ ریباند بدست آورد پس از پایان بازی اظهار داشت:

این یک بازی است. نباید زیر بار این شکست بشکنیم. می‌دانیم که چه تیمی هستیم. خوب بازی می‌کنیم و آن‌ها ما را بردند اما بازی را در ریباندها باختیم و مجبوریم در این زمینه بهتر باشیم.

لس آنجلس لیکرز ۶ پیروزی متوالی مقابل دالاس ماوریکس داشت. دقیقاً یک ماه بعد از اینکه لس آنجلس لیکرز در وقت‌های اضافه دالاس ماوریکس را شکست داد ماوریکس پاسخ خوبی در استپلس سنتر به آن‌ها داد. لیکرز در کوارتر سوم ۳۵ بر ۱۷ شکست خورد تا بدترین کوارتر این فصل این تیم رقم بخورد. فرانک ووگل، سرمربی لس آنجلس لیکرز در پایان بازی اظهار داشت:

ما در کل کوارتر سوم یک عملکرد هجومی تمام عیار نداشتیم. ما واقعاً هماهنگ هستیم اما در این بازی اینطور نبود و برای آن هزینه دادیم.

نکات بازی

دالاس ماوریکس: دوایت پاول ۱۵ امتیاز کسب کرد و ۹ ریباند بدست آورد و جاستین جکسون نیز در این بازی ۱۵ امتیازی شد.

لس آنجلس لیکرز: کایل کوزما ۲۱ دقیقه بازی کرد و علیرغم مصدومیتی که روز جمعه و در بازی مقابل واشنگتن ویزاردز به آن دچار شده بود ۴ امتیاز بدست آورد. الکس کاروسو ۱۰ امتیاز و ۴ ریباند به نام خود ثبت کرد.

ترکیب متحول شده لس آنجلس لیکرز یکی از بهترین ماه‌های تاریخ این تیم را رقم زدند و در نوامبر ۱۴ پیروزی و ۱ شکست برای خود ثبت کردند که لیکرز را صدرنشین جدول رده‌بندی بسکتبال NBA کرد. اما برنامه بازی‌های لس آنجلس لیکرز در ماه دسامبر بسیار سخت‌تر است، با این باخت شروع شد و آن‌ها در هفته پیش رو سه بازی خارج از خانه با دنور ناگتس، یوتا جاز و پورتلند بلیزرز خواهند داشت. آنتونی دیویس و لبران جیمز انتظار دارند که ترکیب ژانویه تیم را بدانند و این بازی اول ماه دسامبر اهمیت تلاش برای هماهنگی، مخصوصاً در فاز دفاعی آن‌ها را نمایان ساخت.

بازی بعدی:

دالاس ماوریکس: سه شنبه شب مهمان نیو اورلینز پلیکانز خواهد بود.

لس آنجلس لیکرز: سه شنبه شب در خانه دنور ناگتس به میدان خواهد رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *