• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • پیروزی دالاس برابر پلیکانز؛مرجانوویچ به جمع لوکا دانچیچ و پورزیگیس اضافه شد

پیروزی دالاس برابر پلیکانز؛مرجانوویچ به جمع لوکا دانچیچ و پورزیگیس اضافه شد

با توجه به اینکه کریستاپس پورزینگیس در این فصل کنار لوکا دانچیچ در ترکیب دالاس ماوریکس قرار گرفته است، انتظار می‌رفت که این تیم بهتر عمل کند. اما بوبان مرجانوویچ را نباید دست کم گرفت.

درخشش مثلث مرجانوویچ، پورزینگیس و لوکا دانچیچ

لوکا دانچیچ در ۲۶ دقیقه ۲۸ امتیاز بدست آورد، کریستاپس پورزینگیس ۱۳ امتیاز و هزار و پانصدمین ریباند دوران بازیگری خود را کسب کرد و مرجانوویچ با ۱۵ امتیاز و ۱۶ ریباند بهترین آمار فصل خود را رقم زد تا دالاس ماوریکس شنبه شب بتواند با نتیجه ۱۳۰ بر ۸۴ از سد نیو اورلینز پلیکانز بگذرد. دانچیچ ۹ پاس گل و ۶ ریباند نیز به نام خود ثبت کرد. دالاس در نیمه اول ۶۴ بر ۵۲ پیش افتاد. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس در پایان بازی اظهار داشت:

مرجانوویچ کار بزرگی انجام داد. بازیکنان در کوارتر دوم واقعاً بازی خوبی ارائه دادند و ما را ۱۰ امتیاز پیش انداختند. مرجانوویچ بخش اعظمی از کار را اجرا کرد. او به دفاع حریف آُسیب زیادی رساند.

نیو اورلینز پلیکانز نتوانست اختلاف ۱۰ امتیازی خود در نیمه دوم را جبران کند. کریستاپس پورزینگیس در این باره اظهار داشت:

بقیه بازی فرمالیته بود.

فصل گذشته، دانچیچ بازیکن برتر سال فصل اولی بسکتبال NBA لقب گرفت و پورزینگیس مصدوم شد و بعد از انتقال به نیویورک نیکس دیگر نتوانست بازی کند. بوبان مرجانوویچ، بازیکن صربستانی دالاس قبل از عقد قرارداد با این تیم در نقل و انتقالات آزاد در ۲ تیم بازی کرده بود. چارلیزل، سرمربی دالاس در این باره اظهار داشت:

وقتی آن‌ها خواستند با جلیل اوکافور بازی کنند، این فرصت برای ما به وجود آمد که به سراغ بوبان برویم. به خاطر سرعت و پرتاب سخت است که او را در حضور بازیکنی مانند جکسون هیز بازی دهیم.

پورزینگیس و هم‌تیمی‌ها برای مرجانوویچ خوشحال هستند. پورزینگیس در پایان بازی گفت:

سخت است که بوبی را متوقف کنید. او در زمین عالی ظاهر شد. او بسیار درشت هیکل و قدرتمند است. زمانیکه او توپ را لمس می‌کرد، آن‌ها نمی‌‌توانستند کار زیادی انجام دهند.

مرجانوویچ به هواداران و هم‌بازی‌های خود انرژی تزریق کرد. او در این باره اظهار داشت:

وقتی می‌شنوید که جمعیت شما را تشویق می‌کنند، اساساً بدن خود را خیلی گرم می‌کنید. خون در رگ‌هایتان به سرعت جریان می‌یابد و به هیچ عنوان احساس سختی نمی‌کنید.

لوکا دانچیچ

پیروزی با اختلاف ۴۶ امتیاز، ۲ امتیاز با بهترین پیروزی فصل آن‌ها که مقابل گلدن استیت واریرز رقم خورد فاصله داشت. دالاس در پنج بازی متوالی پیروز شد تا عملکرد خود را به هجده پیروزی و هشت شکست بهبود دهد. دالاس ماوریکس از زمان قهرمانی در فصل ۱۱-۲۰۱۰ بسکتبال NBA برای اولین بار ۱۰ پیروزی در ۱۱ بازی خود اخیر کسب کرد. نیو اورلینز پلیکانز هشتمین باخت متوالی خود را تجربه کرد. آلوین گنتری، سرمربی پلیکانز در پایان بازی اظهار داشت:

یک بازی ضعیف و یک مربیگری ضعیف را شاهد بودیم.

بعد از این‌که دالاس ماوریکس با نتیجه ۱۰۴ بر ۶۶ و اختلاف ۳۸ امتیازی از حریف خود پیش افتاد، لوکا دانچیچ، کریستاپس پورزینگیس و دیگر بازیکنان ترکیب اصلی دالاس ماوریکس در کوارتر چهارم از زمین بازی بیرون رفتند. تیم هارداوی جی آر ۱۴ امتیاز کسب کرد. جیلن برانسون که به عنوان یار تعویضی به بازی آمد ۱۴ امتیاز کسب کرد و هر ۶ پرتاب او به درون سبد رفت و سث کری نیز ۱۱ امتیاز به نام خود ثبت کرد. جی جی ردیک با ۱۵ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن نیو اورلینز پلیکانز بود. برندون اینگرام و جرو هالیدی هر کدام ۱۴ امتیاز بدست آوردند و جکسون هیز نیز ۱۱ امتیازی شد.

نکات بازی:

نیو اورلینز پلیکانز: دریک فیورز که به دلایل شخصی در تیم حضور ندارد یازدهمین بازی متوالی پلیکانز را از دست داد.

دالاس ماوریکس: دلون رایت به دلیل مصدومیت نتوانست بعد از کوارتر اول به بازی ادامه دهد. ریک چارلیزل در این باره گفت:

به احتمال بسیار زیاد او یکشنبه به میدان خواهد رفت.

دوایت پاول بعد از ترک بازی چهارشنبه شب به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست چپ در ترکیب اصلی این بازی قرار گرفته بود. دالاس در سه کوارتر اول این بازی با کسب ۱۰۴ امتیاز بهترین آمار فصل خود را از این حیث به جا گذاشت. ۴۰ امتیاز ماوریکس در کوارتر سوم بیشترین امتیاز کسب شده در این فصل بود. هنگامیکه لوکا دانچیچ در ۲۳ ثانیه اول کوارتر سوم یک ریباند دفاعی را بدست آورد هجدهمین بازی متوالی با حداقل ۲۰ امتیاز، ۵ پاس گل و ۵ ریباند در هر بازی را پیش روی خود دید. تنها بازیکن در بسکتبال NBA که موفق به انجام این کار شد مایکل جردن در سال ۱۹۷۶ بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *