لیگ بسکتبال NBA ؛ پیش بازی میلواکی باکس – بوستون سلتیکس

لیگ بسکتبال NBA میلواکی باکس

ساعت ۰۴:۳۰ جمعه، ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ تیم میلواکی باکس در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی فیزرو فروم پذیرای تیم بوستون سلتیکس خواهد بود. در اولین بازی پس از آل‌استار ۲۰۱۹، تماشای بازی دو تیم قدرتمند از کنفرانس شرق لیگ بسکتبال NBA جذاب خواهد بود. با تحلیل سایت خبری بسکتبال «بسکتفا» از این بازی همراه باشید.

معجزه‌ی میلواکی باکس در لیگ بسکتبال NBA

چه کسی باورش می‌شد مایک بودنهولزر بتواند در کمتر از یک‌سال میلواکیِ جیسون کید را تبدیل به قدرت اول کنفرانس شرق کند؟ جیسون کید هرچند از بهترین بازیکنان تاریخ NBA بود ولی یک سال پیش به‌دلیل نتایج ضعیف از سرمربیگری میلواکی اخراج شد و مایک بودنهولزر ۴۸ جانشین او شد؛ مردی که هرگز بسکتبالیست خوبی نبود. مایک بودنهولزر پس از ۱۷ سال دستیاریِ گرگ پوپویچ بزرگ در سن‌آنتونیو و فقط ۵ سال تجربه‌ی سرمربیگری در لیگ بسکتبال NBA خیلی چیزها داشت که به میلواکی باکس اضافه کند. به گزارش سایت خبری بسکتبال اسکای اسپورتس، او به‌محض ورود به باشگاه میلواکی باکس پرتاب‌های سه‌امتیازی را در دستور کار تیم قرار داد. میلواکی که سال قبل به‌لحاظ صحت پرتاب‌های سه‌امتیازی در رده‌ی ۲۷ لیگ بسکتبال NBA بود حالا در رده‌ی ۲ بهترین تیم‌های سه‌امتیازی‌زن لیگ قرار دارد. تابستان امسال بودنهولزر با خرید بروک لوپز (سنتر) و ارسان ایلیاسووا (اسمال فوروارد) هم دفاع خود را تضمین کرد هم فضای حرکتی جیانیس آنته‌ توکومپو را افزایش داد. این تیم که سال گذشته به‌لحاظ امتیازآوری در رده‌ی ۱۵ لیگ بسکتبال NBA قرار داشت حالا در رده‌ی ۲ هجومی‌ترین تیم‌هاست.

نتیجه‌ی این ابتکارات آن شده که تا اینجای فصل هیچ تیمی به‌اندازه‌ی میلواکی زیاد نبرده و کم نباخته. یاران جیانیس آنته‌ توکومپو با ۴۳ برد و ۱۴ باخت و کسب آمار ۷۵٪ برد، از همه‌ی تیم‌ها حتی گلدن استیت که مدافع عنوان قهرمانی است قوی‌تر ظاهر شده‌اند. میلواکی در استادیوم خود یعنی فیزرو فروم، از ۲۸ بازی ۲۳ تا را برده و منتظر سلاخی‌کردن تیم‌های دیگر است. شاگردان مایک بودنهولزر در ۱۰ بازی اخیر ۸ برد کسب کرده‌اند. نگرانی عمده‌ی این تیم آن است که سایت خبری بسکتبال ESPN گزارش داده حضور جیانیس آنته‌ توکومپو در بازی با بوستون سلتیکس در هاله‌ای از ابهام است. هرچند همه می‌دانند تیم یاغی مایک بودنهولزر متکی به یک ستاره نیست.

لیگ بسکتبال NBA مایک بودنهولزر

از بوستون سلتیکس انتظار بیش از اینهاست

بوستون سلتیکس زمانی‌که در تابستان سال ۲۰۱۳ داک ریورز بزرگ را کنار گذارد دست به یک انتخاب عجیب زد. مدیران این باشگاه یک جوان ۳۷ ساله و بدون تجربه‌ی مربیگری در NBA، یعنی برد استیونس را جانشین داک ریورز بزرگ کردند. او گرچه در فصل اول با بوستون آمار ضعیف ۳۰٪ برد را به جا گذارد ولی در سال‌های بعد این تیم را جزو مدعیان کنفرانس شرق کرد و طی ۴ سال این تیم را ۴ بار در بین دو تیم اول کنفرانس شرق لیگ بسکتبال NBA قرار داد. او با ترکیبی که سال قبل نایب قهرمان کنفرانس شرق شد حالا در رده‌ی ۴ است و با صدر جدول یعنی میلواکی باکس به‌قدر ۶.۵ بازی فاصله‌ی امتیازی دارد. البته دلیل این مشکل، بیش از ضعف بوستون در قدرت حریفان دیگر است مگرنه درصد بردهای این تیم مانند سالیان قبل حول و حوش ۶۵٪ است. شاگردان برد استیونس تا اینجای کار ۳۷ برد و ۲۱ باخت ثبت کرده‌اند و با توجه به فرم خوب هفته‌های اخیر آنان به‌نظر می‌آید بتوانند این آمار را بهبود ببخشند. کایری ایروینگ، جیسون تاتوم و آل هرفورد آماده‌اند تا آمار ۱۴ برد و ۱۳ باخت در خارج از خانه را بهبود ببخشند.

قطعاً حضور یا عدم حضور جیانیس آنته‌ توکومپو در این بازی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. در صورت حضور جیانیس آنته‌ توکومپو، نبرد او با کایری ایروینگ که هردو در آل‌استار ۲۰۱۹ حضور داشتند جذاب خواهد بود. این فصل دو تیم ۲ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که هر دو در خانه‌ی بوستون سلتیکس بوده و ۱ بار یاران جیانیس آنته‌ توکومپو و 1 بار هم یاران کایری ایروینگ پیروز میدان بوده‌اند.

جذاب‌ترین مقالات و پیش‌بازی‌های NBA را در بسکتفا، بهترین سایت اخبار بسکتبال دنبال کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *