• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مارکوس اسمارت ، ستاره لحظه آخری بوستون سلتیکس مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر

مارکوس اسمارت ، ستاره لحظه آخری بوستون سلتیکس مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر

در اکثر پیروزی‌های بوستون سلتیکس این تیم به بازیکنی نیاز دارد که در ثانیه‌های پایانی برای بوستون تأثیرگذار ظاهر شود. طبق معمول در این دبازی هم بار این مسئولیت روی دوش مارکوس اسمارت افتاد.

درخشش مارکوس اسمارت برابر تاندر

مارکوس اسمارت در ۵.۸ ثانیه مانده به پایان بازی از شای گیلگئوس الکساندر، بازیکن اوکلاهاما سیتی تاندر توپ‌ربایی کرد و به بوستون سلتیکس کمک کرد تا مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر به پیروزی ۱۱۲ بر ۱۱۱ برسد. مارکوس اسمارت در پایان بازی اظهار داشت:

من حتی نمی‌خواستم به آن‌ها فرصت پرتاب یا شانسی برای به تساوی کشاندن بازی بدهم.

کمبا واکر ۲۷ امتیاز بدست آورد و جیسون تاتوم برای بوستون سلتیکس ۲۶ امتیاز کسب کرد تا این تیم هفتمین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرد. برد استیونس، سرمربی بوستون سلتیکس پس از پایان بازی گفت:

بازی خوبی بود و تیم مقابل حریف سرسختی به شمار می‌آمد. بسیاری از زیرکی‌های بسکتبال را در این بازی دیدیم و نزدیک بود در پایان بازی قافیه را ببازیم. اما همانطور که من فکر می‌کنم و شما دیدید ما بازی بسیار جنگنده‌ای انجام دادیم و بسیار خوب ظاهر شدیم.

جیلن براؤن با کسب ۱۷ امتیاز برای بوستون سلتیکس به کار خود در این بازی پایان داد و این تیم ۱۶ پرتاب سه امتیازی موفق را به ثبت رساند. یکی از آن‌ها در ۸:۱۹ مانده به پایان بازی توسط مارکوس اسمارت بدست آمد و بوستون سلتیکس را پیش انداخت. دنیلو گالیناری و شای گیلگئوس الکساندر هر کدام ۲۴ امتیاز برای اوکلاهاما سیتی تاندر بدست آوردند و این در حالی است که کریس پال و دنیس اسچرودر هر کئدام ۲۲ امتیاز کسب کردند. اوکلاهاما سیتی نوار ۴ پیروزی متوالی خود را در این بازی پاره شده دید. بیلی دونووان، بازیکن اوکلاهاما سیتی تاندر در پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم بازیکنان ما بسیار بسیار جنگنده و رقابتی ظاهر شدند. ما در بعضی از این موقعیت‌های حیاتی قادر نبودیم تا بازی را به خوبی به پایان برسانیم.

اوکلاهاما سیتی تاندر در نیمه اول با نتیجه ۶۱ بر ۵۲ از حریف خود پیش افتاد اما جیسون تاتوم در کوارتر سوم کولاک کرد. پرتاب سه امتیازی او در ۷:۳۸ مانده به پایان این کوارتر حساب کار را ۷۰ بر ۶۸ ساخت. برد استیونس در پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم آن‌ها در ۱۴ دقیقه آخر نیمه اول جنگنده ظاهر شدند و پس از آن ما در نیمه دوم عالی بودیم.

مارکوس اسمارت

پس از آن‌که کمبا واکر دومین پرتاب متوالی ۳ امتیازی خود را انجام داد بوستون سلتیکس با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۱ پیش افتاد اما اوکلاهاما سیتی تاندر به بازی برگشت و این شانس را داشت که بعد از بلاک شدن توپ گوردون هیوارد توسط دنیس اسچرودر بازی را به تساوی بکشاند. اما قبل از آن‌که شای گیلگئوس الکساندر با پرتاب سه امتیازی خود بازی را به تساوی بکشاند مارکوس اسمارت از این اقدام او جلوگیری کرد. جیسون تاتوم در پایان بازی اظهار داشت:

بازی سختی بود. آن‌ها واقعاً تیم خوبی هستند. تیم سخت‌کوش و رقابتی را در مقابل خود دیدیم و مجبور بودیم تا در مقابل آن‌ها جنگنده ظاهر شویم.

کریس پال در کوارتر پایانی یک پرتاب سه امتیازی انجام داد اما دفاع اسمارت کافی بود که بوستون در این بازی پیروز شود. اسمارت در این باره اظهار داشت:

من فرصتی را دیدم که بازی را به نفع خودمان پایان دهم و این کار را انجام دادم.

نکات بازی:

بوستون سلتیکس: جیلن براؤن و دنیل سیث قبل از بازی حضورشان در هاله‌ای از ابهام بود اما هر دوی آن‌ها در ترکیب اصلی حضور داشتند و حداقل ۳۰ دقیقه بازی کردند. جیسون تاتوم در کوارتر سوم ۱۲ امتیاز و ۵ پرتاب موفق از ۷ پرتاب خود داشت. اسمارت به دلیل مشاجره لفظی با داوران بعد از نیمه اول اخطار فنی دریافت کرد.

اوکلاهاما سیتی تاندر: شای گیلگئوس الکسالندر برای اولین بار در ۱۰ بازی نتوانست بلاکی کسب کند. ترنس فرگوسن پس از غیبت در ۸ بازی به دلایل شخصی در سومین بازی از زمان بازگشت خود ۲۶:۱۸ دقیقه بازی کرد اما امتیازی بدست نیاورد. داریوژ بیزلی به دلیل مصدومیت زانوی راست نتوانست بعد از نیمه اول به بازی ادامه دهد. او در کوارتر دوم طی یک لی‌آپ لحظه‌آخری از ناحیه زانو مصدوم شد.

بوستون سلتیکس فقط توانست اوکلاهاما سیتی تاندر را وادار کند که ۱۰ بار توپ را لو دهد اما آن‌ها از همین تعداد توپ لو دادن توانستند ۲۱ امتیاز بدست آورند.
جیسون تاتوم درباره تأثیرگذاری مارکوس اسمارت اظهار داشت:

هر شب به او نیاز داریم. او واقعاً ما را امروز نجات داد و ۳ بار اجازه نداد که من توپ لو دهم و بنابراین بازی برزگی برای او بود.

اسمارت با ۴ توپ‌ربایی و ۷ امتیاز در ۲۲ دقیقه حضورش به کار خود در این بازی پایان داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *