• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مارکوس اسمارت: هیچ علائمی نداشتم و از شنیدن خبر ابتلا به کرونا تعجب کردم

مارکوس اسمارت: هیچ علائمی نداشتم و از شنیدن خبر ابتلا به کرونا تعجب کردم

از زمانی که رودی گوبر، سنتر یوتا جاز به اولین بازیکنی تبدیل شد که تست ویروس کرونای او در هفته گذشته مثبت از آب درآمد، چندین بازیکن دیگر نیز با تست مثبت کرونا مواجه شدند. روز پنجشنبه، مارکوس اسمارت ، گارد بوستون سلتیکس اعلام کرد که وی یکی از آن‌هاست.

مصاحبه مارکوس اسمارت

اطلاعیه مارکوس اسمارت همه را مطمئن ساخت که او در خودقرنطینگی قرار دارد و وی هیچ علائمی از این ویروس را در خود نداشت. وی همچنین بار دیگر مسئله بااهمیت شستن دست‌ها را در طول این بحران یادآوری کرد. اسمارت در مصاحبه با CNN در این رابطه صحبت کرد. این بازیکن ۲۶ ساله واکنش خود را نسبت به اطلاع از مبتلا شدنش به این ویروس تشریح کرد و این را هم گفت که از زمان اطلاع چه کارهایی را انجام داده است. اسمارت در این باره اظهار داشت:

پنجشنبه غروب بود که متوجه این موضوع شدم. از فهمیدن ابتلا به این بیماری واقعاً سورپرایز شدم، زیرا می‌دانید که گفته بودم حال من خوب است. هیچ علائمی از این بیماری نداشتم. بنابراین وقتی به من گفتند تو مبتلا شده‌ای دهانم از تعجب بازماند. من واقعاً خود را ایزوله کرده‌ام و قرنطینه را بسیار بسیار جدی گرفته‌ام. از آن زمان تا به حال در قرنطینه به سر می‌برم. از زمانی که از بازی خارج از خانه خود برگشتیم و تصمیم گرفتیم که تست بدهیم تا همین حالا خود را قرنطینه کرده‌ام. هر آن‌چه که به من گفته‌اند انجام می‌دهم و دست‌هایم را می‌شویم.

از اسمارت پرسیدند که او نگران نیست که باز هم در میانه شیوع این بیماری بدان متبلا شود. وی گفت دلیلی برای نگرانی در مورد سلامت او وجود ندارد و افزود:

واقعاً هیچ نگرانی از این بابت ندارم. شما می‌دانید همانطور که گفتم حالم خوب است. هیچ علامتی ندارم. با دکترهایم صحبت کردم و آن‌ها نیز مانند من فکر می‌کنند و فقط به من گفتند تو هیچ علامتی را تا به حال تجربه نکرده‌ای و قبلاً خود را قرنطینه کرده‌ای. پس در انتهای بهبودی بیماری قرار داری و همه اطرافیان من احساس خوبی دارند. آماده‌ایم که این مشکل را پشت سر بگذاریم. همانطور که گفتم از این بیماری عبور خواهیم کرد. اما تمام قدم‌ها را در جهت اطمینان از این امر برمی‌داریم. همه اطرافیان من سالم هستند. همه آن‌هایی که عاشقشان هستم، تمام مردمی که آن بیرون در خیابان‌ها قرار دارند. قرنطینه هستم و مطمئن باشید که هیچ ارتباطی با افراد بیرون ندارم. کلیدی‌ترین نکته این است که خود را قرنطینه کنید.

مارکوس اسمارت

در پایان، مارکوس اسمارت حتی به تشریح این نکته پرداخت که اگر کسی مانند او هیچ علائمی نداشت چه کاری انجام دهد، آن‌ها هم باید خود را قرنطینه کنند تا از انتشار ناخواسته ویروس به دیگران جلوگیری شود. اسمارت در این باره اظهار داشت:

و این نکته کلیدی است. نکته کلیدی را در همین‌جا باید جستجو کرد. افراد مبتلا به این ویروس بدون علامت هستند و هیچ نشانه‌ای از بیماری در آن‌ها دیده نمی‌شود و بسیار سخت است که فردی تشخیص دهد که متبلا به این ویروس شده است یا خیر و با حضور در میان گروهی از افراد و بودن در کنار دوستان و خانواده همانطور که می‌دانید واقعاً خودقرنطینگی نیست، شما یک ناقل هستید و حتی بدون آن‌که از این موضوع مطلع باشید اقدام به انتشار ویروس خواهید کرد و این کلیدی‌ترین نکته است چراکه شما فقط با نگاه کردن به یک شخص نمی‌توانید بگویید او کرونا دارد یا خیر و سالم بودن و طبیعی بودن آن‌ها هنوز هم دلیلی بر بیمار نبودن آن‌ها نیست و شاید هنوز این بیماری را با خود به همراه دارند و آن را انتشار می‌دهند و این‌جاست که مشکل ما شروع می‌شود و مشکل کنونی هم همین است. من ۲۶ سال سن دارم و مخصوصاً برای نسل خودم این توصیه‌ها را انجام می‌دهم. کروتا را جدی بگیرید. شما می‌دانید که باید مثبت فکر کنید. من حالم خوب است و در حال بهبودی هستم. اما مسلماً نسبت به آن‌چه که در حال روی دادن است هشدار می‌دهم و فقط برای حفاظت از خودم این اقدامات احتیاطی را انجام نمی‌دهم. با حفاظت از خودتان دیگران را نیز حفاظت کنید.

دیگر بازیکنان لیگ NBA که تست بیماری کرونای آن‌ها در کنار مارکوس اسمارت و رودی گوبر مثبت اعلام شده است داناون میشل، کوین دورانت، کریستین وود و ۲ بازیکن از لس آنجلس لیکرز هستند که نام آن‌ها اعلام نشد. فیلادلفیا سونی سیکسرز و دنور ناگتس اعلام کردند که بعضی از اعضای سازمان آن‌ها با تست مثبت بیماری کرونا مواجه شده‌اند و هنوز مشخص نیست که هیچ‌یک از آن ها بازیکن هستند یا خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *