مقصد مارک گاسول از تورنتو کدام تیم خواهد بود؟

 

 

اگر گاسول تصمیم بگیرد که رپترز را به عنوان یک بازیکن آزاد بدون محدودیت ترک کند ، کدام یک از تیم ها بیشترین امکان را برای جذب او دارند؟ به طور مشخص چهار تیم وجود دارند که احتمال می رود از وی درخواست کنند تا در این فصل برای آنها بازی کند .

بعد از جستجوی مقصد های آزاد برای فرد ون ولیت و سرژ ایباکا ، نوبت مارک گاسول است که تریبون را بدست آورد.

برخلاف ون ولیت و ایباکا ، تصور این که گاسول در پایان این فصل پیشنهاد بزرگی بگیرد سخت است. یک سنتر 35 ساله که از فصلی پر از مصدومیت بر می گردد و در طی مدت زمان طولانی دو بار  کنار گذاشته شده است ، می توانید درک کنید که چرا تیم ها  از ارائه پیشنهاد هایی نزدیک به شرایط  حال حاضر گاسول دریغ می کنند.  به خصوص با توجه به اینکه ما کمی از این مسئله آگاهی داریم که همه گیری ویروس کرونا چه تاثیر منفی ای روی  مسائل رو به جلوی NBA  نیز گذاشته است .

با این حال ، گاسول در این فصل ثابت کرد که هنوز پیشنهادهای زیادی برای او وجود دارد. او هنوز هم بیش از پیش توانایی دفاع در سطح قهرمانی را دارد – سرخیو رابینال توضیح داد که وی در این فصل بدون کوای لئونارد چگونه دفاع می کند – و او هنوز هم یکی از بهترین پاسور ها و پرتاب کنندگان در پست سنتر است. او ممکن است دیگر نتواند در هر بازی بیش از 30 دقیقه بازی کند ، اما روزهای تأثیرگذاری وی در تیم برنده به مراتب فراتر از این است که در شرایط مناسب قرار داشته باشد .

پس این وضعیت چیست؟ به غیر از تورنتو رپترز ، که من فکر می کنم اصلی ترین تیم مدنظر گاسول به عنوان بازیکن آزاد به دلایلی هستند که می توانیم در روز دیگری به بررسی آن بپردازیم ، حال چند تیم دیگری هستند که به ذهن خطور می کنند ، به اختصار به بررسی این تیم ها می پردازیم :

 

 

 

گلدن استیت وریرز

بسیاری از آنچه من در مورد وریرز نوشتم که گزینه ای برای ایباکا است ، مربوط به گاسول هم هست.

نسخه کوتاه و مختصر: گلدن استیت پول کمی برای خرج کردن این فصل دارد اما به احتمال زیاد در بازار برای جذب یک سنتر در زمان نقل و انتقال خواهد بود مگر اینکه یکی از بین جیمز وایزمن ، اونیکا اوکونگوو یا اوبی توپین را در رویداد درفت 2020 NBA انتخاب کند.

گاسول به دنبال آخرین فرصت برای شروع در تیمی است که شانسی برای کسب یک عنوان دارد این در حالی است که او می توانست در شرایطی بدتر مانند هم تیمی شدن با استفن کری ، کلای تامپسون و دریموند گرین در سان فرانسیسکو باشد. او می تواند این سه نفر را مانند یک رویا تکمیل کند با توانایی ای که در فضاسازی در زمین پشت خط پرتاب سه امتیازی و ایجاد تنوع در حمله ها دارد.

می دانید که چگونه رپترز از هر تیم لیگ امتیاز بیشتری کسب می کند؟ تصور کنید که آنها این کار را انجام دهند ، فقط با استفن کری و کلای تامپسون در نقش فرد ون ویلت و روندا هالیس-جفرسون بازی می کنند:

در حالی که وریرز در حال حاضر شانس بزرگی دارد که می تواند انواع پاس ها را در منطقه گرین انجام دهد ، فکر نمی کنم استیو کر هرگز از داشتن تعداد زیادی پاسور شکایت کند .

گاسول به عنوان مهره کلیدی در دفاع در تیم وریرز می تواند فشار گرین را از بین ببرد . او ممکن است به همان اندازه بازی های رپترز برای آنها بازی نکند – برای من سخت است که باور داشته باشم که تداوم حضور درایموند را در پست سنتر در ترکیب اصلی بازی داشته باشیم – اما او ممکن است در این مرحله از بهترین وضعیتش باشد. او در اصل نسخه آندرو بوگوت این تیم است ، گاسول بسیار بهتر از بوگوت می باشد و این یک فکر ترسناک است.

همانطور که در مورد ایباکا وجود دارد ، وریرز تنها در صورت تمایل به کاهش دستمزد ، گزینه ای برای گاسول هستند . غیرممکن است بدانید که او به دنبال چه قراردادی خواهد بود ، اما من حدس می زنم که وی احتمالاً به هر میزانی که وریرز بتواند در پایان این فصل پول بدهد، با توجه به اینکه در کجای دوران حرفه ای اش قرار گرفته، قرارداد را امضا کند. وریرز برای او گزینه واقعی تری نسبت به ایباکا است.

 

لس آنجلس کلیپرز

مانند باشگاه وریرز، کلیپرز احتمالاً گزینه ای ندارد مگر اینکه گاسول حاضر به کاهش قابل توجه دستمزد شود ، اما آنها می توانند به او فرصتی برای رقابت برای قهرمانی دیگری ارائه دهند .

کلیپرز بیش از پیش ایویکا زوباچ را در پست سنتر دارد ، و همچنین مونترزل هارل نیز روی نیمکت می باشد ، اما گاسول کاری را انجام می دهد که هیچکدام از آنها در مورد  – پرتاب 3 امتیازی –  انجام نداده اند ، در حالی که یک سر و گردن بالاتر از هر دوی آنها در دفاع است.

در حال حاضر با وجود پاتریک بورلی ، پل جورج و کوای لئونارد گل زدن و کسب امتیاز کار دشواری نمی باشد حال گاسول را هم به این ترکیب اضافه کنید ، بنابراین کلیپرز قادر خواهد بود در اطراف چهار نفر از بهترین مدافعان در موقعیت های مربوطه ، صف تشکیل دهد. توانایی گاسول در محافظت از مراکز زمین در بازی های پلی آف بسیار مفید خواهد بود وقتی که کلیپرز بتواند با برخی از ترکیب های نیکولا جوکیچ ، رودی گابرت و ژول امبید در تعقیب قهرمانی خود روبرو شود .

این که گاسول قبلاً در کنار لئونارد بازی کرده کمک می کند. به نظر می رسد ، زمان مشترک آنها کوتاه مدت بود – 26 بازی در فصل معمولی و یک بازی پلی آف که با یک قهرمانی به اوج خود رسید – اما گاسول ثابت کرد که می تواند لئونارد را به خوبی در هر دو انتهای زمین تکمیل کند. یک دوره هماهنگی کم و بدون تغییر وجود خواهد داشت ، و این باعث می شود که گاسول راحت تر باشد و یک بار دیگر به بازیکن پر کاربرد گذشته شبیه شود.

اگر هارل به عنوان یک بازیکن آزاد بدون محدودیت در پایان فصل جدا شود ، کلیپرز به گاسول حتی نیاز بیشتری خواهد داشت.

 

بوستون سلتیکس

سلتیکس از زمانی که آل هورفورد این تیم را به مقصد فیلادلفیا سونتی سیکسرز ترک کرد ، به یک مقصد مورد علاقه و محبوب برای سنتر هایی که بازیکن آزاد هستند، تبدیل شد.

چرا؟ این تنها پستی است که آنها می توانند در آن تقویت ایجاد کنند.

این بی احترامی به دانیل تیس ، که بهترین فصل حرفه ای خود را دارد ، و رابرت ویلیامز ، که از زمانی که سلتیکس او را با رتبه 27 ام در رویداد درفت NBA 2018  انتخاب کرده ، توانسته نشانه های خوبی ارائه کند نیست.

فقط این سؤال وجود دارد که سلتیکس چقدر مجهز است که در زمان بازی پلی آف  از بهترین سنتر های لیگ دفاع کنند – در این مرحله ویلیامز و تیس به دلیل داشتن 6 فوت و  8 اینچ قد ، بی تجربه و یک مهره سوخته هستند.

 

فرصتی است که ما می توانیم جواب این سؤالات را در این پلی آف پیدا کنیم ، زیرا سلتیکس می توانست در مرحله اول یا دوم با سونتی سیکسرز روبرو شود. صرف نظر از این، گاسول بخاطر تجربه خود و سابقه محافظت از سنترهایی مانند جوئل امبید ، برای آنها اشتیاق بسیار زیادی ایجاد می كند.

در زمینه تهاجمی ، گاسول به پر کردن خلاء به جا مانده از هورفورد به عنوان یک پرتابگر 3 امتیازی در پست سنتر می تواند کمک کند. با این حال او نسبت به هورفورد که در فصل گذشته خود با سلتیکس بازی می کرد ، گلزن نیست . اما این نباید در تیم ساخته شده با بازیکنانی چون کمبا واکر ، جیلن براون ، جایسون تاتم و گوردون هایوارد که نفر آخر قراردادش در فصل اینده گزینه 34.2 میلیون دلاری دارد و احتمال می رود که از آن استفاده کند، مشکلی به حساب بیاید. گاسول می تواند نقش مشابهی را که اکنون در رپترز به عهده دارد انجام دهد و اساساً گزینه چهارم یا پنجم است.

یک بار دیگر ، سلتیکس در میزان مبلغی که قادر به ارائه به گاسول و سایر بازیکنان آزاد در پایان فصل است، محدود خواهد شد به دلیل مبالغی که قبلاً به واکر ، براون و هایوارد متعهد شده اند و رقمی که انتظار می رود که آنها به تاتم هم متعهد شده باشند .  متاسفانه برای گاسول ، تیم های خوب زیادی که نیاز به بازیکن در پست سنتر داشته باشند ولی سقف قرارداد نداشته باشند،  وجود ندارند.

 

دالاس موریکس

این یک ضمانت برای دوایت پاول است که در ماه ژانویه دچار آسیب دیدگی از ناحیه آشیل شد. مکسی کلبر جای او در پست سنتر را به خوبی در ترکیب اصلی پر کرده است ، اما گاسول به دالاس موریکس یک سنتر 7 فوتی می دهد که می تواند بسیاری از دقایق پاول را خنثی کند ، بدون این که از کلبر و کریستاپس پورزینگیس در جلو استفاده کند.

 

به علاوه ، تصور حضور لوکا دانچیچ ، پرزینینگیس و گاسول در زمین در کنار هم لبخندی بر چهره من می گذارد.

ما در حال صحبت کردن در مورد دو بازیکن بسکتبال یعنی دانچیچ و گاسول در کنار یونی کورن بسکتبال پرزینگیس هستیم .  گاسول به دانچیچ و پرزینگیس فضای بیشتری برای بازی می دهد ، او به پرزینگیس اجازه می دهد با گرفتن وظیفه محافظت از سنتر تیم مقابل ، بیشتر در دفاع فعالیت کند و حتی ممکن است بتواند مقداری از پتانسیل های دانچیچ را به عنوان یک گلزن بدون توپ با بازی سازی خود فعال کند.

 

در حال حاضر ، دومین پاسور موریکس چه کسی است … جی جی بارا؟ دلون رایت؟ یالن برونسون؟ هر کس که باشد ، گاسول به آنها شخص دیگری را اضافه می کند که بتواند این عمل را انجام دهد و این می تواند فشار دانچیچ را در مورد انجام همه کارها در فاز حمله به حداقل برساند.

موریکس نیز پول زیادی برای صرف هزینه برای بازیکنان آزاد نخواهد داشت ، اما آنها در موقعیتی بسیار مساعد تر از وریرز ، کلیپرز و سلتیکس قرار دارند. طبق گفته جان هالینجر از Athletic ، موریکس استثنا سطح متوسط ​​و دوسالانه ای را ارائه می دهد بدون اینکه در معرض خطر مالیات قرار بگیرد ، حتی اگر تیم هاردووی برای فصل آینده گزینه 18.9 میلیون دلاری خود را انتخاب کند.

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *