نام کشته شدگان اعتراضات روی پیراهن ستارگان NBA

سازمان لیگ ان بی ای در حال بررسی به همراه اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال آمریکا است به منظور اینکه اجازه پوشیدن لباس هایی با پیام های عدالت اجتماعی به جای نام های بازیکنان را به آنها در بازگشت فصل در اورلاندو بدهد. این خبر را کریس پال، گارد و رئیس اتحادیه باشگاه اوکلاهاما سیتی تاندر اعلام کرده است.

او می گوید: «ما در حال تلاش هستیم که به روشن کردن مسائل مختلف مربوط به عدالت اجتماعی ادامه دهیم؛ مسائلی که دیگر افراد خارج از لیگ ما هر روز و هر روز درباره اش صحبت می کنند. مردم می گویند که عدالت از ذهن همه افراد حاضر در اورلاندو خواهد رفت. اما با این لباس ها، چنین اتفاقی فراموش نخواهد شد.»

پیام های شخصی سازی شده در پشت لباس ها یکی از راه های بسیار زیادی است که ان بی ای و انجمن ملی بسکتبالیست های آمریکا برای بالا بردن صدای عدالت در حین برگزاری ادامه مسابقات فصل در اورلاندو درباره اش برنامه دارند. هفته گذشته ان بی ای و این انجمن اعلام کردند که هدف بازگشایی رقابت های انی فصل NBA، زدن جرقه ای برای تغییرات اجتماعی خواهد بود.

 

پال می گوید که آنها لیستی از پیشنهادها برای بازیکنانی که به دنبال حمایت از موضوعی هستند، فراهم خواهند کرد و البته بازیکن ها مجبور به استفاده از این پیام ها نیستند. بنابر گزارش ESPN این پیام ها ممکن است شامل عباراتی مثل Black Lives Matter (زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد) و I Can’t Breathe (من نمی توانم نفس بکشم)، اسامی سازمان های عدالت اجتماعی یا اسامی اشخاصی که توسط پلیس به قتل رسیده اند باشد.

پال ادامه می دهد: «کسانی که من با آنها صحبت کردم، کاملا هیجان زده بودند. دلیلی که من در مورد این مسئله احساساتی و هیجان زده هستم، این است که چنین کاری صدا به جماعت بی صدا خواهد داد. این همچنین به افراد کمک می کند که در زمینه ای که احساساتشان را برانگیخته می کند، حرفی بزنند و چراغی روشن کنند. وگرنه، آنها احتمالا شانس خاصی برای بروز دادن حس درونی خودشان نخواهند یافت.»

بازیکنان و تیم های ان بی ای در اعتراضات سراسر کشور آمریکا فعال بوده اند و همینطور در فضای مجازی برای جنگ بر سر عدالت اجتماعی و پایان وحشی گری و بی رحمی پلیس. پال به ای اس پی ان گفت که اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال آمریکا برنامه دارد که به خانواده های جورج فلوید، برئونا تایلور، احمود آربری، رایشارد بروکس، ترایون مارتین و دیگر افرادی که مرگ شان باعث خشم مردم در کل کشور شده دسترسی پیدا کنند و از آنها اجازه بگیرند برای اینکه نامشان را روی پیراهن های خود درج کنند.

او اینطور صحبت های خود را به پایان رساند: «من فقط به این فکر می کردم که چقدر لیگ ما رو به جلو نگاه می کند و چقدر بازیکنان در این لیگ در مورد مسائل گوناگون، احساس مسئولیت دارند. اعضای لیگ ما از بسترهای خود استفاده کرده و در جلوترین خطوط مشغول اعتراض بوده اند. اگر آنها دارند انتخاب می کنند که به اورلاندو بیایند و با فداکاری بازی کنند، چرا نتوانند همزمان با بازی، همچنان نام آن انسان ها را به زبان بیاورند؟ در اعتراضات آنها دارند اسم جورج فلوید و برئونا تایلور را بین شعارهایشان می خوانند و ما باید از خانواده این کشته شدگان اجازه بگیریم و اگر موافق بودند، این کار را انجام دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *