گران ترین و نایاب ترین کفش های بسکتبال در طول تاریخ

 

با 100000 دلار در بانک می توانید بر روی املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانید یک جفت کفش ورزشی بخرید. بله درست متوجه شدید. یک جفت کفش بسکتبال نایاب در دنیا وجود دارد که ارزش آن بیش از 100000 دلار است.

اگر غیر قابل باور به نظر می رسد پس باید این مقاله را بخوانید. ما قصد داریم تا تاریخچۀ برخی از نایاب ترین و گران ترین کفش های بسکتبال را توضیح دهیم.

کفش های بسکتبال

 Nike Air Zoom Kobe 1

قیمت: 30000 دلار

در طول فصل 2003-2002 Kobe Bryant به هیچ برندی نپیوست. این درست زمانی بود که او آدیداس را رها کرد اما پیش از آنکه قراردادی با نایک ببندد، دوره ای که برای برندهای مختلف مناسب بود.

تجربۀ پوشیدن کفش جردن در اکثر بازی ها باعث شد تا مردم فکر کنند که او قراردادی با جردن امضا می کند اما در نهایت او به نایک پیوست. یکی از کفش هایی که او در این دوره پوشید Kobe’s Lakers، برند Air Jordan 3 بود.

این کفش های بسکتبال در سال 2017 در eBay توسط یک خریدار به قیمت 30400 دلار خریداری شد. رنگ ها سفید بود و تاریخ تولید آن به 2002/26/11 بر می گشت. آن ها Kobe سایز 14 بودند.

فهرست نشان داد که این کفش ها هرگز پوشیده نشدند. آن ها نشانه ای از سالخوردگی داشتند.

کفش های بسکتبال

کفش های بسکتبال Eminem × Carhartt × Air Jordan 4

قیمت: 30000 دلار

کمبود کفش، قیمت ها را افزایش داد. این سه مدل در سال 2015، در 300 جفت تولید شد که فقط 10 جفت آن در دسترس عموم قرار گرفت.

کفش ها در سایت eBay قرار گرفت، با پایین ترین قیمت پیشنهادی معادل 18750 دلار. یکی از جفت ها با قیمت 30100 دلار در دسترس قرار گرفت. جفت دیگر با قیمت 25900 دلار. تا اینکه قیمت کل آن به 227000 دلار رسید و به مدرسۀ موسیقی دانشگاه میشیگان اهدا شد. این پول کمک کرد تا دانش آموزان محلی بتوانند راحت تر در دانشکدۀ موسیقی ثبت نام کنند.

کفش های Air Jordan 4 نتیجۀ همکاری رپر معروف امینم، نایک و برند Jordan بود، که در سال 15امین سالگرد آلبوم اش Marshall Mathers (که اولین بار در سال 2000 منتشر شد) بود.

Air Jordan 4 دارای ویژگی هایی مانند نقاب نقاب هاکی و لوگو E روی پاشنه هایش بود. و در سه رنگ سفید، زرد و مشکی تولید شد.

Jimmy Butler (کسی که برای Timberwolves مینسوتا بازی می کرد) سال پیش در یک بازی در مقابل شیکاگو بالز آن ها را پوشید.

خوانندۀ رپ Lil Yachty سال گذشته کلکسیونی از کفش های نایاب خود در دو اپیزود Complex Closets رو نمایی کرد. گران قیمت ترین کلکسیون شامل یک جفت کفش Eminem، Carhartt، Air Jordan 4 است.

کفش های بسکتبال

Allen Iverson Reebok

قیمت: 65000 دلار

در سال 2004 این کفش انقلابی به پا کرد. در اواسط دهۀ نود Allen Iverson کارش را با Reebok آغاز کرد و اولین کفشش را با امضا Reebok Question  در سال 1996 تولید کرد. در سال 1997، Reebok برند Reebok Answer را به بازار عرضه کرد و از آن سال به بعد تا 2004 ورژن های جدیدی از آن کفش را روانۀ بازار کرد.

در سال 2004 بود که Reebok Question با همکاری Eastbay تلاش کرد تا Reebok Question 65000 دلاری را بسازد. آن ها تنها یک جفت ساختند که شامل 50.25 طلا و 246 الماس بود. این کفش هیچوقت برای خرید در دسترس قرار نگرفت.

کفش های بسکتبال

Diamond-Studded Nike Air Force 1

قیمت: 50000 دلار

در سال 2007 یک جفت کفش بخصوص از Air Force 1 برای رپر Big Boi توسط نایک ساخته شد. این کفش ها ابتدا در سال 1982 تولید شدند و پس از یک سال تولید آن ها متوقف شد و سپس نایک آن را در سال 1986 همراه با لوگو ایتالیک نایک روانه بازار کرد. از آن وقت بیش از 1700 مدل متنوع از کفش نمادین تولید شده است، این مدل بخصوص که نایک برای بیگ بوی ساخت یک نمونه از آن است.

گران قیمت ترین کفش نایک Air Force 1 همین مدل با قیمت 50000 دلار است. این کفش ها شامل رنگ طلایی و 13 K الماس بود.

کفش های بسکتبال

Solid-Silver Air Jordan 1

قیمت: 65000 دلار

Air Jordan یکی از محبوب ترین کفش های بسکتبال است. این کفش ها در اصل برای مایکل جردن در سال 1984 ساخته شد و در همان سال در دسترس عموم قرار گرفت. هزینۀ این کفش وابسته به سال عرضۀ آن به بازار و زمانی که خود مایکل جردن آن را می پوشید بود.

این مدل کفش های خاص جردن هدیۀ همسر مایکل جردن در تولد 32 سالگی به او بود، که با نقره تمام عیار ساخته شده بود. این مدل کفش پس از اولین جفت آن، Air Jordan 1  بیرون آمد. تنها 10 جفت از آن وجود دارد.

یکی از فروشندگان به نام eaglesbyfly یک جفت آن را در eBay به قیمت 10 پوند فروخت. دیگر ورژن های این کفش در موزۀ علمی شیکاگو، در رستوران مایکل جردن و جایی که گلف بازی می کنند نمایش داده شد.

کفش های بسکتبال

Air Jordan 12 (Flu Game)

قیمت: 104000 دلار

این یکی از کفش هایی بود که خود مایکل جردن در طول فلو گیم (مسابقه میان شیکاگو بالز و یوتا جاز در فینال NBA) پوشید. فلو گیم در تاریخچۀ NBA یک بازی افسانه ای است.

تاریخ این مسابقه 11 ژوئن 1997، 5امین بازی فینال NBA میان شیکاگو بالز و یوتا جاز انجام شد. با ارزش ترین بازیکن شیکاگو بالز به شدت مریض بود، به خاطر بیماری آنفولانزا. مایکل در هیچ پستی بازی نمی کرد.

علی رغم بیماری اش مایکل جردن نه تنها 44 دقیقه بازی کرد بلکه 38 امتیاز گرفت و باعث شد تا تیمش در مقابل یوتا جاز به پیروزی 90 به 88 برسد. او 7 ریباند، 5 پاس گل، 3 توپ ربایی و یک مانع شدن انجام داد. این بازی یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات در بسکتبال است.

این ها علتی برای گران قیمت بودن و ارزشمند بودن کفش هایی بود که او در حین بازی پوشید. Preston Truman بازیکن تیم یوتا جاز کفش ها را در سال 2013 با قیمت ابتدایی 5000 دلار به حراج گذاشت. قیمت نهایی 104765 دلار بود. هر دو سایز 13 دارای امضاء مایکل جردن بود. همچنین شامل جوراب های مشکی بسکتبالش بود.

حرف آخر

همانطور که می بینید کفش های گران قیمت همیشه در طول تاریخ دارای داستانی بوده اند. همیشه یک چیز متعالی در پشت آن ها وجود داشته است همانند مایکل جردن یا Kobe یا سوپر استاری مثل امینم که به پروژه اضافه شده اند.

چیزی که واقعا قیمت ها را افزایش می دهد نایاب بودن است. بخصوص اگر تنها یک جفت باشد. همیشه فردی در جایی حضور دارد که راغب است هزاران دلار هزینه کند تا به یک جفت کفش نایاب دست یابد. این درست شبیه خریدن یک تابلو نقاشی نایاب است.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *