بازیکنان برتر | ۱۰ بازیکن برتر بسکتبال زنان – WNBA

بدون شک بسکتبال از محبوب ترین ورزش ها است. رقبای زن و مرد در این عرصه فرای انتظارات ظاهر شده اند. در واقع NBA اصلی است که همه آن را می شناسند. حال در این مطلب بسکتفا به ۱۰ بازیکن برتر بسکتبال زنان – WNBA می‌پردازیم.

۱۰ بازیکن برتر بسکتبال زنان – WNBA

  1. کارول بلازوسکی (Carol Blazejowski)

بازیکن شمارۀ یک کارول است. یک چهرۀ ثابت در رتبه بندی ها، استعداد او خیره کنده است. در 6 مارس 1978 او بعد از گرفتن 52 امتیاز برای تیمش و پیروزی 102 – 91 مانیکلر استیت در برابر کویینز کالج، رکوردی برای خود ثبت کرد.

دایانا توراسی - جزء 10 بازیکن برتر WNBA

  1. دایانا توراسی (Diana Taurasi)

دایانا لورنا توراسی متولد 11 ژوئن 1982 یکی از حرفه ای های بسکتبال زنان است که برای تیم فینکس بازی می کند و در سال 2011 او در لیست 15 بازیکن برتر بود. بی حرکت یکجا نشستن از بزرگ ترین سختی های دایانا است.

تامیکا کچینگز

  1. تامیکا کچینگز (Tamika Catchings)

نام او در لیست برترین های WNBA از مهم ترین نام ها است. او جزء 10 بازیکنی است که در لیست دست نخورده باقی مانده است. او از بازیکنان اصلی اختتامیۀ فصل است برای همۀ پنج سطح.

    تامیکا کچینگز (Tamika Catchings)

  1. مایا موور (Maya Moor)

مایا آپریل موور از بهترین های بسکتبال است. او در سال 2006 و 2007 قهرمان نیسمیث و بازیکن سال شد. مایا نسل بعدی بسکتبال است. پروفایل او بسیار پربار است که میتوان در این بین به آکادمی فیتنس مایا موور اشاره کرد. در حال حاضر او یکی از بازیکنان بسیار موفق، محترم و برتر عصر خود است.

  1. سینثیا کوپر (Cynthia Cooper)

سینثیا در دورانی که برای ثوفرن کالیفرنیا بازی می کرد دو عنوان NCAA کسب کرد و دقیقاً قبل از حضور USC برای هدایت تیم، با هادسون کامتس چهار عنوان WNBA کسب کرد. زمانی که بسکتبال زنان در سال 1997 راه اندازی شد کوپر 34 سل داشت. او به قهرمانی های پی در پی تیم هادسون بسیار کمک کرد و در هر چهار فینال با ارزش ترین بازیکن شد.

سینثیا کوپر

  1. کندس پارکر (Candace Parker)

کندس پارکر از ستاره های بسکتبال است که در حال حاضر برای تیم لس آنجلس اسپارک بازی می کند. همچنین در زمان های خارج از تقویم بسکتبال آمریکا برای تیم UMMC Ekaterinburg روسیه در لیگ اروپا هم بازی می کند. در بازی های سال اول دانشگاه لقب اولین زن بسکتبالیست را گرفت که در لیگ زنان دانک را اجرا کرد و نامش در تاریخ ثبت شد.

  1. لارن جکسون (Lauren Jackson)

لارن استرالیایی با تیم سیاتل استورم سه عنوان برترین بازیکن و دو عنوان قهرمانی دارد. این بازیکن استرالیایی بدون شک مناسب ترین سانتر است.

النا دل دون

  1. النا دل دون (Elena Delle Donne)

به تازگی النا روش خود را معرفی کرده است. از همان ابتدا او دقیقاً میدانست که می خواهد و چه باید بکند. درحالی که به دانشگاه محل زندگی اش، دانشگاه دلاور رفت در تیم دانشگاهیی بلو هنز بازی کرد. او بهترین بازیکن از نظر همکاری است. مدام به هم تیمی ها و مربی های خود کمک می کند.

لیسا لزلی

  1. لیسا لزلی (Lisa Leslie)

به جز چها مدال طلای المپیک، در سال های 2001 و 2002 عنوان قهرمانی بسکتبال زنان را نیز کسب کرد. در سه سال (2001، 2004 و 2006) لقب بهترین بازیکن را از آن خود کرد. او پیشگام شکستن رکورد ها هم بود.

  1. لینزی ویلن (Lindsay Whalen)

لینزی ماری ویلن متولد 9 مه 1982 از ستاره های بسکتبال است که برای تیم مینسوتا در لیگ زنان بازی می کند و همچنین تیم AGU در بسکتبال اروپا. او حرفۀ خود را به عنوان گارد رأس برای تیم کانکتیکات سان آغاز کرد. او با تیم ملی زنان آمریکا عناوین قهرمانی المپیک و جهان را کسب کرده است.

او در دور اول انتخابی WNBA برای تیم کانکتیکا انتخاب شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *