بهترین تیم های NBA در آستانه شروع مجدد را بشناسید

با وجود غباری از عدم قطعیت که درباره برنامه ریزی ادامه فصل رقابت های ان بی ای در اواخر جولای در همه جا پخش شده، هواداران پس از اعلام برنامه بازی های 22 تیم حاضر در دیزنی ورلد، نسبت به این اتفاق – هرچند به میزان اندک – ابراز خوش بینی کرده اند و می خواهند از این بازی ها تا حد امکان لذت ببرند. حس تماشای لوگوی تیم ها به همراه تاریخ مسابقات و کانال تلویزیونی آنها به همه ما حس درونی خوبی داد و حالا همگی امیدوار خواهیم بود که همه چیز طبق برنامه پیش برود و قهرمان این فصل ان بی ای نهایتا مشخص شود.

این برنامه مسابقات قطعا دورنمای تیم ها را در اورلاندو تغییر خواهد داد چرا که بعضی از آنها پیشرفت یا افت های چشمگیری در برنامه هایشان دریافت کرده اند در مقایسه با ترتیب بازی هایی که قبل از توقف فصل و در اواسط ماه مارس انتظارشان را می کشید. نیو اورلینز پلیکانز، فیلادلفیا سونتی سیکسرز و بوستون سلتیکس همگی با مسیری کاملا جدید برای ادامه فصل روبرو شده اند در حالی که راه برای تورنتو رپترز، میامی هیت و پورتلند تریل بلیزرز اینطورنیست. در نتیجه، تغییراتی در رده بندی قدرت تیم ها برای این هفته ایجاد شده است اگرچه میلواکی باکس، لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز همچنان در بالای جدول هستند.

بزرگ ترین تغییرات این هفته مربوط به صعود سه پله ای فیلادلفیا و سقوط 3 پله ای پورتلند است.

 

  • میلواکی باکس: سختی برنامه بازی های میلواکی نسبت به قبل تغییر خاصی نکرده و آنها در همان مسیری هستند که قبل از توقف بازی ها هم در آن قرار داشتند. میلواکی به هیچ وجه در خطر از دست دادن بالای جدول کنفرانس شرق نیست و به همین دلیل آنها از 8 بازی باقی مانده برای بازگشت جیانیس آنتتوکونمپو و بقیه بازیکنان خود به فرم ایده آل استفاده می کنند تا در مرحله پلی آف با تمام توان ظاهر شوند.

 

  • لس آنجلس لیکرز: لیکرز از بابت برنامه ریزی جدید فصل به شدت ضرر کرد. برای اینکه میزان این زیان را بهتر متوجه شوید، فقط دقت کنید که تا پیش از برنامه ریزی جدید، لیکرز هجدهمین مسیر دشوار را برای ادامه فصل داشت ولی حالا سومین برنامه سخت بازی های پیش رو متعلق به این تیم است. آنها به میزان قابل اعتنایی از کلیپرز و دنور ناگتس پیش هستند و بنا بر این می توان احتمال داد که بازی های دشوار پیش رو این تیم را چندان آزار نخواهد داد. در واقع این مسیر ناهموار، می تواند به لس آنجلس لیکرز کمک کند تا در نزدیکی زمان دیدارهای مرحله پلی آف، بازی های سختی را انجام دهد و بیشتر از قبل آماده شود. در حال حاضر برای ادامه فصل، مهم ترین نگرانی لیکرز مربوط به چرخش بازیکنان در ترکیب این تیم است؛ معضلی که پس از انصراف آوری بردلی از حضور در ادامه فصل، بیشتر خود را نشان می دهد.

 

  • لس آنجلس کلیپرز: در شرایطی که کلیپرز همچنان نزدیک ترین تعقیب کننده لیکرز در صدر جدول کنفرانس غرب است، برنامه بازی های این تیم از نظر سختی تقریبا بی تغییر مانده است. مهم ترین نگرانی برای آنها این است که لو ویلیامز در نظر دارد از ادامه فصل انصراف بدهد و این یک مشکل بزرگ برای فاز تهاجمی و عمق فهرست بازیکنان کلیپرز خواهد بود. اگر ویلیامز بازی کند، کلیپرز یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.

 

  • بوستون سلتیکس: نه تنها سلتیکس از بابت سلامتی کامل بازیکنان در شروع مجدد رقابت ها سود خواهد برد، بلکه آنها یکی از مناسب ترین برنامه ها را برای ادامه بازی های فصل در مقابل دارند. بوستون سلتیکس باید با پورتلند بلیزرز، بروکلین نتس، اورلاندو مجیک، ممفیس گریزلیز و واشنگتن ویزاردز بازی کند که همگی پایین تر از 0.500 هستند و این برنامه ایده آل می تواند به کلیپرز کمک کند که جایگاه دوم کنفرانس شرق را از چنگ تورنتو رپترز خارج کند.

 

 

  • تورنتو رپترز: رپترز برعکس کلیپرز، برنامه دشواری برای ادامه فصل در دیزنی ورلد خواهد داشت اما یک دعوت به مبارزه جدی در اورلاندو خواهد داشت. 6 تا از 8 بازی پیش روی این تیم مقابل تیم هایی است که 39 برد یا بیشتر دارند مثل میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز که هر دو صدرنشین کنفرانس های خود هستند. آنها هیچ حریفی ندارند که در حال حاضر در موقعیت حضور در پلی آف نباشد. تورنتو رپترز از حضور در رتبه دوم جدول سود خواهد برد چرا که این جایگاه به معنای تقابل راند اولی با اورلاندو مجیک، بروکلین نتس یا واشنگتن ویزاردز به جای فیلادلفیا، ایندیانا یا میامی هیت خواهد بود.

 

  • دنور ناگتس: دنور قبل از اینکه بازی ها متوقف شود، برنامه سختی برای ادامه فصل داشت و بدون اینکه شانسی در کار باشد، در شرایط جدید هم برنامه این تیم به همان سختی مانده است. کنفرانس غرب با از بین رفتن امتیاز میزبانی جالب خواهد بود و به همین دلیل رتبه بندی چندان اهمیتی نخواهد داشت و بازی ها بسیار مهم تر می شوند. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تیم ها پس از این بازی های اندک باقی مانده به قرعه هایی که می خواهند می رسند یا خیر. تیم های رده دوم تا هفتم کنفرانس غرب نهایتا 4 برد با هم فاصله دارند و رقابت آنها بسیار نزدیک است. دنور ناگتس امیدوار خواهد بود که سوپر استار جدید این تیم یعنی نیکولا جوکیچ از بیماری کووید 19 رهایی پیدا کند تا در ادامه بازی ها این تیم را همراهی کند.

  • فیلادلفیا سونتی سیکسرز: سیکسرز برنده قاطع این برنامه ریزی جدید ان بی ای است چرا که برنامه فعلی همه شانس ها را برای صعود از رتبه ششم جدول کنفرانس شرق به این تیم می دهد. فیلادلفیا کار خود را با دیدار مقابل ایندیانا پیسرز شروع می کند که ممکن است ویکتور اولادیپو را در اختیار نداشته باشد. سپس آنها 5 بازی متوالی با تیم هایی خواهند داشت که همگی زیر 0.500 هستند. این یعنی جوئل امبید، بن سیمونز و فیلادلفیا سونتی سیکسرز ممکن است که ماموریت خود در اورلاندو را با 6 برد و صفر باخت آغاز کند و با یک اوج گیری خیلی جدی روانه مرحله پلی آف شود.

 

  • میامی هیت: یکی دیگر از قربانیان برنامه جدید فصل تیم میامی است که از رده چهاردهم برنامه های دشوار به یکباره با دومین برنامه سخت ادامه فصل روبرو شده است. آنها در خطر سقوط از رتبه چهارم جدول به رده ششم هستند و این نمی تواند خیلی موضوع نگران کننده ای باشد اما در صورت قرار گرفتن در رتبه ششم، باید به مصاف تیم سوم بروند که در حال حاضر بوستون سلتیکس است و میامی هر دو بازی این فصل خود مقابل بوستون را واگذار کرده است.

 

  • اوکلاهما سیتی تاندر: مسیر اوکلاهما برای رسیدن به مرحله پلی آف کمی سخت تر از برنامه قبلی شده است اما خیلی نه. تاندر در حال حاضر در جایگاه پنجم کنفرانس غرب قرار دارد و آماری مشابه با هیوستون راکتس دارد. اما آنها می توانند به راحتی تا رده سوم بالا بروند یا خیلی ساده تا رتبه هفتم سقوط کنند. این بستگی به عملکردشان در 8 بازی پیش رو خواهد داشتو اگر آنها در دور اول پلی آف به هیوستون راکتس برخورد کنند، جذابیت فوق العاده بالایی در تقابل کریس پال و جیمز هاردن انتظارمان را خواهد کشید.

 

  • هیوستون راکتس: برنامه هیوستون هم در سری جدید کمی سخت تر شد اما همچنان هیوستون باید هیجان زده باشد که بازیکنانش برای مرحله پیش رو استراحت می کنند. خستگی جیمز هاردن عمدتا به عنوان یکی از دلایل باخت های اخیر هیوستون به شمار می رفته است و حالا این تیم امیدوار است که دیگر خبری از چنین عاملی نباشد. این فرصت همچنین برای پی جی تاکر هم هست که نیازهای دفاعی بسیاری را در چینش هیوستون راکتس برطرف می کند.

 

  • دالاس موریکس: موریکس یکی دیگر از منتفع شده های برنامه ریزی جدید ان بی ای است. آنها قبل از توقف بازی ها چهارمین برنامه دشوار را برای ادامه فصل داشتند اما حالا با پانزدهمین برنامه از نظر سختی روبرو هستند. دالاس باید دو بار با فونیکس سانز دیدار کند، ضمن اینکه با ساکرامنتو کینگز و پورتلند بلیزرز هم بازی می کند. این برنامه به لوکا دانچیچ، کریستاپس پورزینگیس و تیم دالاس فرصت صعود از رتبه هفتم کنفرانس غرب را می دهد. چنین اتفاقی می تواند دالاس را از بازی پلی آف دور اول مقابل لس آنجلس کلیپرز فراری بدهد.

  • یوتا جاز: یوتا حالا برنامه به مراتب بهتری برای ادامه فصل خود نسبت به برنامه قبلی دارد. اما سوال بزرگ درباره اینکه یوتا جاز بدون بویان بوگدانوویچ چگونه تیمی خواهد بود، همچنان پابرجا است. بویان دومین بازیکن امتیاز آور تیم بود و تنها خطر بزرگ این تیم در پرتاب های سه امتیاز به حساب می آمد. یوتا جاز در رتبه چهارم کنفرانس غرب ایستاده اما حاشیه امنیت خاصی نسبت به تیم رده هفتمی دالاس موریکس ندارد. پس اگر در هشت بازی پیش رو، یوتا نتایج خوبی کسب نکند، به راحتی ممکن است خود را در دور اول پلی آف مقابل لس آنجلس کلیپرز ببیند.

 

  • ایندیانا پیسرز: برنامه ایندیانا نسبت به فرمت قبلی کمی آسان تر شده اما سوال واقعی این است که آیا ویکتور اولادیپو بازی می کند و اگر بله، او در چه فرمی خواهد بود؟ این ستاره زمانی که فصل ان بی ای متوقف شد، تازه داشت آمادگی خود را باز می یافت و حالا نیاز دارد که ببیند بدنش چگونه پاسخ می دهد تا تصمیم بگیرد که در ادامه فصل همراه تیمش باشد یا خیر. بدون اولادیپو و جرمی لم که به خاطر جراحی زانو از تیم دور مانده، ایندیانا پیسرز چیزی بسیار کمتر از یک تهدید مرحله پلی آف خواهد بود.

 

  • نیو اورلینز پلیکانز: نیو اورلینز قبلا آسان ترین برنامه را برای ادامه فصل داشت و حالا در فرمت جدید نیز به همین شکل است. پلیکانز تنها تیمی است که حریفانش در مجموع میانگین برد کمتر از 0.500 دارند و هر کدام از 6 حریف نهایی این تیم، در حال حاضر روند نزولی دارند. این به نیو اورلینز کمک می کند که در رقابت با ممفیس گریزلیز بر سر رتبه هشتم شرایط بهتری داشته باشد. برای تماشای زایون مانیا در دیزنی آماده شوید.

 

  • ممفیس گریزلیز: گریزلیز در فرمت قبلی برنامه ادامه فصل دومین مسیر دشوار را داشت و حالا با برنامه ریزی جدید، این تیم ششمین برنامه سخت را پیش روی خود می بیند اما کماکان جایگاه هشتم این تیم در کنفرانس قبل در خطر است. پلیکانز صدای نفس خود را به ممفیس رسانده و آسان ترین بازی ها را در اورلاندو پیش رو خواهد داشت پس جا مورانت، یارن جکسون و تیم گریزلیز باید هرچه دارند به نمایش بگذارند تا آنها را شکست بدهند. خبر خوب برای ممفیس این است که اگر کار برای جایگاه هشتم به بازی رودررو بکشد، تنها نیاز به پیروزی در یکی از دو بازی مقابل حریف خود خواهد داشت.

 

  • ساکرامنتو کینگز: اگر یک تیم با خیال راحت درباره شروع مجدد رقابت های ان بی ای حرف بزند، آن تیم ساکرامنتو است. آنها یکی از بدترین برنامه ها را تا قبل از توقف فصل داشتند و حالا سومین برنامه آسان را مقابل خود می بینند. کینگز در حال اوج گیری بود و حالا ماروین بگلی را هم برای حداقل چند بازی در ادامه فصل در اختیار خواهد داشت. این تیم را تماشا کنید.

 

  • بروکلین نتس: نتس از هشتمین برنامه دشوار حالا به چهارمین برنامه ساده برای ادامه فصل رسیده است که می تواند به آنها یک شانس خوب برای ایستادن در رتبه هفتم و فرار از رویارویی با میلواکی باکس در پلی آف بدهد. آنها همچنین 2 بازی مقابل اورلاندو مجیک دارند که نیم بازی از این تیم در جدول عقب تر است. بنابراین سرنوشت بروکلین حداقل در دست خودش است. حتی اگر ویلسون چندلر ادامه فصل را از دست بدهد، بروکلین نباید در معرض خطر از دست دادن مرحله بعدی فصل قرار بگیرد.

  • اورلاندو مجیک: سطح سختی برنامه بازی های پیش روی اورلاندو بسیار شبیه به حالت قبلی است و هدف اصلی این تیم باید فرار از بروکلین نتس برای رقابت بر سر جایگاه هفتمی کنفرانس شرق باشد. این اتفاق باعث رودررو نشدن با میلواکی در پلی آف نیز خواهد شد. مجیک در هشت بازی پیش رو، دو بار با بروکلین بازی می کند بنابراین آنها شانس انجام چنین کاری را نیز خواهند داشت.

 

  • پورتلند تریل بلیزرز: با بازگشت یوسف نورکیچ و زک کالینز، پورتلند یک گزینه قابل حساب برای جایگاه رسیدن به پلی آف به شمار می رفت تا اینکه برنامه جدید آمد. بلیزرز که شانزدهمین برنامه سخت را در اختیار داشت، ناگهان با پنجمین مسیر دشوار روبرو شد. این موضوع، رسیدن پورتلند به مقطع بعدی فصل را بسیار سخت تر می کند. شما هرگز نمی خواهید که از نام دیمین لیلارد عبور کنید اما این یک کار بسیار مهم خواهد بود به خصوص به این دلیل که ترور آریزا به دلایل خانوادگی از ادامه فصل انصراف داده است.

 

  • سن آنتونیو اسپرز: اگر فقط برنامه بازی ها را در نظر بگیریم، مسیر اسپرز برای رسیدن به پلی آف کمی از آنچه که قبلا بود سخت تر شده اما حقیقت این است که خیلی سخت ترشده چرا که لامارکوس آلدریج به خاطر جراحی شانه، ادامه فصل را از دست داده است. بسیار به نظر می رسد که روند 22 فصل متوالی حضور سن آنتونیو در پلی آف، امسال به پایان می رسد. مگر اینکه گرگ پوپوویچ بتواند چیزی شبیه به معجزه را در شادترین منطقه زمین رقم بزند.

 

  • فونیکس سانز: سانز شانس بسیار اندکی برای رسیدن به پلی آف دارد و قطعا این مسئله با برنامه ریزی جدید هم برطرف نشده چرا که هفتمین مسیر دشوار بین 22 تیم در مقابل فونیکس است. با این حال تماشای دوین بوکر و دآندره آیتون در این بازی ها جذاب خواهد بود اما برنده شدن، نمی تواند هدف اصلی فونیکس در نیمه دوم بازی های هشت گانه این تیم باشد.

 

  • واشنگتن ویزاردز: ویزاردز که تا قبل از توقف مسابقات ان بی ای سخت ترین برنامه را در پیش داشت، حالا دهمین مسیر سخت را پیش روی خود می بیند. رسیدن به اورلاندو یا بروکلین کماکان یک کار بسیار سخت است به ویژه بدون دیویس برتانز اما واشنگتن می تواند تصور کند که با 4 مسابقه، کار را به دیدار رودررو بکشاند. تماشای بردلی بیل در یک بازی تک حذفی بامزه خواهد بود.

 

  • شارلوت هورنتس: فصل برای هورنتس به پایان رسیده اما آنها می توانند با این حقیقت آرامش پیدا کنند که مطابق انتظارات عمل نکردند و سه بازیکن به نام های دونته گراهام، مایلز بریجز و پی جی واشنگتن را پرورش دادند که می توانند سنگ بناهای یک تیم در آینده باشند. آنها امیدوارند که شانس فوق العاده ای بیاورند و رشدشان در این فصل ادامه پیدا کند اما بازسازی در شارلوت آغاز شده است.

 

  • شیکاگو بولز: این فصل برای بولز بسیار ناامید کننده بود؛ تیمی که پس از سال ها انتظار، بازسازی شده بود. شیکاگو بازیکنان مستعدی مثل زک لاواین، لائوری مارکانن، کوبی وایت و وندل کارتر جی آر را در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته راهی برای رساندن این ترکیب به پیروزی پیدا کند. خواهیم دید که کادر جدید پس از این فصل ترکیب خود را به هم خواهد ریخت یا خیر.

  • آتلانتا هاوکس: هاوکس امسال واقعا تیم بدی بود و پشت سر کلیولند در جایگاه سوم تیم های ضعیف ان بی ای قرار دارد اما هنوز دلیلی برای امیدوار بودن به پیشرفت ترا یانگ و جان کالینز وجود دارد به علاوه کلینت کاپلا که می تواند در کارهای دفاعی کمک کند. آنها بازیکنان وینگ جوان خوبی مثل کوین هورتر، دآندره هانتر و کم ردیش دارند و ممکن است که یک بازیکن رده بالای دیگر هم پس از پایان فصل از درفت به خدمت بگیرند. دیر یا زود، بردهای این تیم هم شروع می شود.

 

  • مینه سوتا تیمبرولوز: دآنجلو راسل پس از اینکه از گلدن استیت وریرز جذب شد، نزدیک به 22 امتیاز در هر بازی گرفت اما فقط 41 درصد شوت های منطقه ای و 34 درصد پرتاب های سه امتیازی خود را گل کرد. او مشخصا از حضور کارل-آنتونی تاونز سود خواهد برد. حالا زمانی رسیده که این دو بازیکن حضور کنار یکدیگر را شروع کنند.

 

  • نیویورک نیکس: ما از آینده نیکس در این فصل چیز خاصی نیاموختیم. همچنان نمی دانیم که آر جی بارت و میچل رابینسون چقدر خوب هستند و نمی دانیم که آیا کوین ناکس و فرانک انتیلیکینا بخشی از برنامه های این تیم خواهند بود یا خیر. پس از تغییرات اساسی در تیم اصلی، مهم ترین اولویت پس از پایان فصل جاری، یافتن یک مربی است. اسم تام تیبودو در این رابطه به عنوان نفر اول لیست مطرح شده است.

 

  • کلیولند کاوالیرز: کاوالیرز می بایست نگاه بهتری به آندره دراموند می انداخت ولی تنها 8 بازی از او استفاده کرد پس از اینکه او را در روز ددلاین نقل و انتقالات به خدمت گرفت. او می گوید که قطعا بند 29 میلیون دلاری اش را برای فصل آینده فعال می کند پس تصمیم دیگر در اختیار کلیولند نبوده است. کالین سکستون هم دنبال قدم رو به جلویی در انتهای فصل است و کلیولند تنها باید امیدوار باشد که او را از دست ندهد در حالی که همزمان تلاش می کند راهی و مقصدی برای ترنسفر کوین لاو بیابد.

 

  • گلدن استیت وریرز: سفر طولانی و عجیب نهایتا به پایان رسیده است در حالی که یکی از غریب ترین فصول در تاریخ ان بی ای به سمت پایان حرکت می کند. وریرز دانش بسیار ارزشمندی از این فصل به دست آورده چرا که دآنجلو راسل آماده نبود و اریل پاسکال واقعا خوب است اما تمام چشما ها سریعا به فصل بعد خیره می شود؛ جایی که استفن کری، کلی تامپسون، درایموند گرین و اندرو ویگینز در سلامت کامل برمی گردند به علاوه هرچه که آنها از جمع بازیکنان حاضر در رویداد درفت به دست بیاورند. اینها دوباره گلدن استیت را به یک مدعی عنوان قهرمانی تبدیل خواهند کرد.

 

  • دترویت پیستونز: در مورد آینده ان بی ای، چیزی غمناک تر از دترویت پیستونز نیست. قرارداد بلیک گریفین تا 2022 ادامه دارد اگر او این آپشن را فعال کند و مهم ترین بازیکنان جوان در لیست، لوک کنارد و بروس براون خواهند بود. کریستین وود به اندازه کافی عملکردی داشت تا از پیستونز در این تابستان پیشنهاد خوبی کسب کند اما دترویت احتمالا پیشتاز باشگاه ها برای ورود به فصل بعدی خواهد بود چرا که در این فصل بدترین آمار پیروزی را در اختیار دارد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *