نظر بازیکنان بوستون سلتیکس در خصوص فصل آینده NBA

بوستون سلتیکس بعد از یک فصل ناامیدکننده آماده شروع یک فصل تازه است. وقتی بوستون سلتیکس روز رسانه‌ای خود را برگزار کرد، یک طرح مشترک برای این تیم وجود داشت: «نسخه این فصل تیم با نسخه فصل قبل تفاوت دارد.»

مصاحبه بازیکنان بوستون سلتیکس

جیسون تاتوم به خبرنگار ESPN گفت:

ما برای یک شروع تازه آماده‌ایم.

حداقل در روز دوشنبه این نکته کاملاً محسوس بود. فقط یک روز بود و باید گفت روز رسانه‌ای همیشه مانند روز اول مدرسه می‌باشد اما حتی در اولین ساعت با هم بودن آن‌ها، این تیم بوستون انرژی و شور و هیجان دارد که در فصل قبل دیده نمی‌شد. در حالی‌که اگر لحظات دراماتیک و مسائل فردی را کنار بگذاریم، تیم فصل قبل هیچ احساسی جز احساس تجاری بودن با خود به همراه نداشت. دو دلیل عمده این امر شاید به دو رهبر تیم مرتبط بود، کایری اروینگ و آل هورفورد. هیچ یک از آن‌ها شخصیت تهییج‌کننده‌ای نداشت. در این میان شاید انتظاراتی که از بوستون سلتیکس در فصل قبل می‌رفت نیز در این موضوع دخیل بوده باشد؛ فصل قبل همه انتظار داشتند که بوستون سلتیکس به فینال لیگ NBA صعود کند. گوردون هاوارد در این باره به ESPN گفت:

فکر می‌کنم هر کسی از ما انتظاری داشت و فشار زیادی را روی خود احساس می‌کردیم که باید به فینال رقابت‌ها صعود کنیم. حالا این مورد را نداریم مخصوصاً در این لیگ!

حالا، البته کاری اروینگ و آل هورفورد از تیم رفته‌اند- و با آن‌ها، انتظار برای قهرمانی نیز دیگر وجود ندارد. امسال، بوستون سلتیکس یکی از تیم‌هایی است که زیر سایه دو قدرت برتر کنفرانس شرق قرار دارد: میلواکی باکس و فیلادلفیا سونی سیکسرز. سال قبل، شکست به میلواکی باکس در نیمه‌نهایی کنفرانس شرق یک ناامیدی برای آن‌ها به حساب می‌آمد. از سوی دیگر، خروجی مشابه امسال را باید به منزله یک خروجی قابل احترام دانست. با توجه به موارد گفته شده، می‌توان دریافت که بوستون سلتیکس این فصل در زیر رادار کنفرانس شرق پرواز می‌کند و اگر بخواهیم روز دوشنبه را ملاک قرار دهیم، بوستون سلتیکس کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. انس کانتر با یک جعبه به کنفرانس روز رسانه‌ای خود آمد و آن را میان حضار پخش کرد و در این باره گفت او می‌خواست اطمینان حاصل کند که در روز اول کنفرانس رسانه‌ای خوبی خواهد داشت البته تأیید کرد که این کوکی‌ها را خود نپخته است.

بوستون سلتیکس جیسون تاتوم

او با خنده گفت:

آرزو می‌کردم که استداد این کار را دارا بودم.

در همین اثنا، مارکوس اسمارت با لباس سبز بزرگی که روی آن پیراهن بوستون سلتیکس پوشیده بود از میان ایستگاه‌های مختلف تبلیغاتی به سالن رسانه‌ای وارد شد و گرنت ویلیامز جوان به همه جا سرک می‌کشید و روی تصاویر دوربین‌های تلویزیونی می‌پرید، لبخند می‌زد و برای هر کسی که تمایل داشت جوک تعریف می‌کرد. هیچ یک از این وقایع تضمینی نمی‌داند که بوستون سلتیکس پیشرفت خواهد داشت. بخشی از این حقیقت که انتظارات در این فصل از بوستون سلتیکس کمتر از فصل قبل می‌باشد این است که سلتیکس کایری اروینگ را از دست داده و مخصوصاً آل هورفورد که یکی از بازیکنان درشت هیکل و همه‌کاره لیگ NBA را در اختیار ندارد، کسی که بوستون سلتیکس هیچ جایگزینی نمی‌تواند برای او پیدا کند. اما هر کسی که در روز رسانه‌ای صحبت می‌کرد بارها روی این نکته اصرار داشت که امسال سال متفاوتی برای بوستون سلتیکس خواهد بود و وقت آن است که ناامیدی فصل گذشته به دست فراموشی سپرده شود. مارکوس اسمارت به خبرنگار ESPN گفت:

حدس می‌زنم که در یک روز جدید قرار دارم و یک فرصت جدید پیش روی من است. ما فصل قبل تلاش کردیم اما اوضاع آن‌طور که باید پیش نرفت. ما از این چیزها درس گرفتیم و حالا می‌دانیم که چه می‌خواهیم و امیدوارم همان اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

به تنهایی نگرش مثبتی است اما نمی‌تواند بسیاری از سؤالات پیچیده را که هنوز بوستون سلتیکس برای شروع فصل جدید به آن برخورد کرده حل کند. کمبا واکر مجبور خواهد بود که کل فصل با کایری اروینگ مقایسه شود. آن‌ها هنوز باید مشکل جایگزینی ل هورفورد در پست سنتر را حل کنند جایی که انس کانتر، رابرت ویلیامز، وینتسن پرایر فرانسوی و دنیل سیس در آن حضور خواهند داشت. همان پیچیدگی فصل قبل بر سر بازی رسیدن به کایری اروینگ، هایوارد، جیلن براون و جیسون تاتوم در این فصل نیز وجود دارد. تمرین هر روزه بوستون سلتیکس شروع بدی برای حل این مشکل نیست و اگر بخواهیم روز دوشنبه را ملاک قرار دهیم، یک فصل بسیار هیجان‌انگیزتر برای بوستون سلتیکس در پیش خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *