• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تورنتو رپترز چگونه مقابل دالاس بزرگترین کامبک دهه ۲۰۱۰ را رقم زد؟

تورنتو رپترز چگونه مقابل دالاس بزرگترین کامبک دهه ۲۰۱۰ را رقم زد؟

بسکتبال NBA

کایل لاری و تورنتو رپترز یک کوارتر چهارم فوق‌العاده را داشتند تا بزرگترین کامبک دهه ۲۰۱۰ بسکتبال NBA رقم بخورد.

کامبک فوق العاده تورنتو رپترز برابر دالاس

کایل لاری ۳۲ امتیاز و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرد، کریس بوچر با ۲۱ امتیاز بیشترین امتیاز دوران بازیگری خود را به دست آورد . رپترز که با ۳۰ امتیاز عقب بود یکشنبه شب توانست با نتیجه ۱۱۰ بر ۱۰۷ دالاس ماوریکس را مغلوب کند. کایل لاری در کوارتر چهارم یک امتیاز از کل امتیازهای کسب شده ماوریکس در این کوارتر کمتر بدست آورد. نیک نرس، سرمربی تورنتو رپترز در مورد عملکرد استثنایی کایل لاری در پایان بازی اظهار داشت:

هرگز چنین چیزی ندیده بودم.

این بزرگترین کامبک تاریخ تورنتو رپترز بود و در بسکتبال NBA نیز از تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۹ که ساکرامنتو کینگز توانست با جبران اختلاف ۳۰ امتیازی خود با سیکاگو بولز این دیدار را با پیروزی به پایان برساند چنین کامبکی سابقه نداشته است. بازیکنان هر دو تیم نیز نمی‌توانند این نتیجه را باور کنند. بوچر در پایان بازی اظهار داشت:

باید مسلماً فیلم بازی را دوباره ببینم، فقط به خاطر این که ببینم هیجان این بازی چگونه بود و هواداران تا چه اندازه در راه پیروزی به ما کمک کردند.

کریستاپس پورزینگیس، فوروارد دالاس ماوریکس بعد از ۵ پرتاب موفق از ۱۵ پرتاب خود علاقه‌ای به دیدن دوباره فیلم این بازی ندارد. پورزینگیس در پایان بازی اظهار داشت:

امشب بازی عجیبی را شاهد بودیم. هنوز نمی‌توانم اتفاقات این بازی را باور کنم.

حتی کایل لاری هم مطمئن نیست که بخواهد سه کوارتر اول بازی را دوباره ببیند و در پایان بازی گفت:

من شاید اصلاً رغبت نداشته باشم کوارترهای قبل از کوارتر چهارم را ببینم.

تورنتو رپترز

راندی هولیس جفرسون ۱۸ امتیاز بدست آورد و فرد ون ولیت ۱۰ امتیاز کسب کرد تا تورنتو رپترز علیرغم غیبت بازیکنانش پنجمین پیروزی متوالی خود را بدست آورد و آمار بازی‌های خانگی خود را به ۱۳ پیروزی و ۳ شکست ارتقا داد و به ۷ پیروزی خارج از خانه دالاس ماوریکس پایان دهد. پورزینگیس ۱۹ امتیاز و ۱۲ ریباند بدست آورد. جیلن برانسون ۲۱ امتیازی شد اما دالاس در بازی‌هایی که لوکا دانچیچ را در اختیار نداشت آمار ۲ پیروزی و ۲ شکست را از خود به جای گذاشت. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس پس از پایان بازی گفت:

وقتی شما با چنین فشاری آسیب می‌بینید، باید واکنشی و پاسخی سخت‌تر از آن به حریف داشته باشید و ما به اندازه کافی برای این پاسخ زود عمل نکردیم.

تورنتو در ۲:۵۵ مانده به پایان کوارتر سوم با نتیجه ۸۳ بر ۵۳ از حریف خود عقب افتاد اما دفاع فوق‌العاده‌ای کرد و با استفاده از پرتاب‌های کایل لاری در کوارتر چهارم و امتیاز ۹۵ بازی را مساوی کرد. تیم هارداوی جی آر، گارد دالاس ماوریکس درباره این بازی گفت:

آن‌ها واقعاً پیروزی را از چنگ ما درآوردند. قبل از این‌که به چیزی فکر کنیم آن‌ها اختلاف را به ۱۰ امتیاز کاهش دادند و بعد این کاهش اختلاف به ۵ امتیاز رسید.

هولیس جفرسون دو پرتاب آزاد تا در ۴:۳۱ مانده به پایان کوارتر چهارم رپترز را با نتیجه ۹۸ بر ۹۷ پیش بیاندازد که این اولین برتری آن‌ها در نیمه دوم بود. لاری یک پرتاب سه امتیازی دیگر انجام داد و پرتاب سه امتیازی برانسون در ۱:۱۴ مانده به پایان بازی نتیجه را ۱۰۶ بر ۱۰۵ کرد و پورزینگیس ۲ پرتاب آزاد انجام داد تا در ۲۳ ثانیه مانده به پایان بازی دالاس را با یک امتیاز پیش بیاندازد. لاری با ارسال پاس به بوچر موجب شد تا او یک دانک را به ثمر برساند و بعد از تایم اوت دالاس برانسون پرتابی را از دست داد که می‌توانست دالاس را پیش بیاندازد. بوچر در فرآیند ریباندگیری یک خطا گرفت و هر دو پنالتی را تبدیل به امتیاز کرد تا در ۱.۶ ثانیه مانده به پایان بازی برتری رپترز را به ۳ امتیاز برساند. پورزینگیس یک پرتاب بلند انجام داد اما با کمترین اختلاف این پرتاب وارد سبد نشد.

رپترز ۴ پرتاب موفق از ۲۳ پرتاب سه امتیازی خود در سه کوارتر اول بود و سپس ۶ پرتاب موفق از ۱۱ پرتاب سه امتیازی خود در کوارتر چهارم بدست آورد که سهم لاری ۴ پرتاب موفق بود. دالاس ماوریکس در ابتدای بازی ۱۱ پرتاب فیلد متوالی را از دست داد و اولین امتیاز خود را در ۶:۴۳ مانده به پایان کوارتر اول و با پنالتی پورزینگیس بدست آورد. دالاس ماوریکس در کوارتر اول ۷ بار توپ را لو داد اما رپترز نتوانست از آن سودی ببرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *