• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • تیم ملی بسکتبال چین ، به رقابت های تابستانی NBA به عنوان یک فرصت می‌نگرد

تیم ملی بسکتبال چین ، به رقابت های تابستانی NBA به عنوان یک فرصت می‌نگرد

تیم ملی بسکتبال چین ، از رقابت های لیگ تابستانی به عنوان تدارکات و آماده سازی برای جام جهانی آینده FIBA بهره می جوید.

حضور تیم ملی بسکتبال چین در لیگ تابستانی NBA

آن ها در لیگ تابستانی NBA به دنبال آموختن هستند و در دیدارهایی که حتی در آن ها پیروز نیز می شوند در حال یادگیری هستند. اساساً لیگ تابستانی امسال حکم چندین و چند بازی پیش فصل را برای چینی ها دارد. آنها در لاس وگاس مشغول آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۱۹ FIBA هستند که از ۳۱ آگوست تا ۱۵ سپتامبر به میزبانی خودشان و در کشور چین برگزار می شود؛ رقابت هایی که در آن تیم ملی بسکتبال ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان تیم برتر در جهان و مدعی شماره یک قهرمانی شرکت می کند و بر اساس پیش بینی های احتمالی از شانس بسیار بالایی برای سومین قهرمانی متوالی در این مسابقات داراست. طرفداران تیم ملی بسکتبال چین دیوانه وار مشتاق آغاز جام جهانی در کشور خود هستند در شرایطی که تیم ملی کشورشان در آمریکا در حال کسب تجربه و پیشرفت است. چینی ها دوشنبه توانستند با نتیجه ۸۴-۸۰ شارلوت هورنتس را شکست دهند؛ نکته ای که نشانگر پیشرفت خوب چشم بادامی ها بود.

لی نان، سرمربی چینی ها پیش از دیدار دوشنبه برابر شارلوت گفته بود:

همه از ما انتظار بالایی دارند تا آماده باشیم، از این رو باید فشار را افزایش دهیم. نه فقط بازیکنان، بلکه این نکته در ارتباط با کادر مربیگری نیز صدق می کند. ما باید بر روی جزئیات خود متمرکز شویم، پروسه آماده سازی را به خوبی پیش ببریم و تمرکزمان روی مسائل و ماهیت تیممان باشد.

در میان چالش هایی که برای تیم ملی چین در لاس وگاس وجود دارد، باید به عادت کردن و خو گرفتن به سرعت، قدرت و استحکام تیم های حاضر در لیگ تابستانی نیز اشاره کرد. سرمربی لی از بازیکنان خود به طور جدی خواسته که در زیر این فشار علاوه بر ابعاد فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی، خود را از لحاظ ذهنی نیز قوی تر کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال چین در ادامه اظهار می دارد:

این یک سطح کاملاً متفاوت است که در آن سرعت بسیار بالاست. برخوردها شدید هستند و ما هرگز چنین چیزی را پیش تر ندیده ایم. قوانین نیز متفاوت هستند و در کل این مسابقات سخت هستند.

چینی ها دو بازی ابتدایی خود در لاس وگاس را باختند. در بازی اول در روز جمعه با اختلاف امتیازی بالا (۴۱ امتیاز) برابر میامی هیت شکست خوردند و روز شنبه هم با فاصله ای ۱۷ امتیازی برابر ساکرامنتو کینگز تن به شکست دادند. در دیدار روز دوشنبه برابر شارلوت هم در ابتدا شش امتیاز عقب افتادند، هر چند تا اواخر کوارتر اول این اختلاف امتیازی را جبران کرده و از حریف خود پیش افتادند. این برتری تا پایان بازی به شکل فشرده ای ادامه پیدا کرد.

تیم ملی بسکتبال چین

لی گفت:

ما هنوز در حال پیشرفت هستیم. از زمان آمدن به اینجا روز به روز پیشرفت می کنیم. در بازی اول (برابر میامی) از لحاظ فیزیکی آماده نبودیم. سرعت این بازی برای ما بالا بود و کار برای ما سخت شد. در بازی دوم (برابر ساکرامنتو) هم عقب افتادیم، منتهای مراتب شروع به درک کردن و آموختن برخی نکات کردیم.

بازیکنان چینی که به لاس وگاس آمده اند، بخش عمده ای از فهرست تیم ملی بسکتبال چین در جام جهانی را تشکیل می دهند. انتظار می رود که یی جیان لیان، که مدت هاست در NBA بازی می کند، در جام جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی کشورش بازی کند. او به دلیل مصدومیت در لاس وگاس بازی نخواهد کرد. گو آیلون ۲۵ ساله که یکی از بازیکنان با استعداد چینی ست، در برابر میامی بازی نکرد، ولی در برابر ساکرامنتو مؤفق به ثبت ۲۰ امتیاز شد و ۱۲ امتیاز هم در جریان برد برابر شارلوت هورنتز کسب کرد.

گو می گوید:

حقیقتاً شدت بازی در لیگ تابستانی بسیار بالا است. قبل از بازی دوشنبه برابر هورنتس در مصاحبه ای که ترجمه می شد گو ادامه می دهد: “این سطح از آنچه که در چین وجود دارد بسیار بالاتر و پرمایه تر است. … شدت، فشردگی و سختی رقابت ها، سرعت رقابت ها … این حقیقتاً یک چالش بزرگ برای ماست.

در رقابت های جام جهانی چینی های میزبان، با لهستان، ونزوئلا و ساح عاج هم گروه هستند. با توجه به این که قرعه کشی این رقابت ها بر اساس رتبه بندی FIBA انجام شده است، نمی توانیم این گروه را یک گروه سخت و دشوار برای تیم ملی بسکتبال چین تلقی نماییم. همچنین پیش بینی این که چینی ها صرفاً به مرحله دوم این رقابت ها صعود می کنند و از این مرحله بالاتر نمی روند نیز یک پیش بینی بدبینانه و غیرمنطقی راجع به میزبان رقابت هاست. لی اعتقاد دارد که سطح بازی در لیگ تابستانی ممکن است حتی از آنچه که چینی ها در بازی های گروهی جام جهانی با آن مواجه خواهند شد نیز فراتر برود.

لی می گوید:

حضور در این رقابت های کمکی بزرگ و شایان برای ماست. تیم هایی که اینجا در لاس وگاس با آن ها روبرو شده ایم به وضوح از هم گروه های ما در جام جهانی قوی تر و بهتر هستند. ما تلاش می کنیم که در این رقابت ها پیروز شویم و همۀ ما از تجربه حضور این بازی های برای بالا برد اعتماد به نفس خود در تقابل با سایر رقبا در جام جهانی استفاده ای بهینه می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *