تیم ها چه شرایطی در قرنطینه اورلاندو دارند؟

شاید چند روز اول شروع کار در اورلاندو کمی با هرج و مرج همراه بوده ولی تیم‌ها سرانجام تمرینات خود را در زمین های تمرینی جدید آغاز کردند، شروعی که شاید برای بازیکنان چندان هم زود نبود.

برد استیونز پیش از حضور در اولین جلسه تمرینی سلتیکس در اورلاندو، شاید کمتر فرصت خارج شدن از اتاقش در هتل دیزنی لند را پیدا کرد. او 36 ساعت در قرنطینه بود ولی استیونز درست پس از برگزاری جلسه تمرینی، به فکر تمرین بعدی و جلسه بعدی بود.

او گفت:” سه هفته پیش، پیش زمینه متفاوتی نسبت به تمرینات و برنامه ریزی آن نسبت به چیزی که حالا  دیدم، داشتم.”

تمرینات سلتیکس در روز جمعه که قرار بود سه ساعت باشد، تنها نیمی از این زمان طول کشید زیرا بازیکنان باید برای تمرین صبح شنبه نیز آماده می‌بودند. حضور در باشگاه و تمرین، کار را برای فشار آوردن دشوار کرده بود.  سپس آنها روز شنبه باید در باشگاه حاضر می‌شدند و به همراه کمبا واکر شروع به تمرین می‌کردند تا برای تمرینات یکشنبه آماده می‌شدند. استیونز ادامه داد:” شرایط فعلا به این شکل است و ما باید به آن عادت کنیم. شاید مجبور باشیم که از راه های میانبر برای آمادگی استفاده کنیم.”

سلتیک با آنچه باید باشد –یعنی یک تیم منعطف- فاصله بسیاری دارد. با شروع تمرینات تیم برای اولین بار پس از چهار ماه در اورلاندو،  آنها سعی دارند روش خاصی را برای آمادگی پیش بگیرند. در این شرایط، احتمالا سازگار بودن مهم تر از آماده بودن است.

روز شنبه، کلیپرز که تنها 15 بازیکن از 17 بازیکنی که باید در لیستش باشد را در اختیار دارد، به اورلاندو رسید.  ناگتز باید بدون سوپراستارشان یعنی لئونارد، تمریناتش را انجام می‌داد. او در حال حاضر به خاطر ابتلا به بیماری، در قرنطینه است. همچنین نیکولا یوکیچ نیز در تلاش است که از اروپا به آمریکا برگردد.

هیت در سوی دیگر، بم آدبایو و کندریک نان را در اختیار ندارد. کینگز 4 بازیکن اصلی خود را در این سفر به همراه نداشته است. لیکرز برای اولین بار بدون اوری بردلی تمرین کرده است. دنی گرین نیز به خاطر مثبت بودن تست کرونا همراه تیم نیست و دوایت هووارد که یک روز پس از باقی بازیکنان به تیم اضافه می‌شود.

روز یکشنبه، راجون راندو از ناحیه دست دچار مصدومیت شدیدی شده است. بلیزر باید متوجه شود که بدون ترور آریزا چه کار خواهد کرد  همچنین یوسسف نورکیچ و زک کالینز نیز اخیرا سلامتی خود را به دست آورده اند.

راکتز روز شنبه برای اولین بار تمرین کردند و مایک دی آنتونی اعلام کرده که انتظار ندارد جیمز هاردن، راسل وست‌بروک یا لوک امباه تا اواسط هفته به جمع بازیکنانش اضافه شوند.

حتی تیم‌هایی که تمام بازیکنانشان آماده هستند و مشکلی ندارند، هیچ دو بازیکنی در شرایط فیزیکی مشابهی نیست. برخی بازیکنان پیش از باز شدن درهای دیزنی لند به باشگاه دسترسی داشتند. حداقل 10 بازیکن از 6 تیم، از جمله بازیکنانی هند که در مدت سه ماه در باشگاه‌های خصوصی در تگزاس تمرین کرده اند و این در حالیست که دیگر بازیکنان مثل میدلتون، 3 ماه است که دست به توپ بسکتبال نزده اند.

با توجه به شرایط، کمپ تمرینی برای همه از اهمیت ویژه ای برخوردار ات، حتی برای تیم‌هایی که از حالا حضورشان در پلی آف قطعی است. بیلی داناوون، سرمربی تاندرز گفت:” ما باید مطمئن شویم که هر روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرز لئونارد، بازیکنان میامی اعلام کرده که او کتابی که باشگاه برایشان ایجاد کرده را خوانده که شامل 60 تا 80 ست تمرین است. شروع تمرینات میامی هیت با تمرینات نیمه ی زمینی بود که حتی لئونارد هم بعضی تمرینات را چند بار انجام می‌داد. او گفت:” وقتی تمرین شروع شد، گفتم شاید باید بروم و فیلم‌های تمرینات را چند بار دیگر ببینم.”

خوشبختانه، اعضای کادر فنی میامی هیت از این بابت به بازیکنان کمک می‌کردند. آنها برای هر بازیکن، یک سری ویدیو تمرینی آماده کرده اند و اریک اسپئلسترا، سرمربی تیم در چند روز اول حضور در اورلاندو سعی دارد تیمش را به حال و هوا و شرایطی که پیش از توقف بازی ها داشته برگرداند و آن روزها را برایشان مرور کند.

میامی همچنین یک دیدار کوتاه 5 به 5 در روز شنبه برگزار کرد، هر چند که در نهایت، خود اسپئلسترا به یکی از مخالفان این تمرین تبدیل شد. او گفت:” همه سرم داد می‌کشیدند که اجازه بده یک دست دیگر بازی کنیم. بچه ها می‌خواستند به بازی کردن ادامه دهند.”

در حالی که تمامی تیم‌ها تا پایان یکشنبه، یک، دو یا حتی سه جلسه تمرین برگزار می‌کنند، یک اتفاق عجیب و جالب رخ داده است: بازیکنان تشنه بازی کردن هستند و مربیا مراقبند که فاصله زیادی که بین آنها و بازی کردن رخ داده باعث نشود مشکلی برایشان پیش بیاید. در حالی که در واقعیت این شروع دوباره در واقع ادامه فصل 20-2019 اسست ولی همه می‌دانند که انگار فصلی جدید شروع شده است.

کارملو آنتونی در این رابطه گفت:” تنها چیزی که مثل قبل است، آمار ماست. شرایط به کلی عوض شده است. همه چیز انگار به خاطر شرایط خاصی که تجربه می‌کنیم، فشرده شده است. یک روز باید صبح تمرین کنید و روز بعد تمرینات در شب برگزار می‌شود. در حقیقت مریبان سعی دارند برنامه سه هفته آینده را خیلی دقیق بچینند ولی هر چه که آنها برایش برنامه ریزی می‌کنند، مشخص نیست که به واقعیت بپیوندد یا نه. نیک نرس گفته که ایده هایی دارد که چطور برنامه اولین جلسه تمرینی رپترز در روز شنبه را بچیند ولی در نهایت همه چیز به شکل دیگری شد. او گفت:” انگار که اولین جلسه تمرین فصل بود. همه خیلی هیجان زده بودند، خیلی تلاش می‌کردند و البته زودتر از همیشه خسته می‌شدند. واقعا سعی دارم راه حلی برای این اوضاع پیدا کنم. خیلی شبیه به یک ماراتن می‌ماند. همه چیز به یک شکل جدیدی در حال انجام است.”

 

 

اما اتفاق جالب اینجاست که این شکل جدید، برای هر تیمی نیز متفاو است. در حالی که هیت، بلیزرز، گریزلیز، سیکسرز، جز و کینگز همگی تمرینات 5 به 5 داشته اند، باکس تنها در گروه‌های کوچک تمرین کرد که تمرکز آن نیز روی شوت کردن و حرکات کششی بود.

لیکرز نیز تمریناتش را روی مواردی تنظیم کرده که مدت‌هاست بازیکنان در رابطه با آن کاری انجام نداده اند.  برای مثال تمرینات دفاعی متفاوتی داشته اند و یک نسخه خاصی از بازی 5 به 5 که کمتر فشار به بازیکنان وارد شود.

بازیکنان ساکرامنتو در ابتدای تمرین سعی داشتند برخوردی با یکدیگر نداشته باشند ولی در پایان تمرین، دائما با هم در حال برخورد بودند. در مورد بلیزرز اوضاع اینگونه نبود، تمرینات آنها از ابتدا با برخوردهای متعدد آغاز شد. سی جی مک کالم در این رابطه گفت:” بالا و پایین پریدن ها و برخوردهای شدیدی که با هم داشتیم باعث شد تمرینات خوش بگذرد.”

پورتلند و میامی طوری تمرینات را برگزار کردند که انگار نه انگار تیم 4 ماه است که بازی نداشته اند. در حقیقت آنها بر این باور نیستند که دوری از میادین باعث شده تا بازیکنانان از فرم عادی خود خارج شوند.

اما ناگتز دقیقا در نقطه مقابل قرار دارد زیرا آنها مجبور بودند که تمرینات خود را از ماه جوئن به علت مثبت شدن تست یکی از بازیکنان تعطیل کنند.

جمال ماری در این رابطه گفت:” من در فرم بازی کردن قرار ندارم. اگر کسی در حال حاضر شرایط بازی کردن را دارد، به نظرم کاری کرده هاند که نباید انجام می‌داده اند. هنگامی که نیم دیگر بازیکنان ما نیز آماده شوند، به فرم عادی خود بازخواهیم گشت.

البته که هدف اصلی هر تیمی، بهبود تاکتیک ها و حرکات بازیکنان در زمین است. همانطور که مایک مالونه اشاره کرد، دنورز در حال حاضر در پلی آفف حضور دارد و نیازی نیست که نگران سیدبندی بازی ها باشد و این در حالیسست که بلیزرز باید 8 بازی انجام دهد و در صورت عدم کسب موفقیت در بازی ها به خانه برگردد.

در حالی که شرایط بسیار جدید و ناشناخته است و حتی برنامه تمرینات نیز مشخص نیست، تیم ها سعی دارد شرایطی که قبلا به آن نزدیک بودند را شناسایی کند و به آن نزدیک شوند یا حداقل سعی کنند نسخه دیگری از آن را بسازند.

استاتز و دیگر اعضای کادر فنی اش معمولا در اتاقش در هتل دور هم جمع می‌شوند تا ترکیب تیم را پیدا کنند. در اورلاندو، آنها نمی‌توانند به اتاق یکدیگر بروند بنابراین باید جایی در کمپ پیدا کنند که بتوانند با هم ملاقات داشته باشند. از سوی دیگر، استاتز عادت به راه رفتن دارد و از همین رو باید مسیری را پیدا کند تا در آن بتواند قدم بزند زیرا راهروهای هتل به شکلی نیستند که مناسب پیاده روی باشند.

اسپئلسترا اخیرا گفته که وقتی آنها در باشگاه قدم می‌گذارند، حس می‌کنند همه چیز طبیعی است زیرا شکل و چینش باشگاه به شکلی است که آنها را یاد زمین تمرین خودشان در باهاماس می‌اندازذ. در آن سو جز نیز یک کامیون را از وسایل تمرینی شان پر کرده اند و از یوتا به اورلاندو رسانده اند تا بازیکنان از لحاظ ذهنی و جسمی آرامششان را حفظ کنند.

استیون آدامز گفته که پیش از سفر، چندین عکس از غذاهایی که قرار است در اختیار آنها قرار بگیرد، دیده و از همسرش خواسته که کمی لازانیا نیمه آماده برایش مهیا کند. او حالا با کیفی که لازانیاها در آن قرار دارد به اورلاندو سفر کرده است.

ریک کارلیزله دوچرخه تمرینی اش را با خود به اورلاندو آورده تا در اتاقش تمرین کند و لو ویلیامز، امکانات ضبط استودیویی اش را همراه دارد تا پروژه موسیقی که قرار بود تا چهارم جولای به پایان برساند را تمام کند.

تا به اینجا به نظر می‌رسد تنها چیزی که برای بازیکنان مثل قبل است، خود بازی بسکتبال ات. تقریبا تمام بازیکنان و مربیان از اینکه دلشان برای بازی و حضور کنار هم تیمی‌هایشان تنگ شده بود، صحبت کرده اند.دمار دروزان،  سرمربی اسپرز گفت:” ما حس می‌کنیم مثل سگ‌های پودلی هستیم که مدت ها در قفس بوده و حالا رها شده ایم.” لبران جیمز نیز از تجربه بازگشت به تمرینات ابراز رضایت و خشنودی کرده و فرد فن فلیت، روز اول حضورش در اورلاندو را مثل روز اول مدرسه دانسته است.

اسپئلسترا ادامه داد:” وقتی به باشگاه رفتیم حس کردیم همه چیز طبیعی است و هیجان بسیاری داشتیم که به میدان برگردیم و بازی کنیم. “

تبدیل کردن کردن این شرایط طبیعی به شرایط «بسیار طبیعی»، هدفی است که تیم‌ها در هفته های پیش رو در ذهن دارند و این یعنی تمرینات هجومی و یادآوری نقش بازیکنان. باید دید که با شروع رقابت ها در اواسط مرداد ماه، کدام تیم می‌تواند بهتر با شرایط موجود هماهنگ شده و نتایج بهتری کسب کند تا قهرمان این فصل عجیب و غریب NBA مشخص شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *