• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • نیمکت‌نشینان فرانسه چگونه عنوان سوم جام جهانی بسکتبال چین را به دست آوردند؟

نیمکت‌نشینان فرانسه چگونه عنوان سوم جام جهانی بسکتبال چین را به دست آوردند؟

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • خبر
  • 0

فرانسه در دیدار رده‌بندی جام جهانی بسکتبال چین از استرالیا بهتر بود و با پیروزی ۶۷ بر ۵۹ مقابل این تیم توانست برای دومین بار متوالی در جمع سه تیم برتر این رقابت‌ها قرار گیرد.

سومی فرانسه در جام جهانی بسکتبال چین

درست نظیر باخت آن‌ها به آرژانتین در نیمه‌نهایی، فرانسوی‌ها در ابتدا بسیار کند ظاهر شدند و اما این بار آبی‌پوشان در کوارتر سوم به خود آمدند و موفقیت جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا را تکرار کردند. در حالی که رودی گوبرت و فرانک انتیلیکینا از زمین خارج شدند، وینسنت کولت، سرمربی فرانسه نیکولاس باتوم، ناندو دکولو و وینسنت پویریر و گارد رأس خود اندرو آلبیسی را در درون زمین قرار داد تا آن‌ها ۱۵ امتیاز اختلاف را جبران کنند. دکولو ۱۹ امتیاز برای فرانسه بدست آورد و فورنیر نیز ۱۶ امتیاز کسب کرد. آلبیسی نیز قدم در راه بزرگی گذاشت و با سه پرتاب سه امتیازی خود موجب شد تا فرانسه در کوارتر چهارم کامبک بزند. جو اینگلز، بازیکن استرالیا به تنهایی ۱۷ امتیاز برای این تیم به دست آورد.

نقطه عطف بازی:

استرالیا وقتی چشم باز کرد ۱۵ امتیاز از فرانسه در رده بندی جام جهانی بسکتبال چین جلو افتاده بود و بازی با نتیجه ۳۸ بر ۲۳ دنبال می‌شد، جو اینگلز توانست از رودی گوبرت پرتاب آزاد بگیرد اما یک خطای بد از کریس گولدینگ اوضاع را به نفع فرانسه تغییر داد. بعد از این خطا شاگردان کولت امتیازات زیادی برابر استرالیا گرفتند.

بهترین بازیکن میدان:

ناندو دکولو از روی نیمکت به زمین آمد و کار بزرگی برای فرانسه در رده بندی جام جهانی بسکتبال چین انجام داد، او ۱۴ امتیاز از ۱۹ امتیاز خود را در نیمه دوم کسب کرد زمانیکه فرانسه چشم امید به بازگشت داشت. در کنار امتیازگیری، دکولو ۳ اسیست، ۲ توپ‌ربایی و ۳ پرتاب سه امتیازی در این بازی انجام داد.

آمار دروغ نمی‌گوید:

آخرین باری که این دو تیم در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند، فرانسه قافیه ریباند را ۳۰ بر ۲۳ باخته بود اما در این بازی فرانسه آمار بسیار بهتری را به جای گذاشت و از حیث ریباند ۳۸ بر ۳۶ از فرانسه پیش افتاد. به علاوه، وقتی ترکیب ابتدایی فرانسه تعویض شد، آن‌ها امتیازات بسیار بیشتری را کسب کردند. در حقیقت تیم نیمکت‌نشینان فرانسه نتیجه ۳۸ بر ۹ را مقابل استرالیا به دست آورد. اما پرتاب‌های دو امتیازی بازی بیشتر توسط دکولو، آلبیسی و پویریر بدست آمد.

نکته پایانی:

فرانسه برای دومین بار پیاپی موفق به کسب مدال در جام جهانی شد و در جام جهانی بسکتبال چین تیمی بسیار قدرتمند نشان داد. استرالیا برای اولین بار در جمع چهار تیم برتر جام جهانی قرار گرفت اما بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو، دومین باری است که مسابقه رده‌بندی را در یک تورنمنت بین‌المللی برزگ واگذار می‌کنند.

جام جهانی بسکتبال چین

صحبت‌های سرمربیان و بازیکنان:

میش کریک، گارد استرالیا بعد از این بازی گفت:

به فرانسه از صمیم قلب تبریک می‌گویم. بازی دشواری بود. ما فقط توانستیم خودمان را به رختکن برسانیم و شما می‌توانستید صدای ناراحتی بچه‌ها را بشنوید. وقتی همه در استرالیا از ما حمایت می‌کردند یعنی دنیا را به ما دادند. هر چه در توان داشتیم در معرض نمایش گذاشتیم. شکست در ۲ بازی آخر اصلاً آن چیزی نیست که شما می‌خواهید، اما شجاعانه و با افتخار جنگیدیم. واقعاً باید به این تیم افتخار کرد.

آندرج لمانیز، سرمربی استرالیا گفت:

گروهی از بازیکنان را داشتیم که با نهایت تعهد و صبر برای کشور خود بازی کردند و می‌خواستند برای استرالیا سکویی جهانی و موفقیتی خاص بدست آوردند و غم بزرگی است که چهارم شدیم. طاقت دیدن غم این بازیکنان دشوار است. بسیاری از مردم در استرالیا برای کسب مدال جذب این رشته می‌شوند و ما می‌خواستیم برای آن‌ها مدال کسب کنیم اما متأسفانه نتوانستیم به هدف خود برسیم.

ناندو دکولو، گارد تیم ملی فرانسه بعد از بازی گفت:

مطمئناً امروز کامبک فوق‌العاده‌ای زدیم اما شایسته حضور در چنین جایگاهی بودیم. استرالیا واقعا بازی خوبی ارائه کرد اما ما هرگز تسلیم نشدیم و در کنار یکدیگر باقی ماندیم. این مسئله بود که تفاوت را رقم زد و به نفع ما تمام شد.

وینسنت کولت، سرمربی فرانسه بعد از این بازی گفت:

کسب این مقام بسیار مهم و خاص است زیرا ما این پیروزی را بعد از نیمه اول و دومی دشوار بدست آوردیم. بسیاری از تیم‌های دیگر می‌توانستند در این شرایط تسلیم شوند، اما ما تمرکز خود را حفظ کردیم و هرگز تسلیم نشدیم. وقتی همه چیز به ما شد، در دفاع و حمله بهتر عمل کردیم. در بین دو نیمه، فقط گفتیم که باید به دنبال راه حلی برای خط حمله باشیم. پس از آن توپ را بهتر در زمین بازی تقسیم کردیم و به همین خاطر بود که پیروز شدیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *