• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • جواب قاطع جوئل امبید به اونیل و بارکلی؛ مرد ۳۱ امتیازی دیدار با سلتیکس

جواب قاطع جوئل امبید به اونیل و بارکلی؛ مرد ۳۱ امتیازی دیدار با سلتیکس

جوئل امبید جواب انتقادها را به بهترین شکل ممکن داد.

درخشش جوئل امبید برابر بوستون

بعد از این‌که شکیل اونیل و چارلز بارکلی گفتند که جوئل امبید بیشتر از پتانسیلی که دارد بازی نمی‌کند، سنتر فیلادلفیا سونی سیکسرز قبول کرد که آن‌ها احتمالاً درست می‌گویند. سپس یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را انجام داد: ۳۸ امتیاز (بیشترین امتیاز فصل این بازیکن) به همراه ۱۳ ریباند که موجب شد فیلادلفیا سونی سیکسرز پنجشنبه شب با نتیجه ۱۱۵ بر ۱۰۹ از سد بوستون سلتیکس بگذرد. برت براؤن، سرمربی فیلادلفیا سونی سیکسرز پس از پایان بازی درباره جوئل امبید اظهار داشت:

او با فروتنی و مانند یک فرد بزرگسال با موضوع برخورد کرد و به شیوه‌ای دراماتیک پاسخ انتقادها را داد. او بازیکن برتر بود، یک رهبر بود و یکی از بهترین بازی‌های خود را برای سیکسرز انجام داد.

جوئل امبید ۱۶ امتیاز در کوارتر چهارم کسب کرد، بعد از اینکه بوستون سلتیکس ۷ امتیاز متوالی کسب کرد تا اختلاف ۹ امتیازی خود را کاهش بدهد، در ۲۶ ثانیه پایانی ۵ پرتاب آزاد موفق از ۶ پرتاب آزاد خود داشت. وقتی فیلادلفیا در ۱۵ ثانیه پایانی با ۴ امتیاز اختلاف پیش افتاد، او پرتاب دنیل سیث را بلاک کرد تا این گونه هم به سیکسرز کمک کرده باشد. اوایل هفته، چارلز بارکلی گفت که جول امبید بهترین موقعیت را در لیگ دارد اما نمی‌تواند از آن استفاده کند. شکیل اونیل نیز به TNT گفت که جوئل امبید را نباید به هدف کسب ۲۲ امتیاز به بازی فرستاده شود، این کف توقعی است که از او می‌رود. امبید باید به هدف کسب ۲۸ یا ۳۰ امتیاز درون زمین قرار گیرد. جوئل امبید بعد از پایان بازی اظهار داشت:

وقتی از من انتقاد می‌شود و می‌گویند من پتانسیل این را دارم که بهترین بازیکن جهان باشم و هنوز این را نشان نداده‌ام، این شرایط را دوست و نیاز به تلاشی سخت‌تر دارم.

انس کانتر، سنتر بوستون سلتیکس گفت که در طول بازی نزد جوئل امبید می‌رفت و به او می‌گفت که نگران انتقادها نباشد. کانتر که در این بازی با ۲۰ امتیاز بیشترین امتیاز فصل خود را بدست آورد و در کنار آن ۹ ریباند نیز ثبت کرد در پایان بازی درباره امبید گفت:

او یکی از بهترین مردان درشت هیکل بسکتبال NBA است. به او گفتم که نگران هیچ چیز نباشد. به او گفتم که فقط به میدان بیاید و بازی خودش را انجام دهد.

جوئل امبید

توبیاس هریس ۲۳ امتیاز، ۸ ریباند و ۷ پاس گل برای سیکسرز به دست آورد تا در چهارمین دیدار متوالی خود پیروز شوند و در ۹ بازی اخیر خود در ۸ بازی پیروز باشند. کمبا واکر ۲۹ امتیاز برای بوستون سلتیکس به دست آورد اما این تیم برای اولین بار در این فصل باختی خانگی را تجربه کرد. گوردون هیوارد ۱۹ امتیاز بدست آورد. جوئل امبید بعد از کمک به فیلادلیفا سونی سیکسرز برای برتری در سه کوارتر، وی پس از گذشت فقط دو دقیقه کاری کرد که نتیجه ۱۰۶ بر ۹۷ شود. کمبا واکر سه پرتاب آزاد موفق داشت و پس از آن انس کانتر و گوردون هیوارد پرتاب‌های موفقی داشتند که در ۶۱ ثانیه مانده به پایان بازی نتیجه را به ۱۰۶ بر ۱۰۴ تغییر داد. وقتی جیسون تاتوم بر روی جوئل امبید بلند شد و پرتاب موفق خود را انجام داد حساب کار ۱۱۰بر ۱۰۶ بود. اما باتلر پرتاب ناشی از خطای خود را انجام داد و سپس به سیکسرز کمک کرد تا دفاع این تیم هم سر و سامان گیرد. امبید در پایان بازی اظهار داشت:

در کوارتر چهارم، من تا به حال به این اندازه به چیزی که از شاگردانم از اول فصل خواستم نزدیک نشده بودم.

کمبا واکر ۱۲ امتیاز در کوارتر اول بدست آورد، جاییکه بوستون سلتیکس با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به فیلادلفیا سونی سیکسرز تیم برتر میدان بود و پس از آن بازیکنان فیلالفیا ۸ امتیاز متوالی کسب کردند تا همه چیز برابر شود. بوستون ۶ امتیاز آخر کوارتر اول را بدست آورد اما این برتری دیری نپایید. این بازی در نیمه اول یک بازی مبتنی بر پرتاب‌های سه امتیازی بود سپس در کوارتر سوم تعقیب و گریرز بود و سیکسرز در کوارتر چهارم برتری خود را دیکته کرد.

نکات بازی

فیلادلفیا سونی سیکسرز: آل هورفورد، بازیکن سابق بوستون سلتیکس به دلیل مصدومیت زانو پای چپ و همسترینگ در این بازی حاضر نبود. هورفورد قبل از اینک در این تابستان با فیلادلفیا قرارداد ببندد ۳ فصل را در بوستون گذراند.

بوستون سلتیکس: مارکوس اسمارت و رابرت ویلیامز به دلیل مصدومیت در دیدار چهارشنبه مقابل ایندیانا پیسرز نتوانستند در دیدار مقابل فیلادلفیا حاضر شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *