• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • هیوستون به عدم محاسبه امتیاز جیمز هاردن در بازی با اسپرز اعتراض خواهد کرد

هیوستون به عدم محاسبه امتیاز جیمز هاردن در بازی با اسپرز اعتراض خواهد کرد

قرار است هیوستون راکتس رسماً به شکست ۱۳۵-۱۳۳ روز سه‌شنبه برابر سن آنتونیو اسپرز اعتراض کند. آنها به این موضوع اعتراض خواهند داشتند که امتیاز دانک جیمز هاردن در آن دیدار محاسبه نشد.

محسابه نشدن امتیاز جیمز هاردن برابر اسپرز

به اعتقاد راکتس، این عمل عدم استفاده از قوانین است که منجر به یک نتیجه نادرست شد و قضاوت عادلانه‌ای از جانب داوران بازی نبود. مهلت قانونی برای ارائه اعتراض ۴۸ ساعت پس از بازی است. هیوستون به این امیدوار بود که پس از شکست در آن دیدار، خود لیگ NBA بدون آنکه نیاز به اعتراض باشد، اقداماتی انجام خواهد داد. هرچند منابع گفته‌اند که راکتس برای اطمینان از آنکه NBA تحقیقات خود را به راه انداخته باشد اعتراض خود را ارسال کرده‌اند. امید راکتس بر این است که در ۷ دقیقه پایانی بازی، ۵۰ ثانیه از بازی مجدداً انجام خواهد شد در حالی که راکتس با اختلاف ۱۵ امتیاز جلو است. منابع گفته‌اند که راکتس این انتظار را ندارد که مقامات لیگ تیمشان را پیروز این دیدار بشناسد.

هردو تیم پنج روز وقت دارند تا شواهد مربوطه را ارائه کنند. رییس هیئت مدیره NBA، آدام سیلور نیز پس از دریافت این شواهد پنج روز وقت خواهد داشت تا حکم نهایی را صادر کند. اگر امتیاز دانک جیمز هاردن در بازی برابر اسپرز محاسبه شده بود، این تیم در فاصله ۷:۵۰ مانده به پایان بازی با نتیجه ۱۰۴-۸۹ از حریف پیش می‌افتاد. زمانی که هاردن این دانک را زد، توپ وارد سبد شده بود از درون تور خارج شده و به روی لبه سبد آمد و از آن خارج شد. داوران بازی به اشتباه رأی دادند که هاردن این دانک را از دست داد و همچنین چالش مربی راکتس یعنی مایک دی آنتونی برای بازبینی این صحنه را رد کردند.

جیمز هاردن

سرداور بازی، جیمز کارپر به یکی از خبرنگاران گفت:

در این صحنه، هاردن یک دانک انجام داد و سپس اینطور به نظر رسید که توپ از تور خارج شده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، حکم بر اساس سبد صادر می‌شود. برای آن‌که یک پرتاب منطقه‌ای موفق داشته باشیم، توپ باید از تور خارج شود. ما بعد از آن فیلم صحنه را مجدداً تماشا کردیم. هاردن آنقدر شدید دانک کرد که تور توپ را برای بار دوم به روی حلقه سبد آورد. پس در واقع توپ از تور خارج شد و باید یک پرتاب منطقه‌ای موفق محسوب می‌شد. همچنین درباره بازبینی کردن این صحنه، این صحنه را می‌شد دوباره تماشا کرد اما دی آنتونی می‌بایست در فاصله ۳۰ ثانیه‌ای از صحنه و وقتی که تایم اوت گرفته بود تقاضای این کار را می‌کرد و زمانی که آنها مشغول اعتراض به رأی داور بودند و دلایل خود را مطرح می‌کردند، این بازه زمانی نیز تمام شد. بنابراین، مهلت تمام شد و آنها نمی‌توانستند کاری انجام بدهند.

بر اساس گزارش منابع، راکتس در اعتراض خود به این موضوع اعتراض کرده است که برخلاف توضیحات کیپر پس از بازی، رأی سبد صادر نشد. همچنین گزارش شده که هیوستون پنج مدرک را رو کرده است. یک رأی سبد هرگز صادر نشد، زمان در حال سپری شدن بود، از جایی که توپ از زمین خارج شد، اسپرز بازی را مجدداً آغاز کرد، داور بازی، کوین اسکات در همان لحظه و پس از بازی گفت که توپ وارد سبد نشده و همچنین امتیازدهنده رسمی بازی پس از آنکه در ابتدا دو امتیاز را به حساب راکتس زد، آن را محاسبه نکرد.

دی آنتونی نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت:

من هیچ ایده‌ای ندارم. من شنیدم که آنها گفتند توپ به جیمز هاردن خورده است و دوباره به مسیر بازگشته پس خطای گل تندینگ جیمز اعلام شد. من تقاضای بازبینی کردم اما پاسخی نگرفتم. سپس یکی دیگر گفت که گل تندینگ نبوده است. توپ به نفع ما از زمین خارج شد و من فکر کردم به این صحنه اعتراض خواهم کرد. اما الان نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *