• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • جیمز هاردن و راسل وستبروک آماده حضور در المپیک ۲۰۲۰ هستند

جیمز هاردن و راسل وستبروک آماده حضور در المپیک ۲۰۲۰ هستند

جیمز هاردن و راسل وستبروک قصد دارند تابستان آینده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیم ملی بسکتبال آمریکا را همراهی کنند.

احتمال حضور جیمز هاردن و راسل وستبروک در المپیک

پس از عملکرد ناامیدکننده تیم ملی آمریکا در جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ و کسب عنوان هفتمی در این تورنمنت تابستانی، این تیم به موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌اندیشد. از آنجایی‌که کمبود قدرت هجومی را در تیم خود در جام جهانی چین احساس می‌کرد و نظر به اینکه چندین ستاره لیگ NBA برای حضور در رقابت‌های المپیک و تیم ملی آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند تابستان سال بعد تیم ملی آمریکا نباید چنین مشکلی داشته باشد. جیمز هاردن، گارد آل استار هیوستون راکتس و راسل وستبروک جدیدترین بازیکنانی هستند که تعهد خود را نسبت به این مسئله ابراز داشته‌اند و قبل از انجام بازی تدارکاتی پیش‌فصل خود در روز سه‌شنبه صبح هر دوی آن‌ها تمایل خود را برای بازی در تیم ملی در تابستان سال آینده ابراز کردند. جیمز هاردن در پاسخ به این سؤال که برای بازی در تیم ملی برنامه‌ای دارد یا خیر گفت:

این برای من افتخار است. وستبروک هم می‌گوید عاشق این هستم که به تیم ملی بپیوندم.

جیمز هاردن و راسل وستبروک هر دو از بازیکنانی که در جام جهانی چین بازی کردند بهتر هستند اما آن‌ها تنها نیستند. علاوه بر این دو ستاره هیوستون راکتس، دو گارد رأس سطح بالای لیگ NBA، استفن کری و دامیان لیارد هم گقته‌اند که مایلند تابستان سال بعد لباس قرمز، سفید و آبی را بر تن کنند.

استفن کری، ماه گذشته درباره بازی در المپیک توکیو گفت:

مطمئناً این برنامه را دارم. شما می‌دانید، اگر چشم نخورید، نمی‌خواهید که هیچ مصدومیتی در این تصمیم شما خلل ایجاد کند، اما من مشخصاً می‌خواهم در تیم ملی حضور داشته باشم. من هرگز در تیم المپیک حضور نداشته‌ام. در دو جام جهانی حاضر بوده‌ام که در هر دوی آن‌ها تیم ملی آمریکا موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند. اما المپیک میدانی است که می‌خواهم حضور در آن را تجربه کنم و سال بعد امیدوارم این اتفاق بیفتد.

جیمز هاردن و راسل وستبروک

ولی فقط این گارد نیست که چنین ابراز علاقه‌ای کرده است. آنتونی دیویس، مهاجم آل استار لس آنجلس لیکرز که شانس حضور در جام جهانی را از دست داد نیز تمایل خود را به حضور در تیم ملی اعلام کرد. آنتونی دیویس در پاسخ به این که چرا از حضور در جام جهانی انصراف داد گفت:

تابستان قبلی، خیلی مسائل را بعد از انتقال خود باید فرا می‌گرفتم و مشخصاً اولین سال قراردادم بود و خیلی چیزها را باید فاکتور می‌گرفتم. تابستان سال بعد خوشبختانه می‌توانم راجه به خیلی از مسائل تصمیم بگیرم. پس فکر می‌کنم خیلی با این تابستان تفاوت دارد. من می‌خواهم بسکتبال بازی کنم. اگر فرصت آن را داشته باشم و آن‌ها من را دعوت کنند عاشق این هستم که در تیم ملی حضور داشته باشم. پوپویچ، من آماده‌ام!

دریموند گرین، بازیکن گلدن استیت واریرز نیز امیدوار است که به تیم ملی آمریکا دعوت شود و او فکر می‌کند که بازیکنان زیادی این طور فکر می‌کنند.دریموند گرین در ماه سپتامبر در این باره گفت:

امیدوارم که بازی کنم و فکر می‌کنم بسیاری از بازیکنان می‌خواهند بازی کنند. برنامه امسال موجب شد تا بازیکنان بازی در تیم ملی آمریکا و همچنین سفر به استرالیا را به صلاح ندانند و شرایط این برنامه‌ریزی بود که موجب شد بسیاری از بازیکنان انصراف بدهند. شما می‌دانید، کشور چین بسیار دور است و این دوری مسافت به طور مستقیم روی عملکرد لیگ تأثیر می‌گذاشت. آن بازیکنان دو روز دیگر به اردوی تمرینی اضافه می‍‌‌شوند و دو هفته از کمپ تمرینی دور بودند. فکر می‌کنم شما خواهید دید که بازیکنان زیادی در تابستان آینده برای حضور در المپیک ابراز علاقه خواهند کرد و امیدوارم یکی از دوازده نفر ترکیب تیم ملی آمریکا باشم.

حتی لبران جیمز بعد از ابراز ناراحتی از عملکرد تیم ملی آمریکا نسبت به بازگشت به این تیم بی‌تمایل نیست. برای جیمز که به هفدهمین سال حضورش در لیگ NBA رسیده، سالم بودن او عامل بسیار مهمی برای تحقق این امر است. لبران جیمز در این باره می‌گوید:

نمی‌دانم. عاشق این هستم که به تیم ملی آمریکا بپیوندم. البته مجبورم به فکر سلامتی خود نیز باشم. این مهم‌ترین چیز است. من از عملکرد تیم در تابستان راضی نبودم.

اما تعهد زبانی قابل اتکا نیست و اوضاع قطعاً برای برخی بازیکنان در تابستان سال بعد تغییر خواهد کرد، اما مسلماً نشانه خوبی است که بسیاری از بازیکنان سطح بالا برخلاف حضور کم رنگ در جام جهانی به حضور در المپیک ابراز علاقه کرده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *