هماهنگی بی سابقه لبران جیمز و آنتونی دیویس در مدت کوتاه

لبران جیمز و آنتونی دیویس ، ستاره های تیم لس آنجلس لیکرز در مدت کوتاهی به هماهنگی خوبی با یکدیگر رسیدند.

هماهنگی لبران جیمز و آنتونی دیویس

برای سال‌ها، حکیم اولاجوان در زمینه تکنیک پست آپ برای ستاره‌های NBA یک کلاس آموزشی کامل بود. او تحرک و حرکات پای بی‌نظیری در محوطه رنگی زمین داشت. درست مثل او کریس باش نیز گروه جدیدی از بازیکنان را با سبک خود تربیت کرد: بازی کردن یک بازیکن بزرگ جثه در کنار لبران جیمز!

باش در این رابطه گفته است:

بازی کردن با لبران مثل خریدن یک فراری بود. شما می‌دانید که این ماشین در دنیا بهترین است و وقتی که به آن نگاه می‌کنید زیباترین ظاهر را دارد. اما تا زمانی مه خودتان امتحان نکنید و با آن رانندگی نکنید متوجه نخواهید شد که تا چه حد قدرتمند است. ممکن است از مسیر خارج شوید و تصادف کنید.

باش خود این نکته را از روشی سخت متوجه شد. او به‌زودی به‌لطف دو قهرمانی که با میامی هیت تجربه کرد و ۱۱ بار برای تیم آل استار انتخاب شد که چهار مرتبه‌اش در کنار لبران بود، وارد تالار مشاهیر NBA خواهد شد. اما تنها چیزی که به باش یاد داد تا چگونه در کنار لبران بازی کند، در واقع تنها انجام دادن این کار بود. سپس برای کوین لاو در کلیولند، بازی کردن در کنارلبران جیمز نه ‌تنها به این معنا بود که باید بفهمد پادشاه در کدام منطقه از زمین حضور دارد (لاو در فصل اول بازی خود در کنار جیمز تنها شش شوت کمتر از او در هر دیدار داشت) بلکه باید از هیاهوی موجود در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی دوری می‌کرد. زمانی که لبران برای اولین‌بار در ترکیب لس آنجلس لیکرز با آنتونی دیویس هم‌بازی شد، ترجیح داد با نزدیک ماندن کنار یکدیگر، چه در زمین و چه خارج از آن از این هیاهو دوری کنند. فرانک ووگل، مربی لیکرز در رابطه با این موضوع گفته است:

چیزی که من متوجه آن شده‌ام این است که آنها زمان زیادی را خارج از زمین بسکتبال کنار هم سپری می‌کنند و راستش را هم بخواهید، حتی در جلسات تماشای بازی و در رختکن به ‌نظر می‌رسد که انگار این دو نفر همیشه در کنار هم هستند و به تقویت رابطه خود، آن دوستی ادامه می‌دهند. من فکر می‌کنم لبران هرچه در توان داشت انجام داده تا مطمئن شود که وظایف خود برای احساس راحتی آنتونی دیویس با تیم جدیدش را به‌خوبی انجام داده است.

لبران جیمز و آنتونی دیویس

این دو نفر سعی کردند انتظاراتشان پس از موفقیت کوچک ابتدای فصل را پایین نگه دارند و این به ‌خاطر مشکلاتی است که جیمز قبلاً با باش و لاو آنها را تجربه کرده بود. اما لبران و دیویس در کنار هم فوق‌العاده بازی می‌کنند. شما نه‌تنها مشاهده می‌کنید که بازی و آمار فردی آنها نمره قبولی می‌گیرد بلکه این موفقیت‌شان خوش‌بینی‌ها نسبت به لیکرز برای ادامه فصل را افزایش داده است. آنتونی در این رابطه گفته است:

من فکر نمی‌کنم که تنها به‌خاطر مسائل بسیاری که لبران جیمز در این تابستان با فیلم Space Jam ۲ داشت و وقت برای آن صرف کرد، ما قادر باشیم هماهنگی با یکدیگر را با سرعت زیادی انجام بدهیم. پس ما وقت زیادی برای تمرین کردن با یکدیگر نداشتیم. ما پس از آن یک اردوی تمرینی کوچک داشتیم و سپس به چین رفتیم و کارهای دیگر. پس من از اینکه ما توانسته‌ایم همین حالا هماهنگی کوچکی با یکدیگر ایجاد کنیم غافلگیر شده‌ام.

این چیزی است که باعث تعجب باش شده است. جیمز، باش و دوین وید برای دفعات زیادی در اردوهای و تورنومنت‌های ملی با پیراهن تیم ملی بسکتبال آمریکا در تابستان‌ها و همچنین بازی‌های آل استار با یکدیگر همبازی شده بودند اما این ملاقات‌های قبلی باعث نشدند تا دوران آنها در میامی شروع چندان خوبی داشته باشد. این گروه در ابتدای کار خود در هیت به مشکل خورده بودند و حتی تا فصل دوم نیز به هماهنگی کامل نرسیده بودند. لیکرز هم‌اکنون هشت پیروزی و تنها دو شکست کسب کرده است و همچنین در میان بهترین تیم‌های دفاعی لیگ نیز قرار دارد. از طرفی دیگر، لبران جیمز هم دائماً تریپل دابل ثبت می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *