• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کوای لنارد و لس آنجلس کلیپرز چگونه خیلی زود به یک تیم ترسناک تبدیل شدند؟

کوای لنارد و لس آنجلس کلیپرز چگونه خیلی زود به یک تیم ترسناک تبدیل شدند؟

تیم لس آنجلس کلیپرز با رهبری ستاره بزرگ خود، یعنی کوای لنارد لیگ را طوفانی آغاز کرد و حالا مدعی اول قهرمانی هستند.

قدرت نمایی لس آنجلس کلیپرز و کوای لنارد

تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز در بازی‌های پیش‌فصل NBA کار خود را بیشتر با استفاده از رویکرد آزمون و خطا سپری کرد. هرچند حالا با سپری شدن تنها دو بازی از مسابقات فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA، مشخص شد که هیجان موجود در فرنچایز کلیپرز که در تمام تابستان شاهدش بودیم در زمین نیز جواب داده است. این در حالی است که بازیکن جدید، فوروارد آل استاری تیم یعنی پال جرج به‌علت مصدومیت فعلاً از ترکیب خارج است و یکی از گاردهای تیم یعنی رادنی مک‌گرودر نیز به‌همین دلیل بازی نمی‌کند. روز سه‌شنبه و در مقابل لس آنجلس لیکرز، بازیکنان کلیپرز تأثیرگذاری بالای آنتونی دیویس که احتمالاً بهترین بازیکن فرانت‌کورت در NBA است را خنثی کردند و در مسیر ارتباطی او با هم‌تیمی‌اش لبران جیمز اختلال ایجاد کردند. درپیروزی ۱۴۱-۱۲۲ برابر گلدن استیت وریرز هم که دو روز پس از کسب برد برابر همشهری رخ داد، توانستند یکی از قدرتمندترین ترکیب‌های بک‌کورت لیگ که از استفن کری و دی‌انجلو راسل تشکیل شده است را از کار بیندازند. فوروارد وریرز، دریموند گرین در این رابطه گفت:

چیزی زیادی برای بررسی وجود ندارد. در برابر کلیپرز ما له شدیم.

آنتونی دیویس و لبران جیمز هنوز مشغول یاد گرفتن بازی در کنار یکدیگر هستند. گرین نیز دفاع گلدن استیت را پراشتباه توصیف کرد. کلیپرز نیز در حال حاضر نقاط ضعفی برای خود دارد با این وجود آنها فصل را با دو برد بسیار خوب آغاز کردند و احتمالاً در بازی روز جمعه برابر فینیکس سانز و روز یکشنبه برابر شارلوت پیروزی‌های بعدی را نیز کسب خواهند کرد. پاتریک بورلی، گارد پرتلاش کلیپرز گفت:

ما از نظر دفاعی بسیار، بسیار، بسیار ترسناک هستیم. ما بازیکنان حریف را به پایین می‌کشیم و به‌صورت یک موج به‌سراغشان می‌رویم.

زمانی که بازیکنان در ماه آگوست در میامی دور یکدیگر جمع شدند و سپس چهار هفته قبل از آغاز اردوی تمرینی در لس آنجلس بازی‌های دست‌گرمی را آغاز کردند، شروعی سریع را در ذهن داشتند. مربی تیم، داک ریورز از همان ابتدا متوجه شد که عادت‌های دیوانه‌وار فوروارد و ابرستاره جدید تیمش یعنی کوای لنارد در تمرینات و جدیت او به بازیکنان دیگر نیز منتقل شده است.

لس آنجلس کلیپرز و کوای لنارد

ریورز در این باره گفت:

اکنون وقت کار کردن است؛ این نگاهی بود که لنارد به تمرینات داشت.

خود کوای لنارد درباره اینکه ترکیب لس آنجلس کلیپرز به‌سرعت با یکدیگر هماهنگ شدند گفته بود که این اتفاق کمی غافلگیرکننده است اما شاید اصلاً اینطور به‌نظر نرسد. تریدها و مصدومیت‌های متعدد از سال ۲۰۱۷ ثبات را از گلیپرز گرفت اما هسته اصلی تیم متشکل از پاتریک بورلی، لو ویلیامز و مونترزل هرل به تطبیق یافتن سریع عادت کرده است. در طول پیش‌فصل، این چند نفر فهمیدند که در زمان عدم حضور جرج و مک‌گرودر چگونه باید در زمین جابه‌جا شوند و همچنین با سبک بازی لنارد و تمایلات وی نیز آشنا شدند. لنارد در حالی که تنها یک هفته به آغاز لیگ زمان باقی مانده بود، تلاش فیزیکی جدی در تمرینات را آغاز کرد. سنتر تیم، ایویتسا زوباتس نیز گفته است:

انجام پیک اند رول بسیار آسان شده است زیرا مدافعان به کوای اهمیت فراوانی می‌دهند و فضا برای من کاملاً باز می‌شود. یک‌بار روی نیمکت به او گفتم آنها (حریف) مرتب روی من خطا می‌کند و من نمی‌توانم به تو اسیست بدهم و لنارد پاسخ داد تا زمانی که تو پرتاب‌های آزاد را به امتیاز تبدیل کنی و ما بازی را ببریم، آمار برای من اهمیتی ندارد. این نشان می‌دهد که لنارد چه بازیکنی است.

لنارد در طول ۵۳ دقیقه بازی در دو دیدار اخیر ۵۱ امتیاز کسب کرده است و در مقابل وریرز نیز ۹ اسیست داد که این میزان بالاترین در دوران حرفه‌ای وی محسوب می‌شود. پس می‌توان گفت که تمرینات جدی و سفت‌وسخت تیم با محوریت کوای دلیلی برای این شروع خوب بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *