لیگ بسکتبال NBA ؛ نیویورک نیکس – دنور ناگتس

لیگ بسکتبال NBA دنور ناگتس

در ادامه‌ی مسابقات لیگ بسکتبال NBA، ساعت ۴ بامداد شنبه، ۳ فروردین ماه سال ۹۸، تیم نیویورک نیکس در استادیوم اختصاصی خود یعنی مدیسون اسکوئر گاردن، میزبان دنور ناگتس خواهد بود. نیکس در انتهای جدول کنفرانس شرق قرار دارد و ضعیف‌ترین تیم کل لیگ NBA است ولی از طرف دیگر، ناگتس در رتبه‌ی ۲ کنفرانس غرب جای دارد.  بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال برای این بازی و آشنایی با این دو تیم مقاله‌ای تحلیلی در نظر گرفته است.

نیویورک نیکس؛ بدترین تیم فصل

درباره‌ی نیویورک نیکس دو داده‌ی کاملا متناقض وجود دارد: ۱. این تیم ضعیف‌ترین تیم لیگ است و اکنون با ۱۴ برد و ۵۷ باخت در رده‌ی آخر کنفرانس شرق قرار دارد؛ ۲. بنابر ارزیابی فوربس، این تیم گران‌ترین و ارزشمندترین تیم لیگ NBA است (با قیمت تقریبی ۴ میلیارد دلار). این دو داده تنها در صورتی با هم هماهنگ می‌شوند که فکر کنیم این تیم ثروتمند در حال بازسازی خود است. واقعا هم به‌نظر می‌رسد اینطور است. از ابتدای فصل، دیوید فیزدِیل که در میامی، سابقه‌ی دستیاری اریک اسپولسترا را داشت سرمربی این تیم شده و در نقل و انتقالات زمستانی هم تقریبا نصف تیم را عوض کرد و از تیم اصلی هم تنها امانوئل مودیای و کوین ناکس (بازیکن سال اولی) را نگه داشت و حتی ستارگانی مثل انس کانتر و کریستاپس پُرزینگیس را به فروش رساند. و در عوض دی‌آندره جوردن، با آمار متوسط ۱۲ ریباند و دنیس اسمیت جونیور، با آمار متوسط ۱۴ امتیاز و ۶ پاس گل را به تیم آورده است و به‌نظر در تابستان باید منتظر خریدهای بزرگ این تیم باشیم.

لیگ بسکتبال NBA دی آندره جوردن

نیویورک نیکس، این فصل ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ خود در لیگ بسکتبال NBA را برجای گذاشته و همچنین با ۱۴ باخت پیاپی بدترین نوار باخت تاریخ خود را تجربه کرده است. این تیم در ۱۰ بازی اخیر خود ۱ برد و ۹ باخت کسب کرده و در خانه هم آمار ۷ برد و ۲۶ باخت را ثبت کرده است. ضمنا دنیس اسمت جونیور، امتیازآورترین و بهترین پاسور تیم به‌دلیل مصدومیت احتمالا در بازی حضور نخواهد داشت.

دنور ناگتس ؛ همپای مدافع عنوان قهرمانی لیگ بسکتبال NBA

کسانی که لیگ بسکتبال NBA  را جدی دنبال نمی‌کنند اگر اینکه بشنوند دنور ناگتسِ قدرتمندِ امسال، فصل پیش و ۴ فصل قبل از آن به پلی‌آف صعود نکرده شگفت‌زده می‌شوند. دنور، فصل گذشته و با آمار نسبتا خوب ۵۶٪ برد نتوانست به پلی‌آف صعود کند ولی امسال همه‌چیز فرق کرده است. مایکل مالون که از فصل ۲۰۱۵ سرمربی دنور شده همزمان رهبر بازسازی این تیم نیز شد و در تمام این ۴ سال تیم را پیشرفت داده است. او که عمدتا در تیم‌های دفاعی مانند کلیولند و شارلوتِ سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ کمک‌مربی بوده در این چند سال اخیر هم دنور را تبدیل به یک تیم دفاعی خوب کرده است. اضافه کردن بازیکنان دفاعی‌ای مانند پل میلساپ و گری هریس و میسون پلاملی باعث شده این تیم در مهار سه‌امتیازی‌های حریفان یکی از بهترین تیم‌های لیگ باشد. دنور با متوسط اعطای ۱۰۷ امتیاز به حریفان، ششمین عملکرد دفاعی لیگ را دارد و در بین تیم‌های بالانشین NBA، بهترین خط دفاع را دارد. ولی چنان‌که از دستیار سابق مایک‌ دی‌آنتونی برمی‌آید، تیم‌های مایکل مالون هم زیاد و هم خوب سه‌امتیازی پرتاب می‌کنند (بنابر آمار سایت خبری بسکتبال foxsports، به‌طور متوسط در هر بازی ۳۱ پرتاب و با دقت ۳۶٪). دنور به‌لحاظ تعداد پاس گل بعد از گلدن استیت دومین تیم لیگ است.

لیگ بسکتبال NBA مایکل مالون

آمارهای بالا را که کنار هم بگذاریم متوجه‌ی اهمیت کار مایکل مالون می‌شویم. او با تیمی معمولی و با اتکا به برنامه‌های تیمی (یعنی دفاع منسجم و همکاری خوب و پاس گل بالا) توانسته دنور را به این جایگاه برساند. او تاکنون از ۸ ترکیب آغازین مختلف استفاده کرده تا به بهترین ترکیب خود برسد و این بدان‌معنا است که تیم وی ستارگان زیادی ندارد. مهم‌ترین ستاره‌ی این تیم، قطعا نیکولا یوکیچ است که این فصل تاکنون برای او یک دابل دابل بزرگ بوده، با متوسط ۲۰ امتیاز و ۱۱ ریباند. ریباندها و بلاک‌های او و پل میلساپ تاثیر زیادی در تقویت دفاعی تیم دنور ناگتس داشته است. پوینت‌گارد تیم یعنی جمال ماری که امسال تبدیل به یک ستاره شده با ۱۸ امتیاز و متوسط ۵ پاس گل، در حمله پس از نیکولا یوکیچ بهترین بازیکن تیم است.

دنور اکنون با ۴۷ برد و ۲۲ باخت و دقیقا هم‌امتیاز با گلدن استیت در رده‌ی ۲ کنفرانس غرب قرار دارد. آمار این تیم در خارج از خانه ۱۷ برد و ۱۶ باخت است و در ۱۰ دیدار اخیر ۶ برد و ۴ باخت کسب کرده است.

بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال، آخرین و بهترین تحلیل‌ها و مقالات از لیگ بسکتبال NBA را در اختیار شما قرار می‌دهد. با سایت خبری بسکتبال ما همراه باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *