لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی پورتلند تریل بلیزرز – ممفیس گریزلیز

بلیزرز و گریزلیز لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم به تحلیل وضعیت دو تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز و ممفیس گریزلیز در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۶:۳۰ صبح پنجشنبه ۱۵ فروردین در ورزشگاه پورتلند تریل بلیزرز یعنی مودا سنتر با هم به رقابت بپردازند.

از آنجایی که سه رویارویی پیشین این دو تیم بسکتبال در فصل جاری به‌نفع تیم میزبان به پایان رسیده و با توجه به اینکه تیم میزبان بازی پیش‌رو در جدول رده‌بندی کنفرانس غرب ۱۰ پله از تیم میهمان بالاتر است، تشخیص تیمی که احتمال پیروزی بیشتری دارد کار چندان سختی نیست. اما بازی‌های روزهای پایانی لیگ بسکتبال NBA پر از غافلگیری و اتفاقات دیدنی هستند و مطالعه‌ی این مقاله‌ی تحلیلی هم می‌تواند باعث شود که تماشای این بازی برایتان با لذت بیشتری همراه شود. پس با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

پورتلند تریل بلیزرز: تیم ریشه‌دار لیگ بسکتبال NBA

تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز

وقتی مصدومیت شدید یوسف نورکیچ هم به مصدومیت بلندمدت سی. جی. مک‌کالوم اضافه شد و تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز دوتا از بهترین بازیکنان خود را برای ادامه‌ی فصل عادی و همچنین مرحله‌ی پلی‌آف از دست داد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این تیم نه‌تنها از رقبای خود عقب نماند، بلکه بتواند به پیشی گرفتن از آن‌ها هم ادامه دهد. اما بلیزرز تیمی نیست که موفقیت‌هایش را تماماً مدیون یکی دو بازیکن ستاره باشد و با از دست دادن آن‌ها دیگر چیزی برای ارائه نداشته باشد. این تیم توانسته ۸ بازی از ۱۰ بازی اخیر خود را با پیروزی به سرانجام برساند و از ۴ بازی اخیر خود که همگی در خانه‌ی حریف و بدون حضور یوسف نورکیچ بوده‌اند، ۳ بازی را ببرد. اینکه ایوان ترنر، بازیکن نیمکت‌نشین پورتلند تریل بلیزرز در بازی اخیر آن‌ها مقابل مینه سوتا تیمبرولوز تریپل-دابل انجام داده (۱۳ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ پاس گل ثبت کرده) نشان می‌دهد که امسال با چه بلیزرزِ آماده‌ای روبرو هستیم.

تیم بسکتبال ایالت اورگون اکنون از نظر تعداد برد و باخت با تیم ایالت تگزاس، یعنی هیوستون راکتس برابر است و از آنجایی که در سه رویارویی آن‌ها در این فصل، پورتلند دوبار پیروز شده، آن‌ها اکنون بالاتر از هیوستون در جایگاه سوم کنفرانس غرب در لیگ بسکتبال NBA قرار گرفته‌اند. آن‌ها بعد از رویارویی با ممفیس گریزلیز، دو بازی پیاپی با دنور ناگتس خواهند داشت و با توجه به اینکه بازی‌های ناگتس در روزهای باقیمانده از فصل عادی اصلاً بازی‌های آسانی نیستند، این امکان همچنان برای بلیزرز وجود دارد که فصل را در جایگاه دوم کنفرانس غرب و جایگاه نخست منطقه‌ی شمال غربی به پایان برساند.

خرس‌های ممفیس: زخمی‌تر از همیشه

ممفیس گریزلیز بهترین سایت بسکتبال

ضعف اساسی تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز در حمله و امتیازگیری در این فصل از لیگ بسکتبال NBA باعث شد که با وجود اینکه آن‌ها دومین دفاع قدرتمند لیگ را دارا بودند، نتوانند نتیجه بگیرند و حالا در روزهای پایانی فصل عادی در جایگاه سیزدهم کنفرانس غرب باشند. ممفیس گریزلیز در نقل‌وانتقالات میانه‌ی فصل تغییرات خوبی در ترکیب خود داد و با اضافه کردن یوناس والانسیوناس و اوری بردلی، توانست حمله‌ی خود را هم تقویت کند و اکنون با یک دفاع بی‌نظیر و حمله‌ای متوسط می‌توانست حتی برای تیمی در حدواندازه‌های پورتلند تریل بلیزرز هم دردسرساز شود… اگر آفت مصدومیت دست از سر خودشان برمی‌داشت!

یوناس والانسیوناس، کایل اندرسون، جارن جکسون جونیور، سی. جی. مایلز و دیلون بروکس همگی مصدومیت‌هایی دارند که باعث می‌شوند در بازی‌های باقیمانده‌ی ممفیس گریزلیز در این فصل حضور نداشته باشند. اما طومار مصدومان این تیم ادامه دارد. اوری بردلی و جوکیم نوا هم مصدوم هستند و شاید به یکی دو بازی آخر تیم در این فصل برسند و مایک کانلی،‌ بهترین بازیکن تیم هم به‌علت ناراحتی در پاشنه‌ی پا در بازی اخیر مقابل لس آنجلس کلیپرز حضور نداشت و حضور وی در بازی پیش‌رو هم در هاله‌ای از ابهام است. اما خبر خوب برای ممفیس گریزلیز این است که فینیکس سانز در این فصل آنقدر باخته که حتی اگر تک‌تک بازیکنان آن‌ها مصدوم شوند هم باز به قعر جدول کنفرانس غرب نمی‌رسند.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. منتظر مطالب بعدی سایت بسکتبال ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *