ویروس کرونا و تاثیر آن روی لیگ بسکتبال NBA

چند روز پیش بود که خبر رسید تست کرونای رودی گوبر بازیکن تیم یوتا جاز مثبت بوده است و این خبر سروصدای در لیگ بسکتبال NBA کرد. در همین راستا بر اساس بیانیه رسمی منتشرشده در وبسایت مسابقات NBA، مقامات لیگ به‌علت نگرانی‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا در میان بازیکنان و اعضای تیم‌ها، ادامه مسابقات فصل جای را به حالت تعلیق درآوردند.

متن اعلامیه منتشرشده به صورت زیر است:

دقایقی قبل، NBA اعلام کرد تست اولیه یکی از بازیکنان یوتا جز (رودی گوبر) برای ویروس کوید-۱۹ مثبت اعلام شده است. نتیجه این تست اندکی قبل از شروع دیدار بین یوتا جز و اوکلاهاما سیتی تاندر در چساپیک انرژی آرنا مشخص شد. در آن لحظه برگزاری بازی لغو شد. بازیکن مورد نظر در استادیوم حضور نداشت. با پایان برنامه بازی‌های پنجشنبه، NBA تا اطلاع ثانوی برگزاری مسابقات را به حالت تعلیق درمی‌آورد. NBA از این وقفه استفاده می‌کند تا اقدامات بعدی در رابطه با پاندمی ویروس کرونا را بررسی نماید.

در همین مورد اخبار زیادی پیرامون این ویروس و بسکتبال NBA منتشر شده است که بدین شرح است:

به گزارش ESPN، با اعلام رسمی باشگاه، تست کرونای اعضای تیم تورنتو رپترز منفی اعلام شد. رپترز آخرین تیمی بود که در ایالت کلرادو مهمان یوتا جاز و بازیکنانی چون رودی گوبر و دانوان میچل بود. در بیانیه رسمی باشگاه تورنتو آمده است که بازیکنان این تیم چهارشنبه شب در سالت لیک سیتی تست کرونا دادند. البته که حتی با منفی اعلام شدن تست کرونای بازیکنان رپترز همچنان از آنان خواسته شده تا ۱۴ روز را در قرنطینه طی کنند چون طبق تشخیص سازمان بهداشت عمومی کانادا، بازیکنان تورنتو با شخصی که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده، در ارتباط بوده اند. بازیکنی که بیشترین حساسیت در خصوص کرونا روی او وجود داشت، سرج ایباکا بود. ایباکا در جریان بازی با یوتا، مامور اصلی مهار گوبر بود و بارها با این بازیکن برخورد داشت. همچنین توپی که در اختیار گوبر بود، ایباکا در حین پرتاب پنالتی با لب های خود لمس کرد و بر آن بوسه زد. این موضوع باعث شده بود تا حساسیت ویژه ای در خصوص ایباکا به وجود آید. اما اکنون مشخص شد که ایباکا کرونا نگرفته است.

ویروس کرونا و تاثیر آن روی لیگ بسکتبال NBA

ویروس کرونا و تاثیر آن روی لیگ بسکتبال NBA
به گزارش آدرین ویناروسکی، خبرنگار مشهور ESPN، پس از رودی گوبر و دانوان میچل، کریستین وود، بازیکن تیم دیترویت پیستونز سومین بازیکن NBA است که تست کرونای او مثبت اعلام شد. در بیانیه رسمی باشگاه دیترویت با تاکید بر مثبت بودن تست کرونای وود آمده است:

کریستین برای مبارزه با ویروس کرونا در قرنطینه و تحت مراقبت تیم پزشکی باقی خواهد ماند. وود شنبه هفته قبل به مصاف یوتا جاز و رودی گوبر رفت و در این بازی موفق به کسب ۳۰ امتیاز برای تیمش شد. در این بازی وود و گوبر ۶۳ بار با هم برخورد داشتند. گفتنی است در ۵ دقیقه و ۵۱ ثانیه مانده به پایان بازی نیز این دو بازیکن با هم درگیر شدند که این درگیری با ورود بروس براون، بازیکن ۲۳ ساله دیترویت خاتمه یافت. در این خصوص، براون نیز با گوبر برخوردهایی داشت اما به نظر او به بیماری کرونا مبتلا نشده است. نکته ویژه در این خصوص، فرم فوق العاده وود است. این بازیکن جوان در بهترین فرم دوران بازی گری اش قرار داشت و در آخرین بازی خود برابر فیلادلفیا سونی سیکسرز ۳۲ امتیاز کسب کرده بود.

گوبر امیدوار است که ماجرای او مانند یک هشدار و درس عبرت عمل کند و باعث شود همه مردم این بیماری را جدی بگیرند. متن پیامی که این بازیکن فرانسوی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده به‌صورت زیر است:

من می‌خواهم از همه بابت ابراز نگرانی و حمایت‌شان در 24 ساعت اخیر تشکر کنم. پس از آنکه بیماری‌ام تشخیص داده شد احساسات بسیار مختلفی را پشت سر گذاشتم. بیشتر احساس ترس، اضطراب و شرمندگی داشتم. اولین و مهمترین چیز این است که می‌خواهم از تمام افرادی که شاید من آنها را در خطر قرار دادم عذرخواهی عمومی کنم. در آن زمان، اصلا نمی‌دانستم که مبتلا شده‌ام. بی‌دقتی کردم و هیچ بهانه‌ای نیست. امیدوارم داستان مثل یک هشدار باشد و باعث شود همه این موضوع را جدی بگیرند. من با استفاده از تجربه‌ام هرکاری که بتوانم خواهم کرد تا دیگران را حمایت و از این بیماری آگاه کنم و جلوی گسترش ویروس را بگیرم. من تحت مراقبت خیلی خوبی قرار دارم و به‌زودی بهبود خواهم یافت. از شما بابت حمایت‌تان ممنونم. همه را تشویق می‌کنم که تمام اقدامات لازم را برای در امان ماندن و سالم بودن انجام بدهند. با عشق.


روز چهارشنبه بود که تست کرونای گوبر در شهر اوکلاهما و پیش از دیدار یوتا جز برابر تاندر مثبت اعلام شد. این اتفاق باعث شد تا نه‌تنها بازی جز-تاندر لغو شود بلکه در نهایت منجر به تعطیلی فصل عادی NBA نیز شد. اما انتقادات از گوبر زمانی بالا گرفت که مشخص شد این بازیکن قبلا در اقدامی بلاهت‌وار میکروفون‌های کنفرانس خبری را لمس کرده بود تا عدم ترس خود از کرونا را ثابت کند. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. یک روز بعد، تست کرونا داناوان میچل، دیگر بازیکن جز نیز مثبت اعلام شد و به‌گفته سایر بازیکنان جز، بی‌احتیاطی‌‌های گوبر در رختکن تیم باعث ابتلای میچل به کوید-۱۹ شده است. همچنین بر اساس گزارش کریس هینز از یاهو اسپرتس، NBA قصد ندارد گوبر را به‌علت بی‌انضباطی‌های مذکور جریمه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *