با هشت بسکتبالیست‌ استرالیایی لیگ حرفه‌ای NBA آشنا شوید

بسکتبالیست استرالیایی

هرچند ایالات متحده مهد بسکتبال بوده – و یا شاید در آینده نیز خواهد بود – اما استرالیا نیز از غافله عقب نمانده و در حال توسعه نقاط قوت خویش در این ورزش پرطرفدار است. استرالیایی‌ها سال‌های سال است که در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا یا NBA در حال بازی هستند اما آنطور که باید و شاید در رده‌های بالا قرار نداشته‌اند.
هم‌اکنون هشت بسکتبالیست استرالیایی وجود دارند که در شش تیم NBA بازی می‌کنند – تقریباً بیشتر از هر ملیت دیگری. نکته قابل‌توجه اینجاست که برخی از این بازیکنان در میان سوپراستارهای بسکتبال جهان جای دارند.

 

Patty Mills :
میلز چندین فصل است که در سن آنتونیو اسپرز در حال بازی است. مدت‌های مدیدی است که میلز را به عنوان برترین بسکتبالیست استرالیایی می‌شناسند و او توانسته فرمش را در NBA ثابت نگه دارد و افت نکند. هرچند شاید او لیاقت بهتر از اینها را داشته باشد اما تیم مربیگری اسپرز تصمیم گرفته‌اند که این بازیکن باتجربه را بر روی نیمکت نگه دارند و به جوانان فرصت بازی بیشتری بدهند. با این حال در سال‌های پیش رو انتظار داریم بازی‌های چشمگیری را از وی ببینیم.

 

Ben Simmons:
سیمونز سومین بسکتبالیست استرالیایی بود که فقط در عرض ۱۱ سال توانست انتخاب شماره یک درفت NBA شود و تیم او یعنی فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز در سال ۲۰۱۶ او را از درفت انتخاب کردند. هر چند او قرار است نقش بسزایی را در تیم سونتی‌سیکسرز ایفا کند اما قدرت بالقوه او بینهایت بالاست. او هم‌اکنون برای بومرز (لقب تیم ملی بسکتبال استرالیا) بازی می‌کند و جالب است بدانید که وی فقط ۲۰ سال سن دارد و این انتظار را می‌توان داشت که تا سالیان سال برای تیم ملی استرالیا بدرخشد.
او فقط با بازی در یک فصل در بسکتبال آمریکا توانست واجد شرایط (درفت) شود. وی پیش از آن در بسکتبال دانشگاهی مشغول به فعالیت بود. وی فصل مزبور را با دریافت عناوین ارزشمند و معتبری چون عضویت در تیم All American و بهترین بازیکن جوان از سوی انجمن نویسندگان بسکتبال آمریکا به پایان رساند.

 

Andrew Bogut:
بوگوت یکی از باتجربه‌ترین بسکتبالیست‌های استرالیایی است که از زمانی که در سال ۲۰۰۵ از فهرست درفت انتخاب شد، در لیگ NBA مشغول به بازی است. وی تا کنون در تیم‌های متعددی بازی کرده است که عبارتند از میلواکی باکس (۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲)، گولدن استیت واریرز (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶)، دالاس ماوریکس (۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷) و کلیولند کاوالیرز (۲۰۱۷). وی توانست در سال ۲۰۰۶ در جمع تیم تازه‌کارهای NBA، در سال ۲۰۱۰ در تیم سوم بهترین‌های NBA (all-NBA) و در سال ۲۰۱۵ در تیم دوم برترین مدافعان NBA قرار بگیرد.
متأسفانه در مارس ۲۰۱۷ وی دچار شکستگی در ناحیه پا شد و همین امر منجر به فسخ قرارداد از سوی مسئولین کلیولند کاواریرز شد. آینده وی در NBA در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تنها زمانی می‌توان درباره این موضوع اظهارنظر کرد که وی دوباره به میادین بازی بازگردد.

 

Thon Maker:
زمانیکه ثون میکر تنها ۲۰ سال سن داشت، از وی به عنوان یکی از آینده‌دارترین بسکتبالیست‌های حال حاضر NBA یاد می‌کردند. این بسکتبالیست استرالیایی سودانی‌الاصل از سوی تیم میلواکی باکس به عنوان انتخاب شماره ۱۰ از درفت ۲۰۱۶ جذب گردید. وی در ۶۳ مسابقه در فصل گذشته بازی کرد که در ۴۰ تای آنها از ابتدا در میدان حضور داشت و به نظر می‌رسد در آینده تبدیل به یکی از بازیکنان قدرتمند و تأثیرگذار باکس شود.

 

Matthew Dellavedova:
دلاودووا دومین بازیکن استرالیایی تیم میلواکی باکس است. وی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به مدت چهار سال برای کلیولند کاوالیرز بازی کرد که در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی NBA همراه با این تیم شد. متیو در سال ۲۰۱۶ به باکس نقل‌مکان کرد و به نظر می‌رسد در سال‌های آتی تبدیل به یکی از بازیکنان تأثیرگذار و بزرگ باکس شود.
دلاودووا برای تیم ملی استرالیا در مسابقات متعددی بازی کرده است از قبیل المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، جام جهانی ۲۰۱۴ و چند جام قهرمانی اقیانوسیه FIBA.

 

Aron Baynes:
باینز یکی از بسکتبالیست‌های استرالیایی است که در نیوزیلند به دنیا آمده و از سال ۲۰۰۹ به شکل حرفه‌ای بسکتبال را دنبال می‌کند. در این مدت وی برای شش تیم بزرگ بازی کرده است که از آن میان می‌توان به لوتوووس ریتاس (لیگ بسکتبال لیتووانی، ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰)، ایکاروس کالیته‌آس (لیگ بسکتبال یونان، ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲)، یونیون اولیمیجا (لیگ بسکتبال اسلوونی، ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳) و سن آنتویو اسپرز اشاره کرد. اواسط ۲۰۱۵ وی به تیم دیترویت پیستونز رفته و توانست نقش مهمی را به عنوان بازیکن لایه دو ایفا کند.

 

Joe Ingles:
جو اینگلز نیز در طول عمر حرفه‌ای پربار و پرافتخارش برای تیم‌های متعددی در اروپا و آمریکا بازی کرده است. وی در سال ۲۰۱۴ به تیم یوتا جاز پیوست. وی پس از نمایش بی‌نظیری که در جام جهانی ۲۰۱۴ از خود نشان داد، برای نخستین بار توسط تیم لوس‌آنجلس کلیپرز انتخاب شد. اما کلیپرز تنها پس از پنج بازی پیش فصل قراردادشان را با وی فسخ کردند و تنها دو روز بعد این جاز بوده که با وی قرارداد بست. وی در طول دوران حرفه‌ای خود در NBA، در ۲۵۳ مسابقه بازی کرده و در ۷۱ تا از آنها از ابتدا در میدان حضور داشته است.

 

Dante Exum:
اگزوم دومین بازیکن استرالیایی یوتا جاز است. وی مسیر جالبی را برای رسیدن به NBA پشت سر گذاشته است زیرا پس از پایان دوران دبیرستان در سال ۲۰۱۳، وارد عرصه بسکتبال دانشگاهی نشد. وی به طور مستقیم وارد درفت شده و در سال ۲۰۱۴ به عنوان نفر پنجم از درفت انتخاب شد. هرچند پس از درفت تنها دو فصل را بازی کرد (به دلیل پارگی رباط صلیبی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ را از دست داد) اما تاکنون توانسته در ۱۵۵ بازی حضور مؤثری داشته باشد. وی در ۶۷ تا از این مسابقات از ابتدا در میدان حضور داشته و توانسته یکی از MVP های موفق و آینده‌دار جاز به حساب آید.

استرالیایی‌ها به خوبی توانسته‌اند در لیگ NBA و عرصه بین‌المللی خودنمایی کنند. بومرها با امید به هشت بازیکن لژیونر خود در NBA امید زیادی به موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *