• صفحه خانگی
  • >
  • مسابقات
  • >
  • ۴ بازیکن از حضور در تیم ملی آمریکا برای جام جهانی بسکتبال انصراف دادند

۴ بازیکن از حضور در تیم ملی آمریکا برای جام جهانی بسکتبال انصراف دادند

مطابق منابع رسمی و اعلام شده، دیمین لیلارد، بردلی بیل، توبایس هریس و دمار درازن نیز تیم ملی آمریکا را در جام جهانی 2019 همراهی نخواهند کرد. همینطور علاوه بر این بازیکنان، زایان ویلیامسون، ستاره تازه وارد نیوراورلانز پلیکانز نیز اعلام کرده که از لیست تیم ملی آمریکا، خارج خواهد شد.

لیلارد، هریس، بیل درازن از لیست تیم ملی آمریکا کنار رفتند

ویلیامسون قصد دارد که برای اولین فصل حضورش در NBA، تمرینات پیش فصل خوبی را با هم بازی های جدیدش پشت سر بگذارد و به این دلیل، در جام جهانی به همراه آمریکا حضور نخواهد داشت.

همینطور به گفته وکیل بردلی بیل، او و همسرش در طول تمرینات آماده سازی و مسابقات جام جهانی، منتظر به دنیا آمدن فرزند دوم خود هستند و این مسئله، دلیل عدم حضور بیل در تیم ملی آمریکا عنوان شده است. توبایس هریس نیز دلیل عدم حضور خود را، تمرکز بر روی تمرینات آماده سازی به همراه فیلادلفیا سونی سیکسرز، اعلام کرده است.

از طرفی، روز گذشته نیز دیمین لیلارد، گارد پورتلند تریل بلیزرز و دمار درازن، ستاره سن آنتونیو اسپرز، به عنوان هفتمین و هشتمین بازیکنانی مطرح شدند که نام خود را از لیست تیم ملی آمریکا برای جام جهانی خط زدند تا این دو بازیکن نیز جزئی از ترکیب تیم ملی آمریکا برای جام جهانی بسکتبال نباشند.

البته تصمیم کوین لاو نیز هنوز مشخص نیست و این بازیکن نیز ممکن است حاضر به حضور برای تیم ملی کشورش در جام جهانی بسکتبال نباشد. گفتنی است که با این حال، کمبا واکر، گارد بوستون اعلام کرده که برای تیم ملی آمریکا به میدان خواهد رفت و همینطور کایل لاوری نیز علیرغم عمل انگشت شستش که به تازگی انجام شده است، اعلام کرده که قصد بازی کردن برای کشورش را خواهد داشت.

گفتنی است که پیش از این بازیکنان، آنتونی دیویس، جیمز هاردن، اریک گوردن و سی جی مک کالم نیز از حضور در ترکیب تیم ملی آمریکا برای جام جهانی پیش رو امتناع کرده بودند.

تمرینات تیم ملی آمریکا برای جام جهانی، از پنجم آگوست در لاس وگاس آغاز می شود و روز ۱۷ آگوست، ۱۲ نفر نهایی لیست تیم ملی آمریکا، رسما اعلام می شوند. گفتنی است که جام جهانی بسکتبال، از اول تا 15 سپتامبر در چین برگزار می شود اما تیم ملی آمریکا، از یک هفته قبل کمپی در استرالیا خواهد داشت و چند بازی تدارکاتی انجام خواهد داد.

گفتنی است که طبق گفته مسئولان آمریکایی، این تعداد انصراف از بازی اصلا عجیب نیست و تیم ملی آمریکا، در سال ۲۰۱۰، ۱۲ بازیکن جدید نسبت به المپیک ۲۰۰۸ داشت و در سال ۲۰۱۴ نیز ۱۱ بازیکن جدید نسبت به المپیک ۲۰۱۲ داشت.

اگرچه به گفته منابع و مدیربرنامه های بازیکنان، اصلی ترین دلیل عدم حضور بازیکنان در لیست تیم ملی آمریکا، جابجایی زمان این بازی هاست که به سال قبل از المپیک منتقل شده و این مسئله باعث می شود که برخی از بازیکنان، دو تابستان پیاپی را بدون استراحت و در خدمت تیم ملی باشند. همینطور دلیل دوم آن ها، نزدیک شدن پایان جام جهانی به آغاز کمپ های تمرینی NBA است که بازیکنان را خسته می کند.

اگرچه برخی از بازیکنان نیز در طول فصل عادی برای بازی به کشور های دیگر می روند که این تعداد نسبت به قبل افزایش یافته و مثلا، دیویس با لیکرز به چین و هاردن و گوردن با هیوستون به ژاپن می روند.

تیم ملی آمریکا

از جیلن براون، مارکوس اسمارت، دی آنجلو راسل و جولیوس رندل، به عنوان بازیکنانی یاد می شوند که ممکن است در روزهای آینده برای جبران بازیکنان خارج شده از لیست، به کمپ تمرینی آمریکا دعوت شوند و با تیم ملی آمریکا، تمرین کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *