آموزش بسکتبال | چگونگی بازی بسکتبال پایه برای مبتدی‌ها

بازی بسکتبال

تاکنون مقالات زیادی در مورد آموزش بسکتبال مطالعه کردید که همه آنها یک هدف کلی را دنبال می‌کنند.

آیا شما فردی هستید که تازه می خواهید بازی بسکتبال را یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟

بسکتبال یکی از چالش برنگیز ترین، لذت بخش ترین و در عین حال هیجان انگیز ترین بازی ها است. بسکتبال معمولا در یک سالن چهار گوش انجام می شود.

این ورزش سخت نیست. برای اینکه بدانید چگونه این بازی را انجام دهید، تنها نیاز دارید که با تمرین زیاد آموزش ببینید.

اگر قادر باشید تا قوانین پایه ای را بیاموزید، می توانید یک بازیکن حرفه ای شوید. شما نیاز دارید تا دریبل زدن، دفاع کردن، پریدن و پرتاب را یاد بگیرید. این ها شما را قادر می سازند تا فرآیند آموزش را با خیال راحت پشت سر بگذارید.

در پست پایین، تمام قوانینی که مبتدی ها باید بدانند را آورده ام.

بسکتبال برای مبتدی ها

به عنوان یک فرد آماتور اگر قوانین بازی را ندانید یاد گرفتن و شروع کردن سخت خواهد بود. بنابراین لازم است تا با چیزهای پایه مانند دریبل، پاس و شوت را شروع کنید. بازی بسکتبال دارای تعداد کمی تمرین است که طراحی شده اند تا شما را به عنوان یک فرد مبتدی کمک کند تا راحت تر قواعد دفاع و حمله را بیاموزید.

دانستن این تمرین ها آموزش تان را سرعت می بخشد. و این به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی مهارت های بسکتبالی تان را در یک دورۀ زمانی کوتاه بهبود بخشید. در ادامه 4 مهارت اصلی که برای آن ها نیاز به تمرین دارید آمده است:

 1. حمل توپ

اولین مهارت چگونگی حمل توپ است. بسکتبال اساسا مستلزم دریبل توپ در سالن است. بنابراین نیاز دارید تا چندین حرکت دریبل را یاد بگیرید برای اینکه با مالکیت توپ آشنا بشید.

انجام برخی دریبل ها و تمرین های ایستا شما را قادر می سازد تا توپ را به درستی در طول جلسات تمرین حرکت دهید.

دریبل – این همراه با دیگر افرادی که آموزش می بینند انجام می شود. هنگامی که توپ را دریبل می زنید، باید از دیگر بازیکنان  توسط فرد صاحب توپ جلوگیری شود.

تمرین های ایستا – در اینجا برخی تمارین را حول پاهایتان با ارتفاع گوناگون انجام می دهید. همچنین می توانید دریبل را با عبور دادن توپ از میان پاها بدون اینکه در سالن حرکت کنید انجام دهید.

همچنین:

صندلی های نزدیک بهم – این تمرین معمولا با شش صندلی انجام می شود. نیاز دارید آن ها را در دو ردیف سه تایی بچینید. حال با مهارت های متفاوت مانند شکل 8 از میان هر صندلی عبور کنید.

 

 

بازی بسکتبال

 2. شوت

برای این که قادر به امتیاز گیری باشید نیاز دارید تا شوت زدن را بدانید. تمام بازیکنان مبتدی نیاز دارند تا این مهارت را با روش های پرتاب متفاوت یاد بگیرند.

در اینجا تمرین سبد داریم.

در تمرین هوایی با توپ چندین بازیکن با توپ وجود دارد. همه شما در پست مهاجم، در منطقۀ البو، پرتاب و شوت قرار دارید.

تمرین سبد با یک توپ انجام می شود اما با بازیکنانی در سمت راست و چپ سالن. بازیکن در سمت راست یک پرتاب انجام می دهد درحالی که بازیکنان سمت چپ می دوند تا ریباند را جهت پرتاب انجام دهند. آنگاه توپ از یک بازیکن به بازیکن دیگری در سمت راست برای ادامۀ تمرین فرستاده می شود.

 3. پاس دادن

این مهم ترین بخش است. نیاز دارید تا توپ را به هم تیمی های تان پاس دهید.

هنگامی که آموزش می بینید نیاز دارید بدانید که چگونه پس را بیاندازید. نیاز دارید تا چندین پاس به هم تمرینی ها بدهید. همچنین، نیاز دارید تا توپ را مستقیما بالای سر خود بگیرید.

پاس های پرتابی در بسکتبال نیز مهم هستند. در اینجا هنگامی که توپ را می اندازید، باید زمین را حدود سه چهارم میان خود و هم تیمی تان هدف قرار دهید.

 4. تمرین های دفاعی / تهاجمی

نیاز است که یاد بگیرید یک مدافع یا مهاجم باشید. در طول این بازی بسیاری تغییرات وجود دارد بنابراین باید تمرین های دفاعی و تهاجمی را بدانید.

یک تمرین تهاجمی: این یک درگیری با بازیکنان است که در زیر هر سبد اتفاق می افتد. اولین بازیکنان از هر دو طرف با سرعت به سمت سبد های مخالف حرکت می کنند در حالی که بازیکنان مقابل آماده هستند تا تمرین ریباند را انجام دهند.

یک تمرین دفاعی: به هنگام تمرین این روش، به دو بازیکن که میان توپ ایستاده اند نیاز دارید. یکی مدافع و دیگری مهاجم. پس از اشاره زدن، بازیکن مدافع باید در موقعیت خود از رسیدن بازیکن مقابل به توپ جلوگیری کند.

بازی بسکتبال

در کجا بسکتبال بازی کنید

این ورزش را می توان در داخل و خارج سالن انجام داد. تمام این ها بستگی دارد که کجا را ترجیح می دهید.

بازی بسکتبال در سالن انجام می شود. به نزدیک ترین سالن در دسترس بروید و تمرین کنید. اگر سالنی نزدیک تان نیست نگران نباشید. این ورزش می تواند در باشگاه انجام شود زیرا فضای کافی برای آموزش مهارت ها وجود دارد.

با این وجود، به عنوان کسی که می خواهد بسکتبال یاد بگیرد نباید در سالن های عمومی بازی کنید زیرا احتمال دارد توسط کارشناسان به چالش کشیده شوید و آن را نهایتا رها کنید. برخی از جاهایی که برای بازی مناسب است:

حیاط خلوت

باشگاه

حیاط مدرسه

مرکز اجتماعات محلی

بازی بسکتبال

آیا آرزو دارید که به یک بازیکن حرفه ای در بازی بسکتبال تبدیل شوید؟

یک مربی خوب بگیرید تا شما را کمک کند. باید فردی را بیابید که با تجربه باشد و به خوبی به شما آموزش دهد.

شما باید پرتاب کردن را یاد بگیرید. فقط از طریق پرتاب کردن می توانید امتیاز بگیرید. دلیل آن است که بیاموزید چگونه یک پرتاب کنندۀ موثر باشید. به علاوه، باید بیاموزید که چگونه حریف را متوقف کنید.

دریبلی که در سالن بازی از آن استفاده می کنید باید بسیار پیشرفته باشد. این تنها می تواند از طریق یک موقعیت مناسب بدست بیاید. این که بدانید پاها و دست هایتان را چگونه نگه دارید نیز اهمیت دارد.

پریدن در این بازی بسیار اهمیت دارد. پرش های بلند به شما این امکان را می دهد تا از حریفتان، ریباند و پرتاب بگیرید. بنابراین، باید پرش صحیح را بیاموزید.

چندین نکته وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر تمرکز کنید. یک گرم کردن خوب پیش از بازی به شما کمک می کند تا ضربان قلب تان پیش از شروع تمرین افزایش یابد.

نکته ها:

شما باید همیشه با دست غیر تخصصی تان دریبل کنید. این کار شما را قادر خواهد ساخت تا توپ را با هر دو دست نگه دارید.

هرگز رها نکنید. اگر فکر می کنید زمان زیادی طول می کشد تا مهارت را بیاموزید هرگز آن را رها نکنید. اصرار ورزیدن یکی از مهم ترین راه ها برای عالی شدن است.

به عنوان یک فرد مبتدی، همیشه از مربی یا بازیکنان حرفه ای دیگر نکاتی را بیاموزید. با این کار، قادر خواهید بود تا بازی را سریع تر بیاموزید.

به قدر کافی آب بنوشید. این بازی نیاز به دویدن زیاد دارد. دویدن باعث عرق کردن و درنتیجه آب زیادی را از بدن می گیرد. نیاز دارید تا آب کافی بنوشید.

اگر فکر می کنید که می خواهید مانع از آسیب مچ پا / قوزک شوید یک جفت کفش برای قوزک پا بگیرید. همچنین، می توانید یک مچ بند بگیرید.

جوراب بسکتبال بخرید تا مانع ایجاد تاول شود.

شرت های مناسب بسکتبال نیز کمک خواهد کرد.

بازی بسکتبال

هشدار

استراحت کنید. این فعالیت بسیار خسته کننده است بنابراین اگر حس خستگی کردید، بازی را متوقف و کمی استراحت کنید. این یک بازی سرگرم کننده است، نباید این فرآیند را به شدت انجام دهید زیرا برای بدن تان خوب نیست.

همچنین نیاز دارید هر مرحله ای را که پشت سر می گذارید عالی شوید. بر روی تمرین ها تمرکز کنید تا سریع تر بیاموزید و در این بازی حرفه ای شوید.

حرف آخر

برای آموزش بسکتبال و حرفه ای شدن در آن نیاز دارید تا مهارت های پایه ای بازی را بدانید. شش مهارت مستقیم وجود دارد که به عنوان شروع کننده نیاز دارید. بنابراین باید قواعد را یاد بگیرید و انجام دهید تا در این بازی کارشناس و حرفه ای شوید.

علاوه بر این نیاز دارید تا به لحاظ فیزیکی شکل بگیرید تا بتوانید در سالن بازی حرکت کنید و مانع آسیب ها شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *