آیا لبران جیمز هنوز هم بهترین بازیکن ان بی ای است؟

این فصل ان بی ای یکی از ناامیدکننده ترین فصل های حضور ستاره لس آنجلس لیکرز، لبران جیمز در ان بی ای است. وی در این فصل برای اولین بار پس از بیش از یک دهه موفق به حضور در رقابت های حذفی نشده است. اما آیا این آغاز افول یک ستاره است؟ آیا لبران جیمز به دورانی نزدیک می شود که دیگر بهترین بازیکن ان بی ای قلمداد نخواهد شد؟ ادامه مطلب را با بسکتفا همراه باشید تا این مسئله را موشکافی کنیم.

اولین تجربه آسیب دیدگی لبران جیمز با لیکرز

لبران جیمز برای سومین بار در دوران حرفه ای خود و در سال 2018 تصمیم به جدایی از کلیولند کاوالیرز و پیوستن به لس آنجلس لیکرز گرفت. این مسئله باعث شد بسیاری با خوش‌بینی به قضیه نگاه کنند و نه تنها از حضور دوباره لیکرز در پلی آف ابراز امیدواری کردند، بلکه این احتمال را دادند که جیمز قادر به رساندن لیکرز به عنوان قهرمانی خواهد بود.

در ابتدا همه چیز بر وفق مراد پیش می رفت و تیم لیکرز رکورد چهارم کنفرانس غرب را در اختیار داشت و با یک رویارویی با تیم گلدن استیت واریرز به استقبال کریسمس می رفت. ناگهان ابرهای تیره ناامیدی آسمان تیم لیکرز را فراگرفت و لبران جیمز در بازی با واریرز دچار مصدومیت شد. این مصدومیت به قیمت از دس

ت دادن 17 بازی برای او تمام شد.

 

قبل از وقوع این ماجرا، لبران جیمز یکی از مستحکم ترین بازیکنان ان بی ای بود و 94 درصد بازی ها را برای تیم های خود انجام داده بود. جیمز قبل از مصدومیت هیچگاه بازی های پلی آف را از دست نداده بود. همین مسئله بود که او را از بقیه جدا می کرد و باعث شده بود بسیاری او را یکی از گزینه های بهترین بازیکن تاریخ قلمداد کنند.

وی هنگام برگشت از مصدومیت کاملاً مشخص بود که هنوز آمادگی کامل را ندارد و نمی تواند تا انتهای فصل حضور مؤثری در زمین بازی داشته باشد. با این وجود لبران توانست با میانگین 27.4 امتیاز از 51 درصد پرتاب و 8.5 ریباند و 8.3 پاس گل در 55 بازی عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارد. جدای از بازدهی بالای او، این سؤال باز هم باقی بود که آیا او هنوز هم بهترین بازیکن ان بی ای است؟

رنکینگ شماره 3 توسط ای‌اس‌پی‌ان

برای چندین پیش فصل اخیر، ای اس پی ان یک لیست رده بندی از بازیکنان ان بی ای برای فصل آتی تهیه می کند و این لیست همواره محل بحث و تبادل نظر فراوانی بوده است. برای اولین بار پس از فصل 12-2011 لبران جیمز در این لیست مقام سوم را کسب کرد و پشت سر یانیس آنتتوکومپو (شماره 1) و کووای لنارد (شماره 2) قرار گرفت.

همین مسئله باعث شد که افراد بسیاری در خصوص بهترین بودن جیمز تردید کنند. وی طولانی ترین مصدومیت خود را پشت سر گذاشته است و پس از 13 سال در رقابت های حذفی حضور ندارد.

این لیست مشوقی برای دو بازیکن شماره اول آن است که بهترین عملکرد دوران حرفه ای خود را بر جای گذاشته اند. آنتتوکومپو به پیشرفت قابل ملاحضه خود ادامه می دهد و اولین جایزه با ارزش ترین بازیکن ان بی ای را از آن خود کرد. کووای لنارد نیز بدون شک با توجه به عملکرد قابل تحسین خود در رقابت های حذفی در بالای زنجیره غذایی ان بی ای قرار گرفته است.

البته لبران جیمز هنوز هم در میان بزرگان بازی می کند اما آسیب دیدگی جدید و طولانی مدت او است که شائبه های زیادی در خصوص بهترین بودن و در صدر ماندن او در ادامه و فصول آتی ایجاد کرده است.

شانس لبران جیمز برای اثبات بهترین بودن

لبران جیمز هنوز این شانس را دارد که با عملکرد خیره کننده در فصل آتی خود را دوباره به عنوان بهترین بازیکن ان بی ای ثابت کند. سؤال اینجا است که آیا جیمز در هفدهمین فصل حضور خود در رقابت های حرفه ای ان بی ای قادر خواهد بود عملکرد گذشته را دوباره تکرار کند یا خیر؟ با توجه به پتانسیل بالای او بدون شک این امکان وجود دارد.

برای اولین بار در بیش از یک دهه او یک پیش فصل کامل را برای تمرکز روی سلامت جسمانی و وضعیت بدن خود داشته است. همین مسئله این احتمال را به وجود می آورد که حضور او حتی از گذشته نیز قدرتمندتر و با صلابت تر باشد. البته او در این فصل یکی از بهترین بازیکنان ان بی ای یعنی آنتونی دیویس را نیز کنار خود خواهد داشت. دیویس در لیست معرفی شده ای اس پی ان در جایگاه پنجم جای دارد. وی در 15 ژوئن امسال از نیو اورلینز پلیکانز به لس آنجلس لیکرز پیوست.

جیمز در سال پیش رو این شانس را دارد که لیکرز را رهبری کرده و به همراهی دیویس و دیگر ستارگان تیم به سمت قهرمانی پیشروی کرده و یک قهرمانی دیگر را به کارنامه خود اضافه کند. این مسئله شاید به کسب پنجمین جایزه با ارزش ترین بازیکن ان بی ای توسط او منجر شود. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

نظر شما در خصوص حال و آینده لبران جیمز چیست؟ به نظر شما این افت به دلیل آسیب دیدگی او مقطعی است و لبران دوباره از میان خاکستر برمی خیزد؟ به نظر شما فصل پیش رو می تواند شروع توفانی برای لبران جیمز باشد؟ از دیدگاه شما آیا لبران باز هم می تواند جایگاه خود را به عنوان بهترین بازیکن ان بی ای به اثبات برساند یا خیر؟ شما کدام بازیکن را در حال حاضر بهترین جهان می دانید؟ شاید شما با رنکینگ ای اس پی ان موافق نیستید. دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود در بسکتفا مطرح کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *