تنها یک امتیاز گلدن استیت را به قهرمانی NBA امیدوار نگه داشت

در پنجمین بازی برگزار شده در فینال NBA که بین قهرمان کنفرانس شرق و قهرمان کنفرانس غرب برگزار می شود، تیم گلدن استیت وریرز پیروز میدان شد.

در این بازی نیز تیم گلدن استیت وریرز توانست تیم تورنتو رپترز را شکست دهد تا در کورس قهرمانی فینال NBA باقی بماند. در بازی که صبح امروز برگزار شد تیم تورنتو رپترز در حالی که میزبان گلدن استیت وریرز بود و می توانست با یک پیروزی برای اولین بار در تاریخ خود به قهرمانی این رقابت ها برسد، با نتیجه فوق العاده نزدیک ۱۰۵ بر ۱۰۶ بازی را واگذار کرد و یک قدم از قهرمانی دور شد.
همان طوری که دیدید چندین روز قبل تیم گلدن استیت وریرز توانست قهرمانی در کنفرانس غرب رقابت های بسکتبال حرفه ای NBA را از آن خود کند و در چهار بازی برگزار شده مقابل پورتلند تریل بلیزرز هر ۴ بازی را پیروز شود و قهرمان این دوره از رقابت های کنفرانس غرب لقب گیرد.
و از آن طرف در مسابقات کنفرانش شرق چند روز قبل نیز که شش بازی به طول انجامید تیم تورنتو رپترز که تیم کامبک ها لقب گرفت در ششمین بازی برگزار شده در فینال کنفرانس شرق بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA توانست با غلبه بر تیم میلواکی باکس قهرمان این دوره از مسابقات بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA در رقابت های کنفرانس شرق شود و با ثبت امتیاز ۱۰۰ بر ۹۴ در آن بازی و با نتیجه کلی ۴ بر ۲ در مجموع کل، برای اولین بار در تاریخ خود این قهرمانی را در ورزشگاه خانگی خود در کنار هواداران جشن گرفت.
در این سری از مسابقات این دو تیم یعنی قهرمان کنفرانس غرب گلدن استیت و قهرمان کنفرانس شرق تورنتو رپترز باید با هم رقابت کنند تا قهرمان کلی این دوره از مسابقات حرفه ای بسکتبال امریکا NBA مشخص گردد.

خلاصه بازی و اتفاقات را در متن زیر بخوانید:
این بازی در ورزشگاه خانگی تیم تورنتو رپترز اسکاتی بانک آرنا برگزار شد. بازی شروع شد و تماشاگران جو فوق العاده ای را برای تیم خود یعنی تورنتو رپترز محیا کردند.آن ها انتظار داشتند تا این بازی را تیم اشان پیروز میدان شود تا قهرمانی فینال NBA را برای اولین بار تجربه کنند ولی بر خلاف انتظار ها همه چیز به نفع تیم مهمان یعنی گلدن استیت وریرز رقم خورد و تیم کانادایی نتوانست از امتیاز میزبانی خود استفاده کند و بازی را واگذار کرد.
کوارتر اول را تیم گلدن استیت وریرز بهتر آغاز کرد و اولین امتیاز به نام این تیم و یک پرتاب ۳ امتیازی به نام استفن کری ثبت شد. ولی در ادامه تورنتو اختلاف امتیاز را کم می کردو امتیازات از دست رفته را جبران کرد. استفن کری و کلی تامپسن به همراه کوین دورانت که پس از مدت ها به میدان مسابقه آمده بود با درخشش خود نیز امتیاز کسب می کردند. در مقاطعی از بازی اختلاف بین دو تیم دو رقمی شد و دو تیم مداوم امتیاز ها را جبران می کردند. تماشاگران تیم میزبان نیز تیم خود را یک صدا تشویق می کردند. بازی به همین صورت ادامه پیدا کرد تا در نهایت تیم تورنتو رپترز کوارتر اول را به تیم گلدن استیت وریرز واگذار کند و گلدن استیت با نتیجه ۳۴ بر ۲۸ پیروز کوارتر اول شد.
درکوارتر دوم کوین دورانت در درگیری با بازیکن حریف ایباکا دوباره دچار مصدومیت شد و به ناچار تعویض شد و به جای او دورنت دمارکوس کازینز وارد زمین شد و به محض ورود یک ران ۷ بر ۰ ایجاد کرد تا تیم خود را جلوتر بیاندازد. در این بین تورنتو رپترز مجبور شد تا درخواست تایم اوت کند. آقای نیک نرس در تایم استراحت در همان زمان کوتاه با بازیکنانش صحبت هایی را کرد و آن ها به زمین مسابقه بازگشتند.
تیم میزبان سعی بر افزایش حملات خود داشت و موفق هم ظاهر شد و توانست اختلاف امتیاز را کم کند و پس از آن یک ران ۱۰ بر ۳ به نفع تیم کانادایی رقم خورد تا همه چیز جبران شود و دو پرتاب ۳ امتیازی استنفن کری کار را خراب کرد و دوباره اختلاف امتیاز همان مقدار شد. در نهایت تیم تورنتو رپترز و گلدن استیت در کوارتر دوم در نتیجه ۲۸ با یک دیگر برابر شدند و اختلاف امتیاز همان ۶ امتیاز باقی ماند و در مجموع امتیازات ۶۲ بر ۵۶ تیم میهمان جلو بود و دو تیم به رختکن رفتند و منتظر شروع نیمه دوم شدند و هواداران نیز دست از تشویق تیم خود بر نمی داشتند و منتظر ادامه بازی بودند تا ببینند تیم اشان بالاخره موفق خواهد شد قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد و جشن قهرمانی را در خانه برپا کنند؟
در کوارتر سوم تیم میزبان اختلاف را کمتر کرد و اختلاف را به عدد ۴ رساند حتی یک ران ۱۰ بر ۰ نیز برای این تیم ایجاد شد ولی پرتاب های سه امتیازی گلدن استیت وریرز نمی گذاشت تا همه چیز جبران شود. هنگامی که اختلاف به عدد ۴ رسید کلی تامپسن مجددا با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به عدد ۷ رساند و در این ست تقریبا همه چیز پایاپای پیش رفت و باز هم این دو تیم مساوی شدند. با نتیجه ۲۲ بر ۲۲ باز هم برابر شدند تا همان اختلاف امتیاز در کوارتر سوم باقی بماند. استرس و اوج هیجان در استادیوم به قدری زیاد بود که برخی تماشاگران بازی را ایستاده نگاه می کردند و این استرس در صورت بازیکنان دو تیم نیز دیده می شد چون همه چیز و سرنوشت قهرمانی به کوارتر چهارم بستگی داشت. با این نتیجه اختلاف همان عدد ۶ باقی ماند و در مجموع نتیجه ۷۸ بر ۸۴ در پایان کوارتر سوم رقم خورد و گلدن استیت وریرز هم چنان به پیش تازی خود ادامه داد.

امتیاز آخر گلدن استیت همچنان قهرمان NBA رو مبهم کرده است

امتیاز آخر گلدن استیت همچنان قهرمان NBA رو مبهم کرده است
در شروع کوارتر چهارم کایل لاوری از تیم تورنتو رپترز با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به عدد ۳ رساند. بعد از آن تیم تورنتو رپترز دست از تلاش بر نداشت و قصد تسلیم شدن نداشت و تیم گلدن استیت مجبور شد درخواست تایم اوت کند. بعد از این وقفه کووای لنارد اختلاف را به عدد یک و حداقل رساند ولی بلافاصله دریماند گرین یک پرتاب سه امتیازی انجام داد و فاصله به ۴ رسید. تیم تورنتو باز اختلاف امتیاز را جبران کرد و باز هم گلدن استیت تقاضای تایم اوت کرد. بعد از آن درخشش کووای لنارد باعث شد کانادایی ها بعد از سه کوارتر پیش بیفتند و توانستند این اختلاف را به عدد ۶ هم برسانند. بعد از آن کلی تامپسن اختلاف را به عدد ۳ رساند و با ضربات پنالتی برای تیم مهمان امتیاز برابر شد. بعد از آن دو تیم پرتاب های سه امتیازی و دو امتیازی انجام دادند و در دقایقی هی نتایج جا به جا می شد تا این که در نهایت با یک اختلاف امتیاز و با بدشانسی تیم تورنتو رپترز بازی را واگذار کرد تا در این بازی دستش از کسب جام کوتاه بماند و ناراحتی تمام استادیوم را فرا گرفت. در نهایت کوارتر چهارم نیز با نتیجه ۲۷ بر ۲۲ به نفع تورنتو رپترز رقم خورد تا در مجموع امتیاز کلی ۱۰۶ بر ۱۰۵ تیم گلدن استیت وریرز پیروز میدان شود و بتواند دومین پیروزی خود را در پنجمین بازی فینال به دست آورد تا امیدشان برای کسب قهرمانی به دو بازی بعدی از بین نرود و در صورتی که آن ها بتوانند بازی بعدی را ببرند ۳-۳ در مجموع کلی مساوی می شوند و همه چیز به بازی پایانی بستگی خواهد داشت. اما باید دید تیم تورنتو رپترز که بازی آتی فرصت دارد تا بی دردسر تر قهرمان شود می گذارد کار به بازی آخر کشیده شود یا خیر در بازی بعدی کار این تیم را تمام می کند. بهرحال در این سری رقابت های NBA رقابت به اوج هیجان خود رسیده است و باید منتظر ماند تا دید چه می شود.
آمار بازی

تیم پرتاب منطقه ای پرتاب سه امتیازی ترن اوور ریباند
تورنتو رپترز 44.7% 25% 13 43
گلدن استیت وریرز 46.3% 47.6% 15 37
تیم بازیکن امتیاز بازیکن ریباند بازیکن اسیست
تورنتو رپترز کوای لنارد 26 کوای لنارد 12 کوای لنارد/کایل لاوری 6
گلدن استیت وریرز استفن کری 31 دریماند گرین 10 دریماند گرین 8

همان طور که می بینید امتیاز آورترین بازیکن تورنتو رپترز کووای لنارد با ۲۶ و برای گلدن استیت وریرز همانند بازی قبلی استفن کری با ۳۱ متیاز بود که سهم بزرگی برای پیروزی تیم اش داشت. هم چنین کووای لنارد با ۱۲ ریباند و کوای لنارد/کایل لاوری به صورت مشترک با ۶ اسیست برای تیم تورنتو رپترز و دریماند گرین با ۱۰ ریباند و ۸ اسیست برای گلدن استیت وریرز برترین های این میدان بودند.
بدین ترتیب تیم گلدن استیت وریرز در پنجمین بازی فینال پیروز شد و در نتیجه کلی ۳-۲ تیم تورنتو رپترز هم چنان پیش تاز است تا دو تیم منتظر بازی بعدی بمانند تا بیش از پیش بر هیجان و جذابیت های بازی افزوده گردد.
به نظر شما در بازی آتی از ششمین مسابقه فینال چه نتیجه ای رقم خواهد خورد و کدام تیم در نهایت قهرمان این دوره فینال بسکتبال حرفه ای آمریکا خواهند شد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *