• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • بسکتبال NBA در هفته‌ای که گذشت؛ از پادشاهی لبران جیمز تا عملکرد ضعیف گلدن استیت

بسکتبال NBA در هفته‌ای که گذشت؛ از پادشاهی لبران جیمز تا عملکرد ضعیف گلدن استیت

بسکتبال NBA در این هفته چه چشم‌اندازی را ارائه داده است. از فرصتی دوباره برای چهره‌های قدیمی و برتری همیشگی بازیکنان کلیدی تا شکست تیم‌ها در برآورده نشدن انتظارات اولیه همه و همه در طول مدتی کوتاه اتفاق افتاد.

حالا این شانس را داریم که برخی از بازیکنان، تیم‌ها، سرمربیان و موارد مختلفی را زیر ذره‌بین ببریم که بهترین هفته خود را سپری کردند. همچنین می‌توان در مورد اینکه چه کسی هفت روز دشوار خود را سپری کرد نیز به مباحثه پرداخت. پس بدون معطلی به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

بسکتبال NBA در هفته‌ای که گذشت

برنده: کارملو آنتونی؛ او برگشت

بسکتبال NBA

درست است، بعد از یک فصل عدم حضور در لیگ NBA، کارملو آنتونی بالاخره یک شانس دیگر را پیدا کرد تا هنوز هم بتواند در قامت یک مهاجم تمام و عیار به میدان برود. پورتلند بلیزرز پس از مصدومیت زاچ لاوین، شروعی آهسته در جدول رده‌بندی و کمبود یک بازیکن فوق‌العاده امتیازآور به تیمی تبدیل شد که محور برنامه‌‌هایش را کارملو آنتونی قرار داد.

به زودی مشخص خواهد شد که کارملو آنتونی ظرفیت مشارکت مثبت در یک تیم NBA را دارا است یا خیر. فصل قبل و در طول دوران کوتاه حضورش در هیوستون راکتس، آنتونی تنها در میانگین حضور ۳۰ دقیقه در هر بازی ۱۳.۴ امتیاز کسب کرد. اما آنتونی برای رسیدن به این آمار شبی فقط ۱۲ پرتاب انجام داد و نرخ دفاعی ۱۱۲ را به نام خود ثبت کرد که حقیقتاً آمار خوبی برای موفقیت نیست.

زمان به ما خواهد گفت که آیا کراملو آنتونی شروعی مثبت خواهد داشت یا خیر، اما علیرغم این دست از سؤالات، عقد یک قرارداد دیگر در لیگ NBA کافی بود تا در میان 10 آل استار این هفته قرار گیرد.

برنده: جیمز هاردن

حیمز هاردن

این که چگونه جیمز هاردن تا این اندازه به آسانی به بهبود عملکرد هجومی خود ادامه می‌دهد عجیب و غریب است.

از فصل ۱۴-۲۰۱۳ ، وقتی جیمز هاردن در دومین فصل حضور خود در هیوستون راکتس به طور میانگین ۲۵.۴ امتیاز کسب کرد، این گارد آل استار هر فصل تلاش کرد تا آمار امتیازگیری در هر بازی خود را افزایش دهد. اوج این تلاش، او را به امتیازآورترین بازیکن بسکتبال NBA تبدیل کرد و حالا در تلاش است که حتی این آمار خود را نیز بهبود بخشد.

هاردن در طول ۱۳ بازی این فصل خود، با میانگین ۳۹.۵ امتیاز در هر بازی از این حیث صدرنشین بازیکنان لیگ است. اگر هاردن این عملکرد خود را تا پایان فصل حفظ کند، در این رسته به سومین بازیکن تاریخ لیگ NBA تبدیل خواهد شد.

در کنار آمار فوق‌العاده جیمز هاردن در ۱۳ بازی اول این فصل، او در این هفته حتی عملکردی مؤثرتر از خود ارائه داد. در ۴ بازی این هفته، هاردن میانگین ۴۴.۸ امتیاز، ۶.۸ پاس گل، ۵.۸ ریباند و 2.3 توپ‌ربایی را از خود به نمایش گذاشت. همانطور که شاید شما هم حدس زده باشید راکتس هر ۴ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

علیرغم حضور یکی از برترین بازیکنان توپ به دست بسکتبال NBA یعنی راسل وست بروک، هاردن نه تنها تلاش می‌کند از او هم سبقت بگیرد بلکه به دنبال ارتقای سطحی بالاتر از سطح فعلی خود می‌باشد.

بازنده: فیلادلفیا سونی سیکسرز

بسکتبال NBA

بعد از خروج کوای لنارد، فیلادلفیا سونی سیکسرز دیگر در مرحله پلی آف حاضر نشد و به همین دلیل در تعطیلات پس از پایان فصل قبل تغییراتی را در تیم خود ایجاد کرد. جیمی باتلر رفت تا آن‌ها بتوانند آل هورفورد و جوش ریچاردسون را به خدمت بگیرند و بن سیمونز نیز به این تیم آمد تا آن‌ها یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA باشند.

اما با گذشت ۱۳ بازی از رقابت‌ها، فیلادلفیا چهره هر تیمی به جز تیم قهرمان را از خود نشان داده است.

فقط در همین هفته، فیلادلفیا ۲ بار پیروز و ۲ بار نیز متحمل شکست شد. آن‌ها در ابتدا شکست نزدیک ۹۸ بر ۹۷ را مقابل کلیولند کاوالیرز متحمل شدند و سپس پیروزی خفیفی بدست آوردند و شکست ناامیدکننده‌ای را در مصاف با اورلاندو مجیک و اوکلاهاما سیتی تاندر تجربه کردند.

بن سیمونز، جوش ریچاردسون، توبیاس هریس، آل هورفورد و جوئل امبید به عنوان بازیکنان ترکیب اصلی فیلادلفیا، تنها ۵ بازی در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند. به خاطر محرومیت جوئل امبید و ۲ بازی عدم حضور بن سیمونز به واسطه مصدومیت، ترکیب تازه تیم فیلادلفیا شانسی را برای عرض اندام در این مدت نداشته است.

با توجه به ۷۰ بازی باقیمانده، سیکسرز این شانس را دارد که اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. اما به عنوان تیمی که همگان از آن انتظارات بالایی دارند، ۸ پیروزی و ۵ شکست نتیجه‌ای ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

برنده: بوستون سلتیکس:

بسکتبال NBA

بوستون سلتیکس پس از خروج آل هورفورد و کایری اروینگ در نقل و انتقالات آزاد به رقبای بخش آتلانتیک، اولین بازی خود را به فیلادلفیا سونی سیکسرز که آل هورفورد در آن حضور دارد واگذار کردند. علیرغم جذب کمبا واکر، گارد آل استار لیگ، به نظر می‌رسید سلتیکس در فصل 20-2019 یک گام رو به عقب برداشته است.

به جای آن، بوستون سلتیکس اکنون با رکورد ۱۰ پیروزی و ۲ شکست صدرنشین کنفرانس شرق است و این موفقیت در سایه حضور کمبا واکر، برد استیونس، سرمربی این تیم و بازیکنان تأثیرگذار این تیم حاصل شده است.

با صرف‌نظر از بازی اول، رکورد ۱۰ پیروزی و 1 شکست شامل ۳ پیروزی در این هفته، موجب شده است تا در ماه نوامبر، بوستون همچنان صدرنشین کنفرانس شرق باشد. اگرچه خروج کایری اروینگ می‌توانست برای هر تیمی مشکل ایجاد کند اما این مورد در بوستون سلتیکس تعادل ایجاد کرده است. کمبا واکر هنوز هم به عنوان یک بازیکن امتیازآور سطح بالا عمل می‌کند و با میانگین ۲۴.۵ امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد را از این حیث در بوستون دارد. جیسون تاتوم و جیلن براؤن نیز برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای خود موفق شدند میانگین بیش از ۲۰ امتیاز در هر بازی را به نمایش بگذارند.

در میان بازیکنان جوان، عادت کرده بودیم گوردون هایوارد را همان بازیکن مصدوم یوتا جاز در فصل ۱۸-۲۰۱۷ ببینیم اما او بازیکنی بسیار سطح بالاتر از خود نشان داد. او در این فصل پرتاب‌های موفق بیشترو در خط حمله حرکات باثباتی دارد و به همین خاطر آمار میانگین ۱۱.۵ امتیاز در هر بازی او در فصل قبل در این فصل به ۱۸.۹ امتیاز در هر بازی و ۶۳.۸ درصد پرتاب موفق ارتقا یافته است.

با توجه به یک هفته بدون باخت دیگر برای شاگردان برد استیونس، سخت است که باور کنیم بوستون سلتیکس با وجود از دست دادن دو بازیکن کلیدی‌اش در تابستان همان تیم فصل گذشته است.

بازنده: گلدن استیت واریرز

بسکتبال NBA

از عرش به فرش آمدن گلدن استیت کاملاً مشهود است.

از دست دادن کوین دورانت و حضور او در تیم رقیب واریرز مسئله‌ای است که بدان عادت کرده‌ایم. کلی تامپسون نیز کل فصل یا حداقل بخش اعظمی از آن را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. پس از آن استفن کری فقط با ۴ بازی در این فصل دستش شکست و بازی‌ها را از دست داد.

در حالی که انتظار نمی‌رفت برای گلدن استیت واریرز شرایط از این هم سخت‌تر شود، دی آنجلو راسل، گارد آل استار و بازیکن جدید این تیم نیز هفته گذشته دچار مصدومیت از ناحیه انگشت شست شد تا حداقل دو هفته دور از میادین باشد.

۲ پیروزی و ۱۲ باخت در شروع فصل و عدم پیروزی در ۲ هفته اخیر، واریرز را کاملاً از جمع مدعیان قهرمانی جدا کرد و آن‌ها احتمالاً بهترین پیک مراسم درفت فصل بعد را برخواهند داشت. ۳ بازیکن آل استار این تیم مصدوم شدند و واریرز خود را در میان ۷ شکست متوالی می‌بیند و در حال آزمون است تا دریموند گرین را در پست گارد رأس مَحَک بزند.

پر بیراه نیست که بگوییم شرایط حتی از آن چیز که قبل از فصل برای واریرز تصور می‌شد سخت‌تر شده است.

آیا جیمز وایزمن به گلدن استیت خواهد آمد؟

برنده: لبران جیمز

بسکتبال NBA

حس خوبی دارد که پادشاه باشی

بعد از حضور ۱۷ ساله در لیگ NBA، ۳ قهرمانی، ۴ جایزه MVP و لحظات به یادماندنی غیرقابل شمارش، لبران جیمز هنوز هم در صحنه حضور دارد و هنوز هم سروری می‌کند.

بعد از فصل اول نا امیدکننده در لس آنجلس لیکرز، لبران جیمز به یکی از فوق‌ستاره‌های لیکرز در این فصل تبدیل شد و در این راه آنتونی دیویس را نیز در کنار خود دارد. در حضور دوایت هاوارد متحول شده، دنی گرین با پرتاب‌های دقیق و جاواله مک گی همیشه پرانرژی شما می‌توانید رکورد ۱۱ پیروزی و ۲ شکست را برای لیکرز متصور باشید. همه این پیروزی‌ها و آمار با کاپیتانی لبران جیمز صورت گرفته است.

حالا که آنتونی دیویس در کنار لبران جیمز قرار دارد، مسئولیت امتیازگیری فقط بر روی شانه‌های جیمز سنگینی نمی‌کند. بعد از اینکه جیمز از یک گارد کاذب در این فصل به یک گارد رأس واقعی تبدیل شده است وی با کسب میانگین ۱۱.۱ پاس گل در هر بازی مترصد کسب بهترین بازیکن تاریخ لیگ NBA از این حیث می‌باشد.

در طول هفته گذشته، لبران در حالی که لیکرز را به سمت کسب 3 پیروزی متوالی رهنمون می‌ساخت در هر بازی آمار پاس گل‌های خود را دورقمی کرد. زمانی که آنتونی دیویس نیز نمی‌توانست عملکرد همیشگی خود را ارائه دهد، خط حمله لس آنجلس لیکرز هنوز هم روی انگشتان جیمز می‌چرخید.

علیرغم این‌که جیمز در سال‌های آخر بازیگری خود قرار دارد هنوز هم در پی یافتن راهی برای مبارزه‌طلبی و بازسازی بازی خود جهت بیشترین میزان هماهنگی با محیط پیرامون تیم خود می‌باشد.

اگرچه لس آنجلس لیکرز در شهر لس آنجلس جایگاه والاتری دارد، جذب کوای لنارد و پال جرج توسط دیگر تیم شهر لس آنجلس یعنی لس آنجلس کلیپرز توجهات را معطوف به این تیم ساخت. با توجه به رویدادهای اخیر می‌توان این سؤال را مطرح کرد: چه تیمی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ تیم برتر شهر لس آنجلس خواهد بود؟

با توجه به عملکرد تیم‌ها در ابتدای این فصل، جواب سؤال ساده است. با سپری کردن یک هفته بی‌نقص دیگر، لبران جیمز ثابت کرد که درست آن زمانی که شما فکر می‌کنید دوران او به پایان رسیده، او همواره در جایگاه بازگشت به سطح بالا و تاج‌گذاری خود است.

بازنده: دترویت پیستونز

بسکتبال NBA

پیتسونز هفته سختی را سپری کرد.

دترویت پیستونز انتظار این را نداشت که در همه بازی‌های این فصل خود پیروز باشد، اما پس از ثبت ۴۱ پیروزی و ۴۱ شکست در فصل قبل، نسبت به تیمی که بلیک گریفین آل استار را جدب کرده امیدواری به وجود آمده بود.

پس از اینکه گریفین هفته‌های ابتدایی این فصل را از دست داد، او بالاخره هفته قبل و در شکست ۱۲۰ بر ۱۱۴ مقابل مینسوتا تیمبرولوز اولین بازی فصل خود را انجام داد. علیرغم این باخت، گریفین توانست ۲۴ دقیقه در میدان حاضر باشد و فرم قبلی خود را بدست آورد.

به این باخت ۲ شکست دیگر را نیز در حضور گریفین در این هفته اضافه کنید تا تصویر این تیم برای شما تارتر از قبل باشد. باخت جمعه شب مقابل شارلوت هورنتس می‌تواند مثال خوبی باشد جاییکه دترویت پیستونز در ابتدا شروع خوبی داشت و با نتیجه ۶۵ بر ۵۱ از حریف خود پیش افتاد ولی کوارتر سوم و چهارم را به حریف داد تا بازنده باشد. فقط یک ثانیه از بازی باقیمانده بود و حساب کار در امتیاز ۱۰۶ مساوی دنبال می‌شد و هورنتس با پرتاب خود پیروز میدان لقب گرفت.

دترویت به راحتی ۱۴ امتیاز برتری خود در نیمه اول را از دست داد و سومین شکست این هفته خود را متحمل شد.

تصور کنید بلیک گریفین به زمین بازی برگردد و در فرم همیشگی خود بازی کند. بنابراین دلیلی باقی می‌ماند که آن‌ها در ادامه مسیر طولانی مدت لیگ اشتباهات خود را جبران کنند. اما دترویت برای این کار باید عملکرد این هفته خود را به دست فراموشی بسپارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *