بررسی تخصصی کفش بسکتبال آدیداس مدل Harden Vol 2

آیا جیمز هاردن (James Harden) به اندازه مایکل جردن، کوبی برایانت یا لبران جیمز فوق العاده است؟ آیا می توان جیمز هاردن را برترین بازیکن هجومی تاریخ دانست؟ آیا می توان او را در رده برترین های تاریخ ورزش دسته بندی کرد؟ هاردن شخصیت متفاوت و جذابی دارد. این سؤالات را برای تعداد متفاوتی از بسکتبال دوستان مطرح کنید. بدون شک جواب های کاملاً متفاوت دریافت خواهید کرد. به همین دلایل عجیب نیست که کفش اختصاصی خود را داشته باشد. یکی از محبوب ترین و معروف ترین کفش های اختصاصی و امضاشده او کفش بسکتبال آدیداس مدل Harden Vol 2 است. بررسی تخصصی این کفش را از بسکتفا با ما همراه باشید.

کفش بسکتبال آدیداس اختصاصی هاردن

بیشتر بازیکنان مطرح دنیای بسکتبال، فوتبال، تنیس و دیگر ورزش ها، کفش اختصاصی و امضا شده خود را دارند. این کفش ها با استاندارد شرکت مادر تهیه می شود. در مورد این کفش ها نیز آدیداس مسئول تولید و طراحی کفش است. از طرفی کفش های امضا شده ویژگی های متفاوتی دارند که آن‌ها را از دیگر کفش ها جدا می کند. این کفش ها به صورت اختصاصی طبق خواسته شخص امضا کننده طراحی می شوند.

نقاط ضعف نقاط قوت
ممکن است پاهای پهن را اذیت کند. رویه سبک با انعطاف بالا
توان پرشی اندک کشش مناسب روی زمین تمیز
بی نهایت راحت
دارای سوراخ های تهویه و جنس قابل تنفس
دوام بالا
قفل شدن فوق العاده روی پا به دلیل بندهای عالی

برای مثال ممکن است یک ویژگی خاص در کف آن‌ها به کار گرفته شود که در دیگر کفش های این شرکت یافت نمی شود. البته این کفش ها باز هم استاندارد بنیادی برند کفش مادر را در خود دارند. برای مثال در کفش های هاردن استاندارد شرکت آدیداس به کار گرفته می شود. جدای از ویژگی های جزئی، نام بازیکن روی کفش ها باعث افزایش فروش آن‌ها و جذب طرفداران بازیکن موردنظر خواهد شد. در ادامه توضیحات و بررسی کامل در خصوص کفش بسکتبال آدیداس مدل Harden Vol 2 را حضورتان عرض می کنیم.

رویه مش

اولین چیزی که با در دست گرفتن کفش بسکتبال آدیداس مدل Harden Vol 2 به چشم می خورد، رویه مش آن است. جنس نرم و فوق العاده ای که در رویه کفش (مش قابل انعطاف، نوار نئوپرن، پوشش مچ پا) استفاده شده به خوبی در پاهای شما مانند یک جفت جوراب چسبناک جای می گیرد. جوراب نئوپرن به آرامی پاهای شما را در بر می گیرد و در آن‌ها احساس راحتی خواهید کرد.

جنس مواد استفاده شده در رویه کفش بسیار سبک وزن و قابل انعطاف است. به شما اجازه مانور و سرعت بالا را در زمین خواهد داد. هنگامی که قصد استارت های سریع یا توقف های ناگهانی به سبک جیمز هاردن را دارید، توسط کفش های آدیداس Harden Vol 2 به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

الگوی کف کفش جهت اصطکاک

کفش های آدیداس Harden Vol 2 دارای کفی لاستیکی با الگوی بسیار زیبا است. این الگوی طراحی شده جهت ایجاد اصطکاک و کشش روی سطح در نظر گرفته شده است. این الگو بر اساس نقاط فشار تولید شده در پاهای جیمز هاردن و تمایل به حرکت او در سطح زمین طراحی شده است. تیم طراحی آدیداس پاهای او را الگوبرداری کرده اند و از این الگوها جهت طراحی دقیق الگوی کف کفش استفاده کرده اند.

جیمز هاردن را با استارت، توقف و تغییر جهت های ناگهانی و سریع می شناسیم. بهترین نوع کاهش سرعت در زمین بسکتبال مربوط به جیمز هاردن است. هیچ کس نمی تواند مانند او در سرعت های بالا به طور ناگهانی توقف کامل کند. کفی کفش های آدیداس Harden Vol 2 نیز شما را قادر به استارت و توقف های ناگهانی در زمین خواهد کرد.

یکی از تکنیک های هاردن که به «ابرقدرت» شهرت دارد، تکنیک گام به عقب او است. هاردن بسیار عالی و به بهترین نحو آن را انجام می دهد. هنگامی که قصد پرتاب 3 امتیازی دارد، یک گام به عقب برداشته و اقدام به پرتاب می کند. حرکتی که تنها او می تواند به خوبی خودش آن را انجام دهد. مهم‌ترین بخش آن نیز توانایی حفظ تعادل پس از این حرکت ناگهانی و گام به عقب است. بدون کوچک‌ترین حرکت اضافی در جای خود ثابت می ماند و اقدام به پرتاب می کند.

آدیداس این توانایی هاردن را در قالب کفی کفش های Harden Vol 2 به شما هدیه می دهد. پیشنهاد می کنیم اگر این کفش ها را تهیه کردید، این حرکت هاردن را تقلید کرده و از آن لذت ببرید. در مجموع می توان میزان کشش این کفش ها را در سطح بسیار قابل قبولی ارزیابی کرد. بدون شک Harden Vol 2 یکی از بهترین کفش های صنعت کفش در زمینه بسکتبال است. کششی که در زمین تمیز بسکتبال شما را ناامید نخواهد کرد.

قابلیت بوست و لایه گذاری

تکنولوژی بوست (BOOST) آدیداس برای کفی کفش ها در صنعت تولید کفش حرف اول را می زند. باور بر این است که بوست توانست شرکت آدیداس را از ورشکستگی و واگذاری عرصه رقابت به رقیب سنتی یعنی نایکی نجات دهد. انعطاف پذیری، راحتی و انرژی فوق العاده که پا از آن دریافت می کند، با هیچ کفی دیگری قابل مقایسه نیست.

با توجه به زمان زیادی که جیمز هاردن در زمین بسکتبال سپری می کند، تیم طراحی آدیداس تصمیم گرفتند که میزان راحتی پاهای او را با طراحی اختصاصی افزایش دهند. آن‌ها نهایت استفاده را از بوست کردند. در تمام کف کفش از بوست استفاده شده و با 15 درصد بوست بیشتر، آن را به کفشی تبدیل کرده که بیشترین میزان بوست در آن استفاده شده است.

هدف تیم طراحی این بود که جیمز هاردن را تا جای ممکن سرحال نگه دارند. به شکلی که میزان انرژی او در کوارتر نهایی تقریباً به اندازه کوارتر آغازین بازی باشد. می توان گفت که توانسته اند به این مهم دست پیدا کنند و با توجه به بررسی های اختصاصی متعدد در سطح اینترنت صحت این مدعا را می توان تأکید کرد. البته اگر از کفش های خود انتظار قابلیت پرشی زیادی دارید، احتمالاً ناامید خواهید شد. درصد بوست بالا به معنای ضخامت و چگالی بیشتر و از طرفی قابلیت پرش کمتر است.

سوراخ های موجود در زبانه مش

تصور کنید که زیر نور خورشید یا داخل باشگاه حوالی ظهر در حال بازی هستید. دمای بالای هوا بدون شک پاهای شما را اذیت خواهد کرد. اگر پاهای شما عرق زیادی می کند، کفش های Harden Vol 2 با سوراخ های موجود در زبانه مش به کمک شما خواهد آمد. این مسئله باعث جریان هوای مناسب در پاهای شما می شود. جدای از این، جنس مش نیز قابلیت تنفس بالایی دارد.

تکنولوژی فورج فایبر آدیداس

در تکنولوژی فورج‌فایبر (Forgefiber) از الیاف با روکش TPU (Thermoplastic polyurethane) یا «ترموپلاستیک پلی اورتان» استفاده می شود. این الیاف در زاویه های مختلف و لایه های متفاوت روی کفش دوخته شده است. هدف از این لایه ایجاد قدرت در سطح رویه کفش هنگام حرکت ورزشکار است.

تیم آدیداس نحوه رشد ساختار سلول های آلی را مطالعه کرده اند و این تکنولوژی را بر اساس آن توسعه داده اند. نتیجه آن کفش هایی است که با حرکت طبیعی بدن انسان سازگار است. الیاف ضعیف ممکن است هنگام پرش و دویدن های ناگهانی پاره شود. با توجه به حرکت های ناگهانی و پرش های فوق العاده جیمز هاردن، این کفش ها باید از استحکام بالایی برخوردار باشند.

الیاف با روکش TPU به شکلی دوخته شده است که در نقاط خاصی از رویه کفش استحکام و انعطاف ویژه ایجاد کند. کفش های موردنظر باید به شکلی دوخته شود که بسیار سنگین نشود و از طرفی نیز استحکام آن قابل اعتماد باشد. به لطف تکنولوژی فورج فایبر در رویه این کفش ها استحکام و سبکی قابل قبولی در آن‌ها یافت می شود.

طراحی داده محور

جیمز هاردن هم اکنون جایزه باارزش ترین بازیکن ان بی ای را به خود اختصاص داده است. بازیکنی که در بازی های خود تغییر مسیرهای بی‌شماری انجام می دهد. بازیکنی که یکی از بهترین گاردهای شوتزن تاریخ بشمار می رود. هاردن را می توان کابوس مدافعین لقب داد. کفش های Harden Vol 2 نیز به شکلی طراحی شده است که مناسب جیمز هاردن باشد.

کفش های آدیداس مدل جیمز هاردن مانند داستان های دنباله دار می مانند. هر قست داستان شامل بخشی از یک داستان بزرگ‌تر است. داستانی که به مرور کامل می شود. قسمت دوم داستان کفش های هاردن نیز بیشتر روی تکامل او به عنوان یک بازیکن حرفه ای تمرکز دارد. نسخه دوم این کفش ها بیشتر روی تکنیک هایی همچون گام به عقب (step back)، یورو استپ (euro step) و گام جب (jab step) جیمز هاردن تمرکز کرده است.

برای نهایت دقت و ظرافت در اعمال چنین ویژگی های اختصاصی از هاردن در کفش های او از طراحی داده محور استفاده شده است. تیم طراحی آدیداس انتظارات هاردن از یک کفش راحت را توسط نقشه پرداری دقیق از پاهای او برآورده کردند. بر این اساس طرح اختصاصی کف کفش پدید آمد.

الگوی کف کفش های Harden Vol 2 کاملاً بر اساس میزان فشار و نحوه حرکت های جیمز هاردن داخل زمین است. هدف ساخت این کفش ها این بود که به جیمز هاردن کمک کند تا نهایت توان خود را در زمین پیاده کند. از طرفی برای مشتریان دیگر آدیداس نیز کفشی بدون نقص با عملکرد بالا باشد.

جیمز هاردن بهترین گارد شوتزن ان‌بی‌ای است. شهرت او نیز در دنیای ورزش سرسام آور است. به همین دلیل دقت بالای آدیداس در طراحی این کفش عجیب نیست.

سیستم بند کفش

یکی دیگر از شاهکارهای این کفش، پاخور و سیستم بند کفش است. ممکن است کسانی که پاهای پهنی دارند مقداری با مشکل مواجه شوند. توصیه می کنیم این افراد کفش ها را به صورت فیزیکی (نه آنلاین) خریداری کنند و حتماً قبل از خرید از راحتی کفش ها اطمینان حاصل کنند. در غیر این صورت پاخور این کفش ها فوق العاده است.

قفل شدن این کفش ها در پای شما فوق العاده است. البته به راحتی می توانید آن را تغییر دهید. سیستم بند کفش تطبیق پذیر در کفش های Harden Vol 2 باعث می شود که متناسب با اندازه پاهای شما منطبق شوند. نحوه قفل شدن کفش باعث می شود که پاهای شما در جای خود محکم مستقر شود. هنگامی که در زمین بازی حرکت می کنید، بدتر از این وجود ندارد که پاهای شما به صورت مکرر داخل کفش تغییر مکان دهد. از آنجایی که تعادل در ورزش بسکتبال حرف اول را می زند، این مسئله برای کفش های باکیفیت امری حیاتی خواهد بود. قفل شدن پا در نسخه دوم این کفش ها نسبت به نسخه اول بسیار ارتقا پیدا کرده است.

سؤالات پرتکرار در خصوص کفش Harden Vol 2

در این بخش سؤالاتی که در خصوص کفش های Harden Vol 2 در سطح وب به صورت مرتب تکرار می شود را با شما در میان خواهیم گذاشت. این سؤالات را از مقالات معتبر و بخش نظرات آن‌ها برای شما جمع آوری کرده ایم.

  1. پاهای من پهن است. مشکلی با این کفش ها خواهم داشت؟

این کفش برای کسانی که اندازه پاهای معمولی دارند، کاملاً مناسب است. برای کسانی که پاهای پهن تری دارند، پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های فیزیکی خرید کرده و قبل از خرید، کفش ها را امتحان کنند.

  1. از این کفش ها کجا استفاده کنم؟ داخل سالن یا خارج سالن؟

احتمالاً این کفش ها بهترین کفش هایی نباشند که می توان برای خارج سالن تهیه کرد. می توان از این کفش ها در زمین خارج سالن هم استفاده کرد و کشش قابل قبولی برخوردار بود. هرچند نمی توانیم دوام آن‌ها را در خارج سالن تضمین کنیم. در مجموع میزان کشش این کفش ها در زمین تمیز فوق العاده است اما در زمین های دارای گرد و غبار ممکن است در حد انتظار نباشد. بهتر است هرچند وقت یک بار کف کفش های خود را توسط پارچه مناسب تمیز کنید.

  1. قابلیت پرش کفش اهمیت زیادی دارد. توسط این کفش ها می توان به آن دست یافت؟

از آنجایی که میزان بوست مورد استفاده شده در این کفش ها بالا است، ضخامت بالا و قابلیت پرش اندکی دارد. بهتر است به دنبال گزینه های دیگری باشید.

اگر شما نیز سؤالات دیگری در خصوص این کفش ها دارید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا بتوانیم در صورت امکان به آن‌ها پاسخ دهیم. اگر از این کفش ها استفاده کرده اید، خوشحال می شویم تجربیات خود را در خصوص آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *