• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • گذشت یک سال، تفاوت بزرگی در تیم بوستون سلتیکس ایجاد کرده است

گذشت یک سال، تفاوت بزرگی در تیم بوستون سلتیکس ایجاد کرده است

اندکی بیشتر از یک سال پیش، بوستون سلتیکس به ورزشگاه اموِی سنتر آمد تا به مصاف ارولاندو مجیک برود. سبزها شب قبل از این بازی در میامی برابر هیت شکست خورده بودند.

تغییر در بوستون سلتیکس

در جریان آن شکست مقابل میامی، سلتیکس دچار یک حاشیه درون تیمی شد؛ بازی متوقف شده بود که مارکوس موریس با عصبانیت جیلین براون را هل داد و یک شب پس از آن، در اورلاندو، اوضاع تیم به طور کلی از کنترل خارج شد. دو ثانیه به پایان بازی مانده بود و بوستون سلتیکس با اختلاف دو امتیاز از اورلاندو عقب بود. گوردون هیوارد توپ باید بازی را از کنار زمین آغاز می‌کرد و مربی سلتیکس یعنی برد استیونس طوری نقشه چیده بود که کایری اروینگ از بک‌کورت بیاید و صاحب توپ شود سپس اقدام به شوت‌زنی کند تا بازی یا به تساوی برسد یا با پیروزی سلتیکس پایان یابد. هیوارد در عوض به جیسون تیتوم پاس داد که او نتوانست در بازر شوت خود را وارد سبد کند.

بلافاصله پس از انتهای بازی بود که اروینگ تمام زمین را طی کرد و به نزد هیوارد آمد تا از او بپرسد چرا به جای آنکه توپ را در اختیار یک بازیکن اثبات‌شده آل استار بگذارد آن را به یک بازیکن سال دومی پاس داد. در نشست خبری همان بازی، اروینگ حرف‌های عجیبی زد و مدعی شد که بازیکنان جوان بوستون نمی‌دانند برای پیروزی در بازی‌های بزرگ به چه چیزی نیاز است. اروینگ بدون آنکه مستقیما به نام کسی اشاره کند این سؤال را مطرح کرد که سلتیکس با اتکا به جوانانی مثل تیتوم و براون قصد دارد به کجا برود. او همچنین به طور غیرمستقیم به ایجاد تغییر در ترکیب تیم اشاره کرد اما پیام نهایی او کاملا واضح بود؛ کایری اروینگ با این گروه از مجموعه بوستون سلتیکس به بن بست رسیده بود.

بوستون سلتیکس

دو شب پس از آن بود که روند شکست‌های پیاپی تیم به سه بازی افزایش پیدا کرد. سپس بوستون توانست در روندی خوب پنج برد متوالی کسب کند. حدود دو ماه پس از آن دوره سلتیکس سرتاسر کشور آمریکا را طی کرد تا در اوراکل آرنا گلدن استیت وریرز را شکست بدهد. اما تمام این پیروزی‌ها ظاهری بود. در واقع ماجرا مثل زندگی پدر و مادری بود که در مقابل فرزندان خود و همچنین همسایه‌ها زندگی خوبی داشتند اما پشت درهای بسته در واقع مثل غریبه‌ها رفتار می‌کردند. همه چیز درهم شکسته بود اما آنها در کنارهم باقی ماندند زیرا اعتراف به درهم شکستن برابر بود با اعتراف به شکست و تحمل شرمساری ناشی از آن. دو ماه بعد از آن سفر تیم به ساحل غربی، بوستون سلتیکس در مرحله دوم پلی‌آف کنفرانس شرق برابر میلواکی باکس شکست خورد و حذف شد.

بسیاری بر این باورند که سری پلی‌آف سلتیکس و باکس در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ دوران افت سلتیکس بود. تیم نمی‌توانست اتفاقاتی را که در ماه‌های اخیر رخ داده بود پشت سر بگذارد. مثل این بود که آن پدر و مادر بالاخره در یک مهمانی عمومی جر و بحث بزرگی کرده باشند. فروپاشی تیم فصل قبل سلتیکس به زشت‌ترین حالت ممکن در برابر همه رخ داد و همه چیز از خیلی قبلتر شروع شده بود. در تمرین شوتزنی پیش از بازی با مجیک در ژانویه ۲۰۱۹، بازیکنان تمام صبح را درباره درگیری موریس و براون حرف می‌زدند اما بازیکنان قدیمی مثل موریس، اروینگ و ال هارفورد گفتند ماجرای خاصی نبوده است. این چیزی بود که هر سال رخ می‌داد و این‌بار توسط دوربین‌ها کل ماجرا ضبط شد.

بازیکنان جوانتر درباره این صحبت می‌کردند که تیم باید جدی گرفته شود و بازیکنان در شرایط دشوار کنار یکدیگر باشند. این اولین نشانه از بلوغ بازیکنان جوان بوستون سلتیکس بود. بازیکنان قدیمی خودخواه بودند و نتوانستند جوانترها را زیر بال و پر خود بگیرند. اما حالا که یک سال از تمام ماجراها می‌گذرد، سلتیکس هرچند بهترین رکورد را ندارد و در واقع از نقاط ضعف مخصوص به خود برخوردار است اما حداقل تیم یکدست‌تری نسبت به سال قبل در اختیار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *