• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • توبیاس هریس می‌گوید کم خوابی به یک چالش در لیگ NBA تبدیل شده است

توبیاس هریس می‌گوید کم خوابی به یک چالش در لیگ NBA تبدیل شده است

خوابیدن موضوع مهمی برای هر فرد به حساب می‌آید. در زندگی بسیاری از ما هیچ‌وقت فرصت کافی برای خوابیدن وجود ندارد و توبیاس هریس ، فوروارد فیلادلفیا سونی سیکسرز به آن به عنوان یک موضوع رایج در لیگ NBA می‌نگرد و این مشکل را با آسیب‌های مغزی فوتبال آمریکایی همتراز می‌داند.

مصاحبه توبیاس هریس

توبیاس هریس در مصاحبه با ESPN می‌گوید:

فکر می‌کنم در دو سال اخیر، موضوع کم خوابی بازیکنان شاغل در لیگ NBA مانند آسیب‌های مغزی بازیکنان شاغل در لیگ NFL به موضوعی تبدیل شده که همه در مورد آن صحبت می کنند. علیرغم اینکه برنامه لیگ NBA دستخوش تغییر شده است هنوز بسیاری از بازیکنان به اندازه کافی نمی‌خوابند و همین می‌تواند در عملکرد، مصدوم شدن و سلامت طولامی مدت آن‌ها اثر بگذارد.

چرا بازیکنان لیگ NBA خواب کمی دارند؟

دکتر چارلز زیسلر، عضو اجرایی ساخت داروهای مرتبط با خواب در این باره می‌گوید ورزشکاران حرفه‌ای از مشکلات سلامت عمومی ناشی از خواب ناکافی در امان نیستند. او به خبرنگار ESPN گفت که درباره بازیکنانی صحبت می‌کند که میانگین ۵ ساعت خواب در شب را دارند و بعضی از آن‌ها که مشهورزیادی دارند اکثراً ۳ یا ۴ ساعت می‌خوابند. با چرت قبل از بازی این بازیکنان، آن‌ها تقریباً ۶ ساعت خواب در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دارند. اما چرت زدن به مغز این اجازه را نمی‌دهد که چرخه مراحل خواب را به طور کامل طی کند و به خوبیِ خواب شب نیست. براساس آمار بنیاد خواب ملی، توصیه شده است جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال و بزرگسالان ۲۶ تا ۶۴ هفت تا نه ساعت در هر شب بخوابند. این بنیاد توضیه کرده است که برای خواب برنامه‌ریزی جدی داشته باشند (برای مثال، همیشه ساعت ۱۰:۳۰ شب به رختخواب بروند و ۶:۳۰ صبح برخیزند)، اما امکان ندارد که بازیکنان لیگ NBA چنین برنامه‌ای را دنبال کنند. توبیاس هریس فکر می‌کند کم خوابی برای لیگ NBA به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد.

توبیاس هریس

تیموسی رویر، یک متخصص مغز و اعصاب در زمینه اختلالات توجهی، مدیریت خواب، استرس و نگرانی است. او در سال ۲۰۱۲ به عنوان مشاور به اورلاندو مجیک پیوست و سفرهای خود را با تیم شروع کرد. به نقل از ESPN وی همانجا بود که به نامناسب بودن این برنامه و سفرهای تیم پی برد. او به برنامه کاری بازیکنان لیگ NBA به عنوان یک شیفت کاری می‌نگرد در چند وهله از هفته آن‌ها شب‌کاری می‌کنند. برخلاف مردمی که می‌توانند برنامه روزانه را برای بخش اعظمی از شیفت خود بکار گیرند، بازیکنان لیگ NBA به خاطر تفاوت زیاد در برنامه بازی‌ها نمی‌توانند یک روال روتین روزانه برای خود در نظر بگیرند. این که لیگ به طور مداوم به یک زمان اصرار دارد کار را بدتر می‌کند. رویر در گفتگو با ESPN گفت:

هیچ کارخانه‌ای در این سیاره وجود ندارد که شیفتی را نظیر شیفت بازیکنان لیگ NBA برای کارکنان خود طراحی کند. آژانس بین‌المللی تحقیق بر روی سرطانِ سازمان سلامت جهانی شیفت‌های کاری را با اختلال شبانه‌روزی را به عنوان احتمال سرطان‌زایی برای انسان طبقه‌بندی می‌کند. این کار بر روی کارگران پزشکی اورژانس، کارکنان ارتش، نیروهای قضایی و خلبان‌ها تأثیر می‌گذارد.

مطالعات گویای این هستند که یک پیوند تصادفی میان شیفت کاری و سرطان از نظر بیولوژیکی قابل قبول است اما مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود. بسکتبال برخلاف دیگر ورزش‌های حرفه‌ای است. بازیکنان بیس بال به وقت محلی تقریباً همیشه در ساعت ۷ غروب بازی می‌کنند و بعضی از بازی‌های آنان نیز در بعدازظهر انجام می‌شود. وقتی آن‌ها از مناطق زمانی عبور می‌کنند، آن‌ها برای یک یا دو روز در یک نقطه می‌مانند. در لیگ NFL که یک هفته بازی و یک هفته استراحت است آن‌ها تقریباً همیشه در خانه هستند که می‌توانند برنامه ای روتین و روزانه برای خود بچینند. تام بردی، بازیکن خط حمله نیو اینگلند پتریوتس اعتقاد دارد یک شروع خوب در بازی نیازمند یک خواب خوب است و به لطف بازی‌های بعدازظهر یک‌شنبه‌ها آن‌ها نیازی ندارند که برای این امر تقلا کنند.

رویر و تیمش سطوح تتسترون را آزمون کردند و دریافتند که در طول یک فصل NBA به شدت کاهش می‌یابد. در این مطالعه، که به روش نگهداری اطلاعات تا انجام کامل آزمایش انجام شد، سطوح تتوسترون در پنج ماه ۶۴ درصد کاهش یافت. آن‌ها نتایج مشابهی را در کارکنانی که با تیم سفر می‌کنند نیز مشاهده کردند که اثبات کرد این امر برای بازی کردن زیاد نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *