پیروزی تورنتو رپترز برابر میلواکی باکس و اولین قهرمانی در کنفرانس شرق NBA

در ششمین بازی برگزار شده در فینال کنفرانس شرق بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA تیم تورنتو رپترز با غلبه بر میلواکی باکس قهرمان این دوره از مسابقات بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA در رقابت های کنفرانس شرق شد. در بازی که شب گذشته برگزار شد تیم تورنتو رپترز با نتیجه ۱۰۰ بر ۹۴ پیروز میدان شد و قهرمانی خود را با درخشش فوق ستاره خود کووای لنارد تحت سر مربیگری آقای نیک نرس بسکتبالیست سابق امریکایی جشن گرفت.

مختصری از تیم تورنتو رپترز بدانید که تیم بسکتبال کانادایی در ۴ نوامبر ۱۹۹۳ تاسیس شد در شهری در تورنتو ایالت اونتاریو کشور کانادا واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی تیم های NBA در منطقه Atlantic کنفرانس شرق قرار دارد.این تیم در سال ۱۹۹۵ به همراه تیم ونکوور گریزلیز و در جریان توسعه لیگ بسکتبال NBA در کشور کانادا تاسیس شد.هنگامی که تیم گریزلیز در سال ۲۰۰۱ به شهر ممفیس ایالت تنسی آمریکا نقل مکان کرد،تیم رپترز به تنها تیم کانادایی لیگ NBA تبدیل شد.رپترز پیش از اینکه در سال ۱۹۹۹ به سالن Air Canada Centre نقل مکان کند،بازی های خانگی اش را در سالن SkyDome برگزار می کرد.

قهرمانی تورنتو رپترز برابر میلواکی باکس در فینال کنفرانس شرق NBA
قهرمانی تورنتو رپترز بربر میلواکی باکس در فینال کنفرانس شرق NBA

مانند اکثر تیم های NBA که به منظور توسعه لیگ ایجاد شدند،تیم رپترز نیز در سال های اولیه تاسیسش تلاش زیادی برای مطرح شدن کرد.اما پس از جذب وینس کارتر در درفت سال ۱۹۹۸،این تیم توانست با حضور در پلی آف NBA در سال های ۲۰۰۰،۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نامش را در رکوردهای NBA ثبت کند.این تیم در سال ۲۰۰۱ با رهبری وینس کارتر توانست ۴۷ پیروزی در رقابت های فصل عادی کسب کند و به پلی آف راه یافت.در مرحله پلی آف نیز توانست تا نیمه نهایی کنفرانس شرق بالا بیاید.در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و ۲۰۰۳-۲۰۰۴ تیم رپترز پیشرفت قابل توجهی نداشت و وینس کارتر نیز در سال ۲۰۰۴ به تیم نیوجرسی نتز منتقل شد.پس از رفتن کارتر از این تیم،کریس باش به عنوان رهبر این تیم ظهور کرد،اما رپترز همچنان نتایج قابل توجهی کسب نمی کرد.به هر حال با انتصاب برایان کلانگلو به عنوان مدیر کل این باشگاه،جذب آندره آ برگنانی به عنوان اولین بازیکن درفت و بهبود ترکیب این تیم،رپترز در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ توانست با کسب ۴۷ پیروزی عنوان قهرمانی منطقه آتلانتیک را کسب کند و به مرحله حذفی NBA راه یابد.این تیم در فصل بعد نیز به مرحله پلی آف ان بی ای رسید.مدیر کل رپترز در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ کریس باش که آخرین سال قراردادش با این تیم را پشت سر می گذاشت،را در تیم حفظ کرد.با این حال همزمان با مصدومیت های کریس باش بعد از شکستگی که برای این بازیکن در مسابقه آل استار پیش آمد،تیم رپترز در پایین جدول رده بندی جای گرفت و نتوانست به پلی آف صعود کند.با پیوستن کریس باش به میامی هیت در جولای ۲۰۱۰،عصر جدید رپترز با حضور ستاره ی جدیدی به نام آندری بارنیانی آغاز شد.از آن به بعد بود که این توانست خود را مطرح کند و با ستارگانی که هر ساله جذب کرد توانست به پیروزی های مهمی دست پیدا کند ولی قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه خود کم داشت.

خلاصه بازی و اتفاقات را در متن زیر بخوانید:
این بازی در ورزشگاه خانگی تیم تورنتو رپترز،اسکاتی بانک آرنا برگزار شد و این تیم تنها یک پیروزی تا کسب اولین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت ها فاصله داشت و هواداران که ورزشگاه را مملو از جمعیت کرده بودند با تشویق بی امان خود همه چیز را به نفع تیم میزبان محیا کرده بودند تا قهرمانی خود را در یک بازی خانگی جشن بگیرند.بازیکنان این تیم نیز به محبت هواداران پاسخ می دادند و این نشان از روحیه بالای بازیکنان تیم تورنتو رپترز را داشت. همه منتظر شروع این بازی بودند.استرس بر صورت بازیکنان هر دو تیم دیده می شد.

کوارتر اول را تیم مهمان یعنی تیم میلواکی باکس بهتر آغاز کرد و رفته رفته اختلاف بین را افزایش داد.میلواکی با حملات خوب خود و پرتاب های سه امتیازی و با استفاده از بازیکنان سرعتی توانست اختلاف امتیاز را بیشتر و بیشتر کند و کاملا مشخص بود که با انگیزه مضاعفی برای از دست ندادن قهرمانی به میدان آمده است. اما تورنتو رپترز رفته رفته سعی داشت اختلاف ایجاد شده را جبران کند که تا حدودی نا موفق بود که این کار را انجام دهد. ولی باز در نهایت اختلاف به ۱۳ امتیاز رسید و بعد از آن هم این تیم میلواکی باکس بود که با نتیجه ۳۱ بر ۱۸ پیروز کوارتر اول شد تا هواداران که استرس زیادی را تحمل می کردند از این نتیجه ناراحت شوند و سالن در سکوت غرق شود ولی باز هم برخواستند و تیم خود را تشویق کردند. درکوارتر دوم تورنتو رپترز شروع خوبی نسبت به کوارتر اول داشت و از همان ابتدا موفق به کسب امتیاز شد و با دفاع خوب خود در برابر حملات میلواکی باکس و درخشش بازیکنان خود از قبیل کووای لنارد توانستند اختلاف امتیاز فی ما بین را تا حدودی جبران کنند ولی تیم مهمان باز هم حملات خود را افزایش داد و اختلاف امتیاز را کم کرد. تورنتو رپترز با درخشش ستارگانش باز هم توانست از میلواکی جلو بیفتد ولی اختلاف امتیاز کلی با پیروزی در کوارتر دوم جبران نشد و در نهایت تیم تورنتو رپترز کوارتر دوم را برد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز به رختکن مسابقه رفت و منتظر شروع کوارتر سوم و نیمه دوم بازی ماند و در مجموع امتیازات ۵۰ بر ۴۳ به نفع میلواکی باکس نیمه اول بازی به اتمام رسید. در کوارتر سوم اتفاقات زیبایی رقم خورد. تیم میلواکی باکس حملات خوبی را انجام داد و اختلاف امتیاز را به ۱۵ امتیاز رساند ولی یک ران ۱۰ بر ۰ برای تیم رپترزر کافی بود تا هواداران سالن مسابقه را منفجر کنند.

تشویق های هواداران میزبان به حدی زیاد بود که تیم رپترز تواسنت اختلاف را جبران کند و رده کوارتر سوم نیز باشد ولی باز هم در نتیجه کلی عقب بود. کوارتر سوم با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به نفع تیم رپترز به پایان رسید و در مجموع باز میلواکی با اختلاف ۵ امتیاز جلو بود و نتیجه ۷۶ بر ۷۱ در پایان کوارتر سوم دیده می شد.ولی تیم تورنتو از آن جایی که ثابت کرده تیم کامبک هاست توانست روند کلی بازی را در کوارتر چهارم تغییر دهد. در کوارتر چهارم تورنتو رپترز با جدیت بیشتری به زمین مسابقه آمد و موفق هم ظاهر شد. همانند کوارتر قبل باز هم دو تیم پرتاب های ۳ امتیازی موفقی را به ثمر رساندند. در دقایق آخر رپترز با تیز هوشی بازیکنان خود امتیاز را حفظ کرد و با درخشش کووای لنارد پیش افتاد و توانست کوارتر چهارم را با نتیجه ۲۹ بر ۱۸ ببرد و در مجموع امتیازات کلی ۱۰۰ بر ۹۴ پیروز این میدان شود تا میلواکی باکس باز هم بر خلاف این که بازی را بهتر آغاز کرد و تا کوارتر سوم پیش بود بازی را به تیم تورنتو رپترز واگذار کند و تیم تورنتو رپترز به برد ارزشمندی به قیمت قهرمانی این دوره از مسابقات کفرانس شرق دست پیدا کند و برای اولین بار در تاریخ خود از این افتخار بهره ببرد.
آمار بازی:

تیم پرتاب منطقه ای پرتاب سه امتیازی ترن اوور ریباند
تورنتو رپترز 48.6% 44.4% 10 38
میلواکی باکس 40% 35.3% 11 42

آمار بازیکنان:

تیم بازیکن امتیاز بازیکن ریباند بازیکن اسیست
تورنتو رپترز کوای لنارد 27 کوای لنارد 17 کایل لاوری 8
میلواکی باکس آنتتوکومپو 21 آنتتوکومپو 11 بلدسو 7

همان طور که می بینید امتیاز آورترین بازیکن تورنتو رپترز کووای لنارد با ۲۷ و برای میلواکی باکس آنتتوکومپو با ۲۱ امتیاز همانند بازی قبلی این دو تیم بود. از نظر تعداد اسیست نیز کایل لاوری آمار ۸ اسیست و کووای لنارد با ۱۷ ریباند و بلدسو با ۷ اسیست و آنتتوکومپو با ۱۱ ریباند را برای خود به ثبت رساندند.
بدین ترتیب تیم تورنتو رپترز و میلواکی باکس با ۶ دیداری که در فینال کنفرانس شرق انجام دادند، تیم تورنتو رپترز بود که در مجموع امتیازات کلی ۴ بر ۲ از حریف پیش افتاد قهرمان این دوره از مسابقات لقب گرفت تا رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند. بد نیست بدانید چند روز پیش نیز در فینال کنفرانس غرب تیم گلدن استیت در مجموع امتیازات ۴ بر ۰ بر پورتلند تریل بلیزرز پیروز شد و قهرمان این دوره کنفرانس غرب لقب گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *