• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تیم ملی بسکتبال استرالیا بعد از ۷۸ بازی متوالی موفق شد آمریکا را شکست دهد

تیم ملی بسکتبال استرالیا بعد از ۷۸ بازی متوالی موفق شد آمریکا را شکست دهد

  • توسط مینا
  • 26/08/2019
  • خبر
  • 0

جام جهانی یک هفته دیگر آغاز می‌شود و ایالات متحده آمریکا شانسی برای کسب مدال طلا ندارد. تیم ملی بسکتبال استرالیا روز شنبه این پیام را به جهان داد.

پیروزی تیم ملی بسکتبال استرالیا مقابل آمریکا

برای اولین بار در تقریباً ۱۳ سال گذشته تیم ملی آمریکا در یک بازی بین‌المللی حاضر شد و باخت. پتی میلز ۳۰ امتیاز کسب کرد و تیم ملی بسکتبال استرالیا ۱۰ امتیاز اختلاف را در نیمه دوم با برتری ۹۸ بر ۹۴ به آمریکا تبدیل کرد و نوار ۷۸ پیروزی متوالی آمریکا مقابل استرالیا شکست.

کمبا واکر در پایان این دیدار گفت:

آن‌ها بیشتر از ما تشنه پیروزی بودند. این درس بزرگی برای ما بود.

از سال ۲۰۰۶ و دیدار نیمه نهایی جام جهانی مقابل یونان این اولین شکست تیم ملی آمریکا در یک میدان بین‌المللی بود. در آن جام جهانی تیم ملی آمریکا صاحب مدال برنز شد پس از آن در جام ملت‌های آمریکا ۲۰۰۷، المپیک ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰، المپیک ۲۰۱۲، جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ شکست‌ناپذیر باقی ماند.

تیم ملی بسکتبال استرالیا هیچ وقت نتوانسته بود آمریکا را شکست دهد. پتی میلز درباره این دیدار گفت:

یک دیدار عالی را پشت سر گذاشتیم.

گرگ پوپوویچ، سرمربی تیم ملی آمریکا درباره این دیدار اظهار داشت:

بخشی از انتظارات ما این است که تیم‌های دیگر را بشناسیم و از آن‌ها درس بگیریم. پس این نتیجه تعجب‌برانگیز نیست. اما این شسکت به ما این درس بزرگ را داد که کجا می‌خواهیم باشیم و در این رقابت‌ها چگونه باید بازی کنیم.

در این جام جهانی صربستان از قبل خود را برای کسب مدال طلا آماده کرده است و یانیس آنتتوکومپو یونان را رهبری خواهد کرد. فرانسه برای خود مدال متصور شده است و حالا با پیروزی استرالیا مقابل آمریکا امید آن‌ها به قهرمانی به هیچ عنوان واهی نیست. تیم ملی آمریکا در صدر جدول رده‌بندی تیم‌های ملی بسکتبال جهان قرار دارد اما برای قهرمان شدن در این جام جهانی کار آسانی ندارد «اکثر بازیکنان NBA حاضر نشدند که تیم ملی را همراهی کنند» و مدال طلا برای آمریکا تضمین‌شده نیست. آن‌ها در آناهیم اسپانیا را با اختلاف ۹ امتیاز شکست دادند و به راحتی نتوانستند استرالیا را در بازی اول شکست دهند و حالا مقابل این تیم تن به شکست داده‌اند.

تیم ملی بسکتبال استرالیا

جو اینگلز، گارد تیم ملی بسکتبال استرالیا درباره این بازی گفت:

قدم بزرگی برداشتیم.

پتی میلز برای سن آنتونیو اسپرز بازی می‌کند و مدت زیادی تحت هدایت پوپویچ در این تیم بوده است، بنابراین سرمربی سابق از تماشای بازی این بازیکن کهنه‌کار لذت برده است. ۱۰ امتیاز پایانی استرالیا را میلز بدست آورد و بیشتر این امتیازات از پرتاب‌های ۳ امتیازی او بدست آمد بگونه‌ای که در یک دقیقه و ۵۰ ثانیه مانده به بازی استرالیا با ۶ امتیاز جلو افتاده بود.

پوپویچ درباره این بازیکن گفت:

همانطور که در بازی قبلی گفته بودم پتی یک تهدید بزرگ است.

واکر ۲۲ امتیاز و هریسون بیرنز ۲۰ امتیاز برای آمریکا بدست آوردند. داناوان میشل با پرتاب ۳ امتیازی خود در فاصله ۱ دقیقه و ۵ ثانیه مانده به پایان، بازی را ۹۷-۹۴ کرد. آمریکا کنترل توپ را در اختیار گرفت اما دو پرتب ۳ امتیازی میچل به درون سبد نرفت و جو هریس نیز دیگر پرتاب ۳ امتیازی را از دست داد. آرون بینز در حالی زمین را ترک می‌کرد که از خوشحالی فریاد می‌کشید و با هموطنان خود دست می‌داد. اینگلز و اندره بوگات نیز دست فرزندان خود را گرفتند و آن‌ها را به زمین مسابقه آوردند. بوگات در این بازی ۱۶ امتیاز گرفت و اینگلز ۱۵ و بینز ۱۳ امتیاز برای استرالیا بدست آوردند. بینز در ۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه مانده به بازی با امتیازهای خود استرالیا را ۸۲ بر ۷۶ پیش انداخت اما بیرنس با پرتاب‌های ۳ امتیازی خود موجب شد آمریکا با کسب ۸ امتیاز بار دیگر پیشی بگیرد. چهار تغییر اساسی در کوارتر پایانی انجام شد که آخرین آن ورود اینگلز بود که با پرتاب‌های ۳ امتیازی خود در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه مانده به پایان، بازی را ۸۸ بر ۸۷ به سود استرالیا و میلز در این کوارتر استراحت کرد.

بیرنس درباره این دیدار گفت:

استرالیا تیم بزرگی بود و آن‌ها مدت زیادی در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند. آن‌ها سبک فوق‌العاده‌ای از بسکتبال را به نمایش گذاشتند.

ترکیب ابتدایی تیم ملی آمریکا: بیرنس، مارکوس اسمارت، کریس میدلتون، داناوان میچل و مایلز ترنر. آمریکا ترکیب اولیه متفاوتی را در ۳ بازی تدارکاتی در نظر گرفت با این تفاوت که میچل در تمامی این ۳ بازی در ترکیب ابتدایی حضور داشت. به طور کلی تیم ملی آمریکا در تور قبل از جام جهانی خود ۹ ترکیب اولیه متفاوت را امتحان کرده است و حالا کوزما به واسطه مصدومیت در آن حضور ندارد. از این دیدار ۵۲ هزار و ۷۹ نفر دیدن کردند که رکورد ۵۱۲۱۸ نفر بار قبل در استرالیا را شکست. استرالیا با همان ترکیب ابتدایی بازی اول یعنی اینگلز، متیو دلاودوا، میلز، بینز و جک لندال به میدان آمد. اینگلز و میچل تنها گاردهای عضو یوتا جاز در این بازی نبودند و دانته اکسام نیز به آنان اضافه شد. تیم ملی آمریکا در یک دیدار تدارکاتی دیگر در سیدنی به مصاف کانادا می‌رود. کانادا تیمی است که در بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۱۹ باید با استرالیا مصاف دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *