• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • صعود تاریخی استرالیا به نیمه‌نهایی جام جهانی بسکتبال چین چگونه رقم خورد

صعود تاریخی استرالیا به نیمه‌نهایی جام جهانی بسکتبال چین چگونه رقم خورد

  • توسط سروش
  • 12/09/2019
  • خبر
  • 0

جمهوری چک دو کوارتر اول مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال چین را پا به پای استرالیا پیش ‌آمد اما در پایان این استرالیا بود که با نتیجه ۸۲ بر ۷۰ پیروز شد و سالن شانگهای را به تصرف خود درآورد.

صعود استرالیا به نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال چین

صرف نظر از بازی‌سازی خارق‌العاده توماس ساتورانسکی و امتیازآوری پاتریک آئودا، جمهوری چک هر آنچه را که استرالیا در ۲۵ دقیقه می‌خواست در اختیار آن‌ها قرار داد. پتی میلز، کریس گولدینگ و آندره بوگات استرالیا را در این دیدار پیروز کردند و در کنار هم ۴۳ امتیاز برای این تیم به ارمغان آوردند و توانستند ششمین پیروزی متوالی را در جام جهانی بسکتبال چین به دست آورند. در عین حال، پاتریک آئودا توانست ۲۱ امتیاز برای جمهوری چک بدست آورد و توماس ساتورانسکی نیز با کسب ۱۳ امتیاز، ۱۲ اسیست و ۹ ریباند بازی بی‌نقصی را به نمایش گذاشت و تا رقم زدن تریپل دبل فاصله چندانی نداشت.

همه چیز تا کوارتر سوم بازی پایاپای پیش می‌رفت و دو تیم در امتیاز ۴۳ مساوی شده بودند، اینجا بود که استرالیا روی غلتک افتاد و اختلاف امتیاز زیادی با جمهوری چک ایجاد کرد تا در انتهای این کوارتر ۶۳-۴۸ از حریف خود پیش بیفتد و به استقبال کوارتر چهارم برود. جمهوری چک دست از مبارزه برنداشت و اختلاف امتیاز را به ۸ رساند اما برای رهایی از شکست کافی نبود.

پتی میلز مانند همیشه در بازی درخشان ظاهر شد، او با ۹ پرتاب ۲۴ امتیاز گرفت و همچنین ۶ اسیست و ۴ ریباند انجام داد و ۶ پرتاب ۳ امتیازی نیز داشت. با توجه به پرتاب‌های بسیار خوب میلز استرالیا فقط باید مقابل ترکیب ابتدایی چک بازی خوبی ارائه می‌کرد.

جمهوری چک در نیمه دوم بازی بدون توپ را در دستور کار خود قرار داد و همین باعث شد در مقابل دیوار شیشه‌ای استرالیا ضربه سختی بخورد. در مجموع، استرالیایی‌ها حریف خودشان را بارها ریباند کردند و شانس دوم‌های زیادی داشتند. استرالیا چک را مجبور کرد تا ۵ بار بیشتر از این تیم توپ لو بدهد و از این طریق ۲۵ امتیاز گرفت.

استرالیا موفق شد جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی را برای اولین بار در تاریخ بسکتبال خود به دست آورد و حتی این فرصت را دارد که به این تاریخ‌سازی حضور در فینال را نیز بیافزاید. اما برای انجام این مهم باید ۱۳ سپتامبر در بیجینگ به مصاف اسپانیا در نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال چین برود.

جام جهانی بسکتبال چین استرالیا

در سوی دیگر، حضور جمهوری چک تا اینجای بازی‌ها هم الهام‌بخش بود اما این رویا در مقابل تیمی پایان یافت که پنج نفر قدرتمندتری داشتند. حالا آن‌ها مطمئن هستند که در مسابقات انتخابی سال آینده المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهند داشت و می‌خواهند در بازی رده‌بندی جام جهانی نیز بالاترین رتبه ممکن را کسب کنند.

میتک کریک، گارد استرالیا بعد از این بازی گفت:

حضور در اینجا یک امتیاز ویژه است و این تجربه دیگر تکرار نخواهد شد. ما برای یکدیگر بازی کردیم و راه درست را در پیش گرفتیم و فهمیدیم که همه مردم استرالیا از ما حمایت می‌کنند. هر زمانی که آن پیراهن سبز و طلایی را می‌پوشیم، آن زمان خاص است. شما می‌توانید این مسئله را در رختکن، زمین، کنفرانس و خیلی از موقعیت‌های دیگر درک کنید.

آندرح لمانیز، سرمربی استرالیا نیز گفت:

از بازی راضی هستم. آن‌ها تیم خوبی هستند و برای سبک بازی جمهوری چک در این جام احترام زیادی قائل هستیم.  فکر می‌کنم دفاع آن‌ها خیلی زود کمی آشفته شد. به خوبی توانستیم از ضعف خط دفاعی آن‌ها استفاده کنیم. عملکردی خوب و بی‌نقص ارائه دادیم. بازیکنانم عالی بودند و در فراز و نشیب‌های بازی به خوبی پشت هم ایستادند.

پاتریم اوئدا، فوروارد جمهوری چک اظهار داشت:

به استرالیا تبریک می‌گویم. آن‌ها امروز عالی بودند. به تیم خودم هم افتخار می‌کنم. ما تا آخرین لحظه واقعاً جنگیدیم. نیمه اول بسیار خوبی داشتیم. در نیمه دوم عملکرد دفاعی بدی داشتیم. استرالیا توپ را به خوبی در زمین تقسیم کرد و امتیازات آسانی بدست آورد.

رونن گینزبرگ، سرمربی جمهوری چک نیز عنوان داشت:

ما در مقابل تیم خیلی خوبی بازی کردیم. در نیمه اول این شانس را داشتیم تا نتیجه بهتری کب کنیم. در نیمه دوم مشکل دفاعی داشتیم. وقتی با بازیکنان کوتاه قد بازی را آغاز کردیم امتیاز گرفتیم اما در دفاع مشکل به وجود آمد. وقتی با بازیکنان قدبلند کار را آغاز کردیم در خط حمله خوب ظاهر نشدیم. این اتفاقی است که در بازی مقابل تیمی مثل استرالیا می‌افتد. البته که ما ناامید شدیم اما فراموش نمی‌کنیم که تابستان فوق‌العاده‌ای داشتیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *